1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

10 Adımda Metabolizmayı Hızlandırma

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve dderya tarafından 4 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.329
    Beğenileri:
    7.517
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    90 ÇTL
    İdeal kilonun korunmasından, bedenin dinçliğine kadar pek çok faaliyette, metabolizmanın verimliliği önemlidir. Özellikle zayıflamak isteyenlerin en büyük hayali olan hızlı metabolizma için doğru beslenme ve yaşam tekniklerini hayat boyu sürdürmek gerekir.


    1
    Metabolizmayı hızlandıran kas kitlenizi artırın.
    Vücudun çalışan işçileri kas kitlesi ne kadar yüksek olursa dinlenme anında bile daha çok kalori yakarsınız.

    2
    Daha hareketli yaşayarak enerjinizi arttırın.
    Yürüyüş, yüzme, koşu, dans, step gibi aerobik egzersizlerle yaktığınız kalori miktarını arttırın. Bu, spordan sonraki 1-2 saat daha vücudu canlı tutacaktır.

    3
    Suyla enerji bulun. Yapılan çalışmalar günde sekiz bardak su içenlerin, dört bardak içenlerden daha çok kalori yaktıklarını göstermiştir. Su içmeyi alışkanlık haline getirin, susamayı beklemeden su için.

    4
    Vücut yaşlanmasını geciktirin.
    Balık, başta koyu yeşil yapraklı sebzeler olmak üzere tüm mevsim sebzeleri, keten tohumu, mevsim meyveleri, ceviz, çiğ badem, kefiri düzenli olarak tüketin.

    5
    Yemek yemek için çok acıkmayı beklemeyin.
    Her 3–4 saatte bir sağlıklı, doyurucu atıştırmalıklar tüketin. Bu, hem daha fazla yemenizi önleyecek hem de metabolizmayı canlı tutacaktır.

    6
    Baharatları bolca kullanın, çeşitlendirin.
    Yemeklere, çorba ve yoğurda eklenecek her tutam baharat kısa ve uzun vadede olumlu dönüşler sağlar.

    7
    Sağlıklı protein kaynakları tüketin.
    Zengin ve çeşitli aminoasit örüntüsüne sahip balık, hindi, yağsız et, tavuk, baklagiller, yumurta, yağlı tohumlar, yağsız süt ve süt ürünleri gibi kaynakları öğünlerinizden eksik etmeyin.

    8
    Her gün düzenli olarak en az üç bardak bitki çayı için.
    Yapılan araştırmalar günde yaklaşık dört bardak içilen yeşil çayın metabolizma hızını yüzde 20 oranında arttırdığı gözlenmiştir. Limon dilimli, çubuk tarçınlı tüketerek iştahı da dengeleyebilirsiniz.

    9
    Günde yedi saat uyuyun.
    İdeal olan her gün yedi saat, kaliteli uyumaktır. Metabolizmayı canlı tutmak için güne dinlenerek başlamak önemlidir.

    10
    Şok diyetlerden uzak durun.
    Hızlı kilo kayıplarının kas ağırlıklı olduğu bu uygulamalar daha çok yağlanmaya neden olur, metabolizmayı yavaşlatır.
     

Sayfayı Paylaş