1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

2009'da caddelerde A1 dolaşacak

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve rehber85 tarafından 11 Kasım 2007 başlatılmıştır.

  1. rehber85

    rehber85 Aktif

    Katılım:
    3 Aralık 2006
    Mesajlar:
    408
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    630
    Meslek:
    gazi mezunu..
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    87 ÇTL
    Alman lüks otomobil üreticisi Audi’nin küçük sınıfa girişini müjdeleyen Audi Metroproject quattro konsepti, Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı! Audi’nin yeni konsept otomobili, iç ve dış tasarım olarak geleceğe dair yeni ipuçları taşımasının yanı sıra hibrid teknolojili motoru, yeni nesil çekiş sistemi, cep telefonu, navigasyon sistemi, müzik sistemi, araca giriş için yetkilendirme sistemi gibi fonksiyonları barındıran yenilikçi “Audi Mobil Cihaz” gibi özellikleriyle göz kamaştırıyor!
    [​IMG]

    Audi, 40. Tokyo Otomobil Fuarı’nda 2009 yılından itibaren küçük sınıfa girişini müjdeleyen Metroproject quattro isimli yeni konsept otomobilini tanıttı. Seri üretim formunda A1 adıyla pazara sunulacak olan ve bireylere yönelik şehir otomobili olarak konumlandırılacak yeni modelin öncüsü olan Metroproject quattro, iç ve dış tasarımındaki çok önemli ipuçlarının yanı sıra teknolojik açıdan sunduğu yenilikçi donanımlarıyla da ön plana çıkıyor.
    3 kapılı hatchback karoserli Audi Metroproject quattro, damalı bayrak ve iç içe geçen dört halkanın konumlandırıldığı yekpare ızgarası, LED teknolojili farları, çerçevesiz camları, omuz çizgisinin içine gizlenmiş yeni tip motor kapağı gibi önemli tasarım farklılıklarıyla dikkat çekiyor.

    Audi konsept aracının iç mekanı ise hem dört adet bağımsız koltuğuyla hem de yenilikçi orta konsol tasarımıyla fark yaratmayı başarıyor. Audi TT’yi andıran yuvarlak kadranları barındıran gösterge tablosu, jet uçaklarındaki tasarımları andıran hava ızgaraları ve klima grubu ile yeni nesil MMI yerleşimi, Audi’nin seri üretim aşamasında neler yapabileceğine dair önemli kanıtları barındırıyor.

    Yepyeni bir araç telefonu sistemi: “Audi Mobil Cihaz”

    [​IMG]

    Yeni tasarımlı orta konsolun hemen altında yer alan bir yuvada ise Alman otomobil üreticisinin “Audi Mobil Cihaz” adını verdiği çok fonksiyonel yeni bir elektronik ünite yer alıyor. Bu taşınabilir ünite, araca erişim için yetkilendirme sistemi, cep telefonu, navigasyon ve müzik sistemiyle video oynatıcı işlevlerini tek bir bünyede yerine getiyor. Ayrıca, Audi metroproject quattro’nun dışından da ayarlanabilen çeşitli araç sistemlerinin kumanda ünitesi işlevini de görür. Mobil cihaz, MMI sisteminin bütün işlevlerine ve aynı navigasyon menüsüne sahiptir ve daha önce ayrı ayrı sunulan iletişim cihazlarını tek ve mekandan tasarruf eden bir ünitede toplamaktadır.
    [​IMG]

    Böylece sürücü bu kompakt cihazı, örneğin MP3 çalar olarak veya navigasyon sistemi için adres veri tabanı ve bilgi giriş aracı olarak kullanabilir. Dahası, evinin rahatlığı içerisinde, gerektiğinde aracın ısıtma sistemini açabilir, kendi kişisel tercihlerine uygun şekilde ses ve müzik sistemini programlayabilir. Audi metroproject quattro’ya erişim ve aracın çalıştırma yetkilendirmesi de Audi mobil cihaz tarafından sağlanmakta olup, anahtara ihtiyaç ortadan kalkmaktadır.

    [​IMG]
    “Audi Mobil Cihaz”, MMI standardında bir yapıya sahip dokunmatik ekran aracılığıyla çalışır. Dokunmaya duyarlı ekran hem Latin hem de Japon harflerini tanımakta, hatta el yazısını deşifre edebilmektedir. Audi Mobil Cihaz ve araç birbirleriyle WLAN bağlantısıyla iletişim kurar. MMI kumanda ünitesi, dokunmatik özelliklerinin hareket halindeyken çalıştırmayı kolaylaştırdığı, denenmiş ve güvenilir MMI tasarımının ileri bir versiyonudur. Merkezi kumanda düğmesinin etrafında yer alan dört adet sabit işlev düğmesi, “Navigasyon”, “Telefon”, “Otomobil” ve “Temel Medya” mönülerine kumanda eder. Dört adet ilave, arkadan ışıklı yumuşak tuşun ise ayrı ayrı mönüler içinde değişebilen işlevleri vardır.

    Hem elektrikli hem benzinli motor bir arada!






    [​IMG]


    Yeni tasarımlı kaputun altında ise 1.4 litre TFSI motorun 150 HP güç ve 240 Nm tork üreten versiyonuna yer verilirken, arka aks üzerinde ise 41 HP güç üreten ayrıca bir elektrik motoru bulunuyor. Araç hızlanırken ilave 200 Nm tork üreterek destek sağlayan elektrik motoru, aynı zamanda daha dinamik bir sürüş stilinin elde edilmesine de yardımcı olunmasını hedefliyor. Zira S-Tronic adı verilen “Doğrudan Değiştirmeli” yeni tip şanzıman ile ön tekerleklere aktarılan 1.4 TFSI motorun gücünün aksine, elektrik motorunun ürettiği güç ise arka tekerleklere iletiliyor. Böylece 2+2= quattro olarak tanımlanabilecek yeni bir çekiş stili ortaya çıkıyor.
    Zira Audi Metroproject quattro’nun sürücüsü, aracı isteğe bağlı olarak sadece benzinli motorla ve önden çekişli, isteğe bağlı olarak elektrikli motorla ve arkadan itişli kullanabileceği gibi her iki motoru bir arada devrede tutacak biçimde dört tekerlekten çekişli olarak da kullanmayı tercih edebilme ayrıcalığına sahip olmasıyla farklılaşıyor.


    [​IMG]


    Audi Metroproject quattro’nun elektriklimotorunun lityum-ion pilleri, araca 100 km’lik bir menzil sağlarken, bu ileri teknoloji ürünü piller herhangi bir elektrik prizine bağlanarak şarj edilebilmeyi ön plana çıkıyorlar. Otomatik çalıştırma/durdurma imkanı, enerji geri kazanımı ile tamamen elektrikli çalışma aşamaları, Audi metroproject quattro’nun yakıt tüketimini ve emisyon değerlerini, tamamen yanmalı motorla çalışmasına göre yüzde 15 oranında azaltmaktadır. 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 sn’de tamamlayan çift motorlu Audi konsepti, 201 km/s’lik son hıza ulaşırken, 100 km’de ortalama 4.9 litrelik yakıt tüketim değeriyle dikkat çekiyor.​


    Alıntı : Mobil Yaşam
     

Sayfayı Paylaş