1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Agop Arad

Konusu 'Sanatçılar, Müzisyenler' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 27 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.783
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.063 ÇTL
    İstanbul'da bir Fransız kolejinde (Assomption) orta öğrenim gören Agop Arad, İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'ne girerek önce Nazmi Ziya Güran ve ibrahim Çallı'nın, daha sonra da Leopold Levy'nin atölyelerinde çalıştı. Resim çalışma*larını Paris'te Frochot Akademisi'nde sürdürdü. 28 Mart 1940'ta İs*tanbul Gazeteciler Cemiyeti'nin Bey*oğlu Lokali'nde Liman Resim Sergisi adıyla ilk toplu sergilerini düzenle*yen "Yeniler grubu"na katıldı ve grubun sanat görüşünü paylaştı. Sonra gazetecilik mesleğine atıldı; ama resim çalışmalarını da sürdürüp, yapıtlarını çeşitli sergilerde sundu.

    İSTANBUL YAŞAMINI YORUMLAYAN BİR RESSAM
    Bir ressam-gazeteci olan Agop Arad'ın sanatı, kısa süren soyut ni*telikli resimleri göz önünde tutul*mazsa, aşağı yukarı bütün akade*mik eğilimlerin dışında kalmış, gü*cünü kişisel gözlem ve deney biri*kimlerinden almıştır. Fransa'da ya*nında çalıştığı jean Metzinger, kübist eğilimi açısından Agop Arad'ı pek etkilememiş, ilk resim bilgileri*ni aldığı izlenimci atölyelerin de, sa*natına yönlendirici bir katkısı olma*mıştır. Yalnızca, 1940 kuşağı res*samlarına kişiliklerini bulma yolun*da belli bir yön çizmiş olan Leopold Levy'nin önerilerinden esinlendiği söylenebilir. Bu arada özellikle Ye*niler grubunun toplumsal kaynaklı bir resim yaratma yolundaki çaba*ları, sanatçının kişiliği üstünde olumkı etkiler yaratmış ve onu doğa-insan gerçekliğinin yansıdığı İstanbul yaşamını yorumlamaya yö*neltmiştir. Agop Arad'ın bu tür resimleri, öğrendiği bütün teknik bilgi*leri ve sanatsal eğilimleri bir yana bırakarak, içinden geldiği gibi resim yapmaya yönelen yapmacıksız res*samları (bu arada da naif ressam*ları) akla getirir. Gerçekten sanatçı*nın İstanbul'un gündelik yaşamını yansıtan çalışmaları, doğrudan doğ*ruya gözlem yeteneğine dayanır. Gördüğünü, katışıksız renklerle ve herhangi bir abartmaya yer verme*den tuvale aktarma kaygısı, Agop Arad'ın sanatına, halk resimlerine özgü bir nitelik de kazandırmıştır. İstanbul'un orta sınıf halkının, çalı*şan ve üreten kesimin çevreyle bü*tünleşen yaşamını, parklardaki pa*zar gezintilerini, bu insanların doğal davranışlarıyla kolayca özdeşleşen bir alçakgönüllülük içinde veren sa*natçı, sanatın insan ve toplum hiz*metindeki yönünü, olanca diriliği ve yöreye bağh önyargısız duyarlığı doğrultusunda yansıtır. Bu yönüyle, toplum ve yöre gerçeklerinden hare*ket eden ve büyük bölümü 1940 ku*şağı sanatçıları arasında yer alan ressamlar topluluğunun ortak eği*limlerine bağlanabilir.
     
  2. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    [​IMG]
    Agop Arad
    (d. 1913, Eskişehir – ö. 4 Ekim 1990, İstanbul),
    Türk ressam.
    1913 Eskişehir doğumlu olan Agop Arad, resim çalışmalarını İstanbul ve Paris'te sürdürdü. Hocası Metzinger'in kübist eğilimlerinden etkilenmedi; gördüklerini olduğu gibi tuvale yansıtma yolunu tercih etti. 1940 yılında "Yeniler Grubu"na katıldı. Özellikle İstanbul'un günlük yaşamını ortaya koyan resimleriyle tanındı. Arad, 4 Ekim 1990 tarihinde hayata veda etti.
     

Sayfayı Paylaş