1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ağır spor yaparken değil uykudayken yağ yakılır

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve e-PaCk tarafından 26 Nisan 2009 başlatılmıştır.

  1. e-PaCk

    e-PaCk Forum Gururu

    Katılım:
    12 Ekim 2008
    Mesajlar:
    2.481
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    1.880
    Banka:
    331 ÇTL
    Dr. Wolf Eckhart Funfack’in uyguladığı ‘Metabolic Balance’ sistemi, pek çok tabuyu yerle bir ediyor. Sistemde, ağır spor önerilmiyor. Sekiz saatlik uyku ise kalıcı kilo vermeyi sağlayan sistemin olmazsa olmazlarından..
    Metabolic Balance/Metabolik Denge’ programının yaratıcısı Dahiliye ve Beslenme Uzmanı Alman Doktor Wolf Eckhart Funfack, vücudun uyurken yağ yaktığını söylüyor. En az sekiz saatlik uykunun kilo vermek için şart olduğunu belirten Dr. Funfack, sorularımızı yanıtlamaya devam ediyor…

    Uykusuzluk kilo aldırıyor mu?
    Vücut, yağı en çok uykudayken yakıyor. Minimum sekiz saat uyku düzenini korumanın çok önemli olduğunu unutmamak gerekiyor. Dolayısıyla uykusuzluk da kilo vermeyi zorlaştırıyor.
    SPOR YASAĞI VAR
    * ‘Metabolic Balance’ programında spor önermiyor musunuz?
    Sistemin spor olayına bakışı farklı… Dört aşamadan oluşan programın sıkı döneminde, spor yapılması tavsiye edilmiyor. Daha doğrusu; ‘Metabolic Balance’ın hazırlık ve sıkı dönemlerinde kas geliştirici egzersizler önerilmiyor. Bir gram yağ yakımı için iki litre civarı oksijene ihtiyaç var. Bir gram karbonhidrat yakımı için ise 0.9 litre civarı oksijene ihtiyaç olduğu için, ağır ve kas geliştirici egzersizlerde yağ yakımı gerçekleşemiyor. Bu nedenle sadece yürüyüş gibi hafif egzersizler öneriliyor. Spor yaparken daha ziyade karbonhidrat yakılır. Bizim amacımız ilk etapta yağ yakmak olduğu için ağır sporları programın üçüncü aşamasından sonra öneriyoruz. Yürüyüş gibi hafif sporlar ise programın her aşamasında yapılabilir.
    HASTALAR UYGULAYAMAZ
    * Ne tür şikâyetleri olanlar bu programa katılabiliyor?
    ‘Metabolic Balance’ sisteminin hastalıkları iyileştirmek gibi bir iddiası yok. Ama program, fazla kiloları atmayı sağlamanın yanı sıra zayıf insanlarda da; ‘metabolik sendrom’ denilen tansiyon, diyabet Tip2 ve hormon sorunları gibi şikayetlere destek oluyor. Ayrıca dengeli beslenmek, SAĞLIKLI şekilde kilolarını kontrol altında tutmak, şeker ve metabolizma dengesini kurmak isteyenler de programa katılabiliyor. Hamileler, epilepsi hastaları ve böbrek rahatsızlığı olanlara ise sistemi önermiyoruz.
    14 GÜNÜ ÇOK SIKI DİYET
    * Program ne kadar sürüyor?
    Hazırlık dönemi olan birinci aşama iki gün sürüyor. Laboratuvar tahlilleri doğrultusunda, kişiye özel bir beslenme planı yapılmalı. İkinci aşama sıkı dönem olarak tanımlanıyor ve kişinin durumuna göre en az 14 gün sürüyor. Bu dönemde vücudunuz, kendisini yeni sağlıklı beslenme planına göre ayarlıyor. Siz, bu doğrultuda vücut kilolarınızda ortaya çıkan değişikliği fark edecek ve kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Rahat dönem olan üçüncü aşamada beslenme programına ek yiyecekler ilave ediliyor. Üçüncü aşamada artık dikkatlice, ikinci aşamada izin verilmeyen besinleri ve miktarları denemeye başlıyorsunuz. Bu süreçte size en iyi uyan beslenme şeklini bulacaksınız. Dördüncü aşama ise hayat boyu süren KORUMA dönemi olarak tanımlanıyor. Dördüncü aşama sınırsız olup, yeni kilonuzdan ve halinizden memnun olmakla başlar. Elde ettiğiniz başarıyı, beslenme ve hareketlerinize de uyguladığınızda nasıl bir değişim geçirdiğinizi göreceksiniz. Artık bu kuralları uygulamaya devam ederek kendinizi koruyabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş