1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Annenin beslenmesi

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 22 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Annenin beslenmesi

    Beslenmenin bu kadar önemli olduğu emzirme döneminde neler yenmeli, nelere dikkat edilmeli?

    • Annenin protein tüketmesi gerekiyor. Her gün bir adet yumurta ve 100-150 gram yağsız et (tavuk, balık, hindi vb) veya bir porsiyon kurubaklagil yemeği tüketilmesi öneriliyor. Balık tüketiminin haftada ortalama iki kez olmasına önem gösterilmeli.

    • Artan kalsiyum ihtiyacının karşılanması amacıyla kalsiyum yönünden zengin olan süt, yoğurt ve peynir belirtilen miktarlarda düzenli olarak tüketilmeli. Anneler demir içeren gıdaları düzenli tüketmeli.

    • Et ve et ürünleri, balık, yumurta, kuru meyveler, kuruyemişler, kurufasulye, nohut ve mercimek demir içeriği yüksek gıdalar olduğu için günlük beslenmede düzenli olarak yer almalı.

    • Ayrıca demirin emilimini azaltan çay ve kahve de yemeklerle birlikte içilmemeli. Demirin emiliminin artırılması için ise C vitamini içeriği zengin gıdalar; portakal, mandalina, domates, maydanoz ve yeşil biber gibi besinlerle beraber tüketilmeli.

    • Vitamin ve mineral yönünden zengin olan sebze ve meyveler diyette her öğünde olmalı.Süt oluşumu sırasmda sıvıya ihtiyaç artıyor. Artan sıvı ihtiyacının karşılanması amacıyla her gün 10-12 (2.5-3 İt) bardak su içilmeli.Mutlaka iyotlu tuz kullanılmalı.

    • Çay, kahve yerine ıhlamur, papatya, kuşburnu gibi bitki çayları tüketilmeli. Fazla tüketilen çay, kahve ve koladan annenin sütüne geçen kafein bebeğin sağlığını olumsuz yönde etkiliyor, yemeklerle beraber içildiğinde demir emilimini azaltıyor.

    • Sigara ve alkol kullanılmamalı.
     

Sayfayı Paylaş