1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

100 Milyon Lirayı Aştı Kebaplı ve Dönerli Pizzayı Avrupa'ya Taşıdı

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve aslann tarafından 27 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. aslann
    Ruhhastasi

    aslann Ülken İçin Yaşa Aşkın İçin Öl!

    Katılım:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6.970
    Beğenileri:
    499
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    MAVİ
    Banka:
    115 ÇTL
    Domino's Pizza, 14 Yılda 75 Milyon Dolar Yatırım Yaptığı Türkiye'yi Dünyadaki Zincirleri Arasında En Çok Büyüyen İlk 4 Pazar Arasına Yükseltti. Geçen Yıl Restoran Sayısını 132'ye, Cirosunu 100 Milyon Liraya Çıkaran Domino's Pizza Türkiye'nin Ürettiği Dönerli ve Kebaplı Pizzaları Ortadoğu Ülkelerinin Yanı Sıra Yunanistan ve Hollanda'da En Çok Tercih Edilen Ürünler Arasına Girdi.TÜRKİYE’deki faaliyetlerine İstanbul Ulus’taki bir dükkanla ve günde 150 pizzayla başlayan Domino’s Pizza, 14 yılda yaptığı 75 milyon dolarlık yatırımla tüm dünyadaki zincirleri arasında en hızlı büyüyen ilk 4 pazar arasına girmeyi başardı. Domino’s Pizza’nın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Kory Spiroff, “Domino’s Pizza Türkiye çok agresif bir şekilde büyümeyi hedefliyor ve biz de bunu desteklektiyoruz. Özellikle pizzada yeni lokal tatlar üretme konusunda çok başarılı. Bu yeniliklerle dünyada da adından söz ettirebiliyor. Burada üretilen dönerli ve kebaplı pizzalar Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra Yunanistan ve Hollanda pazarlarında en fazla tercih edilen ürünler arasında yer alıyor” dedi.

    Pizza endüstrisi kuruldu

    Türkiye’de artık bir pizza kültürü olluştuğunu gördüklerini belirten Spiroff, “Türkiye’ye ilk geldiğimizde bir hamur kültürü olduğunu gördük, bizim ürünümüz, sizin lahmacun ve pide gibi yerel tatlarınıza benziyor. Bu nedenle 14 yılda Türkiye’de bir pizza endüstrisi kuruldu” diye konuştu.

    100 milyon lirayı aştı

    Ekonomik krizin Türkiye’de evlere servis pazarına yaradığını dile getiren Domino’s Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga ise, şunları söyledi: “2009 yılında Türk tüketicisi dışarıya çıkmak yerine evlerinde eğlenmeyi tercih etti. Krize rağmen 5.2 milyon dolarlık yatırımla 26 yeni restoran açarak 132 şubeye ulaştık. Domino’s Pizza’nın faaliyet gösterdiği 65 ülke arasında en fazla açılış yapan 4’üncü ülke olduk. Satışlarımızı yüzde 35 arttırarak Türkiye’de ilk defa 100 milyon TL ciro barajını aştık.”

    30 yeni restoran açacak

    Saranga, Türkiye’de beş kişiden birinin hâlâ pizza yemediğini dile getirerek şöyle konuştu: “Bu, Türkiye’de sektörün büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. 2010 yılında Türkiye genelinde 10 milyon doları aşan yatırımla 30 yeni restoran açmayı ve bin kişiye istihdam sağlamayı hedefliyoruz. Ciro hedefimiz ise bu yıl 150 milyon TL’ye ulaşmak. Gebze’de yapacağımız 4 milyon dolarlık yatırımla 7 bin metrekarelik yeni bir

    üretim tesisi açacağız. ”

    Zincir Doğu’ya doğru büyüyecek

    HER yıl bin kişiye yeni istihdam sağlamayı amaçladıklarını vurgulayan Aslan Saranga, şöyle konuştu: “Restoran sayımızın 2011 yılında 200’e, 2015 yılında da 500’e ulaşması yönünde yatırımlara devam ediyoruz. Orta Anadolu, Akdeniz ve Ege’de büyümeye devam ederken, Doğu ve Güney Doğu Anadolu’dan da franchise talepleri alıyoruz. 2011’de Gaziantep, Diyarbakır ve Malatya’ya yoğunlaşacağız ve bir üretim tesisi kuracağız.”

    İzmir’in kumrusu ile pizzayı birleştirdi

    DOMİNO’S Pizza Türkiye Genel Müdürü Aslan Saranga, Türkiye’de acılı pizzanın en fazla Antalya’da en az ise Adana’da satıldığını söyledi. Her yöreye özel yeni lezzetler denediklerini belirten Saranga “Geçtiğimiz yıl İzmir’in ünlü kumrusunu pizzayla birleştirdik. Kumrulu pizza Türkiye genelinde en çok satılan pizzalar arasına girdi. Yakında egeye özgü yeni bir lezzeti de tüketiciye sunacağız” dedi.

    400 milyon dolara ulaştı kebap yine lider çıktı

    Aslan Saranga’nın fast food sektörü hakkında verdiği bilgilere göre, Türkiye’de 3 milyar dolara ulaşan pazardan pizzanın aldığı pay 400 milyon dolar.

    Türkler’in yeme alışkanlıklarına bakıldığında 2009’da herhangi bir artış göstermeyen kebap yüzde 67 tüketimle birinci sırada. Pizza tüketimi yüzde 13 artışla ikinci.

    Üçüncü sıradaki hamburger tüketiminde ise yüzde 6’lık düşüş var. Saranga, gelecek birkaç yıl içinde pizzanın kebabı geçip liderliğe oturacağını savundu.
     

Sayfayı Paylaş