1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

2010'da daha sağlıklı olmanın 10 yolu

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 1 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL


    Amerikan Gıda ve İlaç İdaresi'nden bir liste...


    Amerikan Gıda ve İlaç İdaresi (FDA), yeni yıla sağlıklı başlangıç yapmak isteyenler için bir liste yayımladı. İşte 2010’da daha sağlıklı ve mutlu olmanın 10 yolu:

    1. Yeşil tüketimini artırın
    Mümkün olan her öğünde brokoli, marul gibi yeşil sebzeler tüketin.
    2. Hareketinizi artırın
    Yeni yılda gün içinde daha fazla hareket edin. Yüzmeye ya da bisiklete binmeye başlayabilirsiniz. Haftada birkaç kez yürüyüş de daha sağlıklı olmanızı sağlar.
    3. Dişlerinizi fırçalayın
    Doktorlar, bakımsız dişlere sahip olan kişilerin, kalp hastalığı ve felç gibi hastalıklara yakalanma riskinin daha fazla olduğuna dikkat çekiyor. Bu yüzden dişlerinizi her gün düzenli fırçalayın.
    4. Ellerinizi daha sık yıkayın
    Hastalıklardan uzak durmanın en etkili yollarından biri ellerin yıkanması. Yeni yılda, daha sık el yıkayarak kendinizi koruyun.
    5. Araştırmacı olun
    Sağlığınızla ilgili sorunlar olduğunda kulaktan dolma değil güvenilir bilgiye ulaşmaya çalışın.
    6. Zaaflarınızla uzlaşın
    Kimi insan için çikolatadır vazgeçilmez olan, kimisi için ise dondurma. Zaaflarınızla uzlaşın. Vazgeçemeyeceğiniz yiyecekleri tüketmekle ilgili kendinize yeni bir rejim belirleyin. Bunu yaparken, hem tüketme sıklığınızı düşürün, hem de porsiyonlarınızı ufaltın.
    7. Küçük molalar verin
    Verimli, mutlu ve huzurlu çalışmak için küçük molalar verin. Birkaç gün için bile olsa tatile çıkmak kişinin daha enerjik, mutlu ve üretken olmasını sağlıyor.
    8. Hayır işlerine katılın
    Yapılan araştırmalara göre gönüllü olarak hayır işlerine katılmak hem fiziksel hem de ruhsal sağlığa iyi geliyor. Bu yüzden gönüllü olun ve hayır işlerine katılın.
    9. Kendinizi ödüllendirin
    Kendinize iyi davranmanız gerektiğini unutmayın. Örneğin yılbaşı için sevdiklerinize hediye aldıysanız şimdi de uzun zamandır istediğiniz bir hediyeyi alarak kendinizi ödüllendirebilirsiniz.
    10. Geçmişi bırakın
    Yeni yılda, geçmiş on yılın muhasebesini yapmayı bırakın. Unutmayın geçmiş geçmiştir. Bunun yerine önünüzdeki 10 yılı planlamaya çalışabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş