1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Altın Değerinde 3 Besin

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 14 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    İşte her gün tükettiğimiz takdirde bizi zinde tutacak 3 gıda.

    Domates

    Öncelikle domates hakkında bilmeniz gereken 2 şey var: Öncelikle kırmızı olanlar en iyisidir. Çünkü likopen bakımından zengindirler. İkincisi ise; işlenmiş domatesin de (salça domates çorbası gibi) tazeler kadar etkili olduğudur. Çünkü bu şekilde vücudun likopeni emmesi kolaylaşır. Likopen mesane prostat cilt ve mide kanseri riskini azaltıyor. Hedefiniz günde 22 gram likopen almak olsun. 8 adet kiraz domates ya da 1 bardak domates suyu bu miktarı almanızı sağlar.

    Alternatif: Greyfurt

    Kullanım önerileri: Makarnayı domates sosu ile tercih edin. Ayrıca tüm yemek tariflerindeki domates salçası miktarını artırın.

    Yulaf

    Sağlıklı gıdaların en yüksek mevki sahiplerinden biri olan bu besinin karbonhidrat yüklü olduğu doğru; ama şekerin vücuda salımı lif sayesinde yavaş oluyor ve yarım kâsede bulunan 10 gram protein sayesinde de kas inşa edici sabit bir enerji sağlanıyor.

    Alternatif: Keten tohumu

    Kullanım önerileri: Sabah kahvaltıları ya da ara atıştırmalar için ‘granola’ (tahılların bal gibi maddelerle bir araya getirilmiş hali) şeklinde tüketebilirsiniz. Salata ve yoğurdun üzerine 2 yemek kaşığı keten tohumu serpebilirsiniz.

    Ceviz

    Cevize “çerez” muamelesi yapmayın. Zira kendisi somon balığından daha fazla omega 3 (kalp dostu) kırmızı şaraptan daha fazla polifenol (enfeksiyon giderici) ve tavuktan daha fazla protein (kas inşa edici) içeriyor. Bu da onu antrenman sonrası iyileşme sürecinde müthiş bir atıştırmalık yapıyor. Günde 7 adet tüketin.

    Alternatif: Badem antepfıstığı ve fındık

    Kullanım önerileri: Cevizi salataların üzerine serpebilir tavuk ve balıklarınıza sos yapmak için zeytinyağıyla karıştırabilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş