1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Adet öncesi gerginlik nasıl önlenir

Konusu 'Kadın' forumundadır ve dderya tarafından 11 Mayıs 2016 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.335
    Beğenileri:
    7.519
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    122 ÇTL
    Kadınların çoğu adet öncesi dönemde bazı şikayetlere sahiptir. Hormonal değişikliklerle baş gösteren bu durum ruhsal ve fiziksel belirtilerle kendini gösteriyor. Başlıca belirtileri başağrısı, göğüslerde hassasiyet, karında şişlik, vücutta ödem ve ruhsal gerginlik gibi belirtiler olan bu sendrom kadınların hayatını zorlaştırıyor.

    Adet dönemi öncesi vücutta salgılanan progesteron hormonu bu ruhsal gerginliğin sebebi olarak gösteriliyor. Vücudun bu hormona karşı verdiği tepkiler ise gerginliği ne ölçüde yaşadığımızın göstergesi. Gelişmiş toplumlarda, kadınların kendini ifade edebildikleri ortamlarda daha çok ruhsal belirtilere rastlanırken, tam tersi geri kalmış toplumlar ve özgür olamayan kadınlarda adet öncesi sendrom belirtileri daha çok fiziksel olarak kendini gösteriyor.

    Kadınların %85 kadarının adet öncesi sendromunun en az bir bulgusuyla karşılaştığı varsayılırken, ailesinde depresyon geçiren kadınların çoğunluğu bu sendromu daha ağır atlatabiliyor. Çeşitli beslenme ve dinlenme önerilerine kulak vererek adet öncesi sendromunu daha hahif şekilde atlatmak mümkün.

    • Daha az işlem görmüş doğal ürünler, lif açısından zengin besinler, baklagiller ve bitkisel yağlar bu dönem tüketilmesi önerilen besinlerin başında geliyor. Ayrıca kafeinden uzak durmak da faydalı oluyor.
    • Tuzlu yeme alışkanlığını azaltmak vücudun ödem tutmaması açısından önemli olurken, stresten ise mümkün olduğunca uzak durmak gerekiyor.
    • Omega-3 açısından zengin olan balık ve deniz ürünleri tüketmek de serotonin adlı mutluluk hormonu salgılattığı için tavsiye ediliyor.
    • Sıkıntı ve istah açılmalarını önleyen börülce, ıspanak, enginar ve muz gibi besinler magnezyum açısından da zengin.
    • Tam tahıllı makarna ve ekmekler de sinir ve huysuzluk ataklarını önleyen B6 vitamini içeriyor.
    • Papatya çayı ise gerginlik azaltıcı etkisi nedeniyle tercih ediliyor. Alkol de uzak durulması gerekenler arasında bulunuyor.
    • Düzenli egzersiz yapmak bu dönemki stres ve yorgunluğu atmakta etkili olurken fiziksel olarak daha zinde ve aktif olmaya yardım ediyor.
    • Kalsiyum ve D vitamini gibi takviyeler almak dönemi daha az stresli atlatmanıza yardım edebilir.
    • Bunun yanında çevrenizdeki kişilerin daha anlayışlı yaklaşması ve olası gerginlikleri önleyen bir tavır sergilemesi de dönemi sorunsuz atlatmada önemli.
     
    Afitap bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş