1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

1-2 yaş döneminde beslenme

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 1 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    1-2 Yaş Döneminde Beslenme

    1-2 yaş dönemindeki çocukların, yeterli ve dengeli beslenebilmeleri için gerekli besinlerin 5 grupta toplandığını ifade eden Dr. Dicle İnanç, bu besinlerin, önerilen miktarlarda tüketilmesi gerektiğinin altını çiziyor.

    Et grubu: Et, tavuk, balık, hindi, yumurta ve kuru baklagillerden oluşur. Bu gruptaki besinler, proteinden zengin olmanın yanında, özellikle demir açısından da çok zengindirler. Günlük 2 köfte kadar et, tavuk, balık ya da 3-4 yemek kaşığı kuru baklagil tüketilmeli.

    Süt grubu: Süt, yoğurt, peynir gibi besinler bu gruba girer. Proteinden ve kalsiyumdan zengindirler. Günlük 2 su bardağı süt-yoğurt önerilir.

    Ekmek ve tahıl grubu: Buğday, pirinç, mısır ve bunlardan yapılan ekmek, makarna, bulgur, erişte vb besinler bu gruptadır. Vücut için gerekli enerjinin\kalorinin ana kaynağını oluştururlar. Günlük 3-4 dilim ekmek tüketilebilir.

    Sebze-meyve grubu: Lif ve C vitamininin en önemli kaynağını oluştururlar. Günlük, 1 orta boy meyve, 2-3 yemek kaşığı pişmiş sebze önerilir.

    Yağ ve şeker grubu: Bu gruptaki besinler, diğer grupların yenmesiyle de vücuda alınırlar. Bu nedenle önerilen miktarlardan fazla tüketilmeleri şişmanlığa yol açar. Günlük 1-2 yemek kaşığı yağ, 1-2 yemek kaşığı şeker alımı yeterlidir.
     

Sayfayı Paylaş