1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

2 Milyon Kişi Hasar Durumunu 'cepten' Öğrendi

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve KıRMıZı tarafından 23 Kasım 2011 başlatılmıştır.

  1. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.187
    Beğenileri:
    4.786
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    388 ÇTL
    İkinci el oto almak isteyenler kısa mesajla aracın sabıkalı veya hasarlı olup olmadığını, poliçe ödemelerinin tam olarak yapılıp yapılmadığını öğrenebiliyor.

    2009 yılı Ağustos ayından bu yana hizmet veren sistem sayesinde 2 milyonu aşkın kişi alacağı aracın durumunu cepten öğrendi. Sürücüler oto tamircilerine alacağı aracı kontrol etmesi için yüzlerce lira vermek zorunda kalıyordu.
    Sigorta Bilgi Merkezi'nin hazırladığı ve 2009 yılından bu yana hizmet veren 'Otokontrol' projesi ile bugüne kadar 2 milyon 132 bin kişi aracının durumunu cepten öğrendi. Servis ücretleri 8 ile 14 kontör arasında değişen projenin başladığı ilk gün 3 Ağustos 2009'da sadece 49 kişi bilgi aldı. Aralık ayı itibarıyla ise her gün ortalama 6 bin 500 kişi ikinci el aracının hasar geçmişlerini, mağdur bilgilerini, trafik poliçelerinin olup olmadığını ve eğer bir kazaya karışmışsa kaza tespit tutanaklarını cep telefonundan öğrenir hale geldi. Proje ile ikinci el oto almayı düşünen vatandaşların alacağı aracı kontrol için tamirci ya da bilirkişiye yüzlerce lira vermekten kurtulduğunu kaydeden Sigorta Bilgi Merkezi Genel Müdürü Mehmet Üst, "Vergiler dahil 14 kontöre yani 2 liraya aracınızın hasar bilgisine ulaşıyorsunuz. Gönderdiğiniz mesaj sonrası aracın poliçelerine bakılıyor, kaskosu, sigortası var mı bu araştırılıyor. 2003 yılından bu yana aracın hasarı var mı yok mu buna bakabiliyoruz. Bu sistemle aldatmaların önüne geçmeyi planlıyoruz." diye konuştu. Sistemde vatandaşın en çok hasar servisini kullandığını belirten Üst sözlerini şöyle sürdürdü: "Poliçe, kaza ve araç hasar geçmiş bilgileri böylelikle daha geniş bir kitle tarafından daha kolay bir şekilde erişilebilir hale getirildi. Çalışmayı daha da geliştirip artık vatandaş alacağı aracın pert olup olmadığını öğrenebilecek. 2000 yılından bu yana araçların sigorta şirketlerinde toplanan pert (hasarlı) bilgilerini topladık. İkinci el araçların 10 yıllık sürede ne gibi bakımları yapılıp yapılmadığı öğrenilebilecek." Otokontrol servisine başvuruların en yoğun olduğu günlerin pazartesi ve cuma olduğunu kaydeden Üst, "Genellikle vatandaşın sistemi kullandığı saatlere bakıldığında en yoğun saatler 13.00-17.00 arası. Sigorta Bilgi Merkezi'nin hazırladığı çalışma ile bugüne kadar 2 milyon 20 bin kişi hasar servisinden yararlanırken, 82 bin 600 kişi kaza, 11 bin 400 kişi poliçe, 877 kişi mağdur servisinden faydalandı.
    Araç bilgilerine nasıl ulaşılıyor?
    Hasar bilgisi sorgulama: HASAR yazıp boşluk bırakıp plakayı yazmak ya da sadece plakayı yazıp Turkcell 5664'e göndermek gerekiyor. Hasar bilgileri, 2003'ten itibaren sigorta şirketleri tarafından yapılan kasko trafik sigortası hasar ödemeleri ile sınırlı. Servis ücreti 14 kontör. Kaza bilgisi sorgulama: KAZA yazıp boşluk bırakıp ardından plakayı yazıp Turkcell 5664'e göndermek yeterli. Bedeli 10 kontör.
     

Sayfayı Paylaş