1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ağrılarla Savaşan Gıdalar

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 18 Aralık 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Ağrılarla Savaşan Gıdalar

    İlaç kullanmadan dizlerinizdeki ağrıyı ve iltihabı azaltmak için bu yiyecekleri beslenmenize ekleyin. Reader's Digest dergisinde yayınlanan habere göre, milyonlarca insan osteoartritten kaynaklanan dizlerde ağrı ve tutulmadan şikayet ediyor. Araştırmalar, cerrahi müdahale, kilo verme gibi tedavilerin yanında daha lezzetli bir yolun dizağrısında işe yaradığını gösteriyor. İşte diz ağrınızı hafifletmeye yardımcı 3 yiyecek:

    Soya: Oklahama Eyalet Üniversitesi'nin araştırmasına göre, dizağrısı olanlar, 3 ay boyunca her gün soya yedikten sonra daha az ağrı tedavisi gördüklerini ve daha az huzursuzluk hissettiklerini belirttiler. Antiflamatuar özelliği bulanan soya, bol miktarda isoflavone konsantresi içeriyor. Araştırmacılar, soya sütü, edamame (haşlanmış ve tuzlanmış taze soya fasulyesi) ya da soya burgeri şeklinde tüketilirse de aynı etkiden faydalabileceğinizi açıklıyorlar.

    Meyve: 293 Avustralyalı yetişkinin katılıdığı araştırmada, bol miktarda meyve yiyenlerde kemik iliği lezyonu gelişme riskinin düştüğü görüldü. Dizağrısının dostu olan meyvelerin daha çok C vitamini içeren kivi, mango, greyfurt ve kavuna benzeyen papaya meyvesi olduğu açıklandı.

    Balık: Yapılan birçok araştıma, balık ve balık yağının eklem ağrısını ve romatoid artrit tutulmasını hafiflettiğini gösteriyor. Şimdilerde yeni yapılan bir araştırma ise, balıkta bulunan omega-3 yağ asitlerinin sadece osteoartrite yol açan kimyasalları engellemediğini, ayrıca diz kıkırdağını aşındırdığı bilinen proteinlerini de durdurduğunu ortaya çıkardı. Beslenme uzmanı, haftada 2 porsiyon yağlı balık (somon ya da uskumru gibi) yemenizi ya da her gün 1 gramlık omega-3 kapsüllerinden içmenizi öneriyor.
     

Sayfayı Paylaş