1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Antropi Teach Kullanım Detayları

Konusu 'Yazılım / Donanım / İşletim Sistemleri' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 13 Ekim 2016 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    Fatih Projesi kapsamında okullara kurulumu yapılan etkileşimli tahtalarda kurulu gelen yeni program Antropi Teach Programını [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] indirebilirsiniz...

    Şimdi Antropi Teach programının kullanım detaylarına bakalım...


    [​IMG]Antropi Teach daha fazla kullanılabilir alan sağlamak amacıyla tam ekran açılır. Antropi Teach ilk açıldığında otomatik olarak güncellemeleri kontrol eder. Eğer bir güncelleme varsa, bir uyarı ile kullanıcı bilgilendirilir.

    Antropi Teach açıldığında, sol tarafta taşınabilir ana araç çubuğu bulunmaktadır. Bu araç çubuğu ekranda istenen yere taşınabilmekte ve özelleştirilebilmektedir. Araç çubuğunun en üstündeki alandan tutularak istenen yere taşınabilmektedir. Bu alanın altında çizimlerde kullanılabilecek renkler gösterilmektedir. Kalem aracı kullanmadan önce istediğiniz renk üzerine dokunarak kalem veya şekil rengini ayarlabilirsiniz.

    Renk butonlarının altında ince uçlu kalem, kalın uçlu kalem, seçme aracı ve diğer araçları gösteren buton bulunmaktadır. İnce uçlu kalem ve kalın uçlu kalem ile yapılan her çizim vektöreldir ve gerçek-zamanlı eğri uydurma ile güzelleştirilir.

    Seçme aracı ile sayfada çizilen veya sayfaya eklenen herhangi bir nesneyi seçebilirsiniz. Bu sayede seçilen nesneyi sayfada başka bir yere taşıyabilir, çevirebilir, yeniden boyutlandırabilir veya nesneyi değiştirmek için kullanılan ek özelliklere erişebilirsiniz. Seçme aracının altındaki simge ile Masaüstü Modu’na geçiş yapılabilir. Bu mod ayrıntılı olarak Gelişmiş Özellikler kısmında anlatılmıştır.

    Araç çubuğunun en altındaki artı simgesi ile diğer araçların ve özelliklerin gösterildiği araç kutusunu açabilirsiniz. Araç kutusunun alt kısmında yer alan çizgi ile araçlar ve sayfa özellikleri ayrılmıştır. Bu çizginin üstünde kalan butonlar, yani araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile araç kutusuna yerleştirilebilir. Aynı şekilde araç çubuğundaki sonradan eklenmiş araçlar, sürükle – bırak yöntemi ile kaldırılabilir. Eklenmiş bir aracı kaldırmak için araç çubuğu dışına sürükleyip bırakmanız yeterlidir.

    Araç çubuğunun üstünde ise akıllı silgi görülmektedir. Akıllı silgi kolay erişim için sabitlenmiş olup, otomatik olarak kendi boyutunu ayarlayabilmektedir.

    Silgi aracı kullanıldıkça silginin boyutu büyüyerek daha büyük alanları daha kolay silmenizi sağlar.

    Ekranın alt ve üst kenarlarının ortasında sayfa değiştirmenizi sağlayan butonlar bulunmaktadır. Bir önceki sayfaya geçmek için yukarıdaki butona, bir sonraki sayfaya geçmek için ise aşağıdaki butona basmanız yeterlidir. Eğer son sayfada iseniz, aşağıdaki sonraki sayfa butonu yeni bir sayfa açar.

    Sağ kenarda ise ok ve sayfa numarası gösterilmektedir. Okun üzerinde bulunduğu çubuğa dokunulduğunda bütün o dokümandaki sayfaları gösteren alan açılır. Bu alana tekrar dokunduğunuzda ise bu alan gizlenir. Gösterilen sayfayı değiştirmek için istediğiniz sayfayı bu alanın ortasındaki çerçeveye sürüklemeniz yeterlidir.

    Ekranın sağ alt köşesinde ise dosya menüsünü açmaya yarayan buton bulunmaktadır. Bu menüden yazılımla ilgili ayarlara ve dosya seçeneklerine erişebilirsiniz. Yazılımdan çıkmak için bu menünün sağ alt köşesindeki butona basmanız yeterlidir.

    Dosya menüsünün üzerindeki klasör simgesi ile dosya gözatıcı açabilirsiniz. Dosya gözatıcı sayesinde Antropi Teach’in medya galerisine erişebilir veya bilgisayarınızdaki diğer dosyalara göz atabilirsiniz. Grafikler klasöründe değişik konu başlıkları altında görseller yer almaktadır. Antres klasörü ise daha sayfada oluşturduğunuz nesneleri daha sonra kullanmak üzere saklayabildiğiniz alandır. Sayfadaki nesneleri daha sonra kullanmak için, seçme aracı ile seçtikten sonra sağ alttaki klasör simgesinin üzerine sürüklemeniz ve klasör rengi değişince bırakmanız gerekmektedir. Kaydedilen nesneyi daha kolay bulabilmeniz için açılan alanda bu kayıt için bir isim vermeniz istenir.

    Ekranın alt kenarında ise görünmez bir çöp kutusu bulunmaktadır. Şekilleri, görsel ve işitsel nesneleri veya büyük çizimleri kolayca silmeye yarar. Seçme aracı ile seçilen bir nesneyi en alta sürüklemeniz ve silgi renk değiştirerek belirgin hale gelince bırakmanız yeterlidir.

    [​IMG]
     
  2. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    ANTROPİ TEACH ARAÇ KUTUSU

    [​IMG]Araç kutusu, varsayılan olarak araç çubuğunda yer almayan araçları ve özelliklerini içerir. Araç çubuğunun en altındaki butona tıklayarak açılır. Başka bir işlem yapıldığında kendiliğinden gizlenir. Araç kutusundaki araçlar sürükle-bırak yöntemi ile araç çubuğuna taşınabilir.


    Araç kutusunun çizgiyle ayrılmış en alt satırındaki işlevler araç çubuğuna taşınamaz.
     
  3. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    [​IMG]AKILLI SİLGİ

    Akıllı silgi, kalem ile yapılan çizimleri silmek için kullanılır. Silgi boyutunu otomatik olarak ayarlar ve 5 sn kullanılmadığı zaman, bir önceki araç aktive olur.


    RENKLER[​IMG]

    Antropi Teach içerisinde oluşturulan çizimlerin, şekillerin ve metinlerin renklerini belirlemek ve değiştirmek için kullanılır. Rengi değiştirilebilen nesnelerin (çizim, şekil ve metin) renklerini değiştirmek için, renk kutusundan istenilen rengin hedef nesnenin üzerine sürüklenmesi gerekmektedir. Eğer kapalı bir şeklin içine renk bırakılırsa renk, dolgu rengi olarak ayarlanır. En alttaki iki renk kutusu, kullanıcı tarafından özelleştirilebilir.


    [​IMG]MASAÜSTÜ MODU

    Masaüstü modu diğer uygulamalara erişmek ve ekran görüntüsü almak için kullanılır. Araç kutusu içerisindeki ekran simgesine dokunarak başlatılır. Masaüstü modunda farklı bir araç çubuğu gösterilir. Bu araç çubuğu sayesinde kısmi veya tam ekran görüntüsü alınabilir. Ekran görüntüsü almadan Antropi Teach’e dönülmek istenirse, geri butonuna basılmalıdır.

    Masaüstü modunda ekran görüntüsü alındığında, otomatik olarak masaüstü modu kapatılır ve Antropi Teach tekrar tam ekran olur.
     
  4. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    [​IMG]SES VE VİDEO KAYDI

    Araç kutusu içindeki kamera simgesine dokunarak ses veya video kaydı yapılabilir. Ses kayıtları mevcut sayfa içine gömülerek, oluşturulan dokümanla birlikte taşınabilir. Video kayıtları ise seçilen lokasyona kullanıcının verdiği isim ile kaydedilir.


    METİN KUTUSU EKLEME

    Antropi Teach ile sayfalara metin kutusu ekleyip, gerçek veya sanal klavye ile yazı yazabilirsiniz. Araç kutusu içerisindeki metin kutusu aracına dokunun. Daha sonra sayfa üzerinde istediğiniz noktaya dokunarak metin kutusunu ekleyin.


    IŞILDAK

    Araç kutusundaki ışıldak (sahne ışığı) simgesine dokunarak açılır. Öğrencilerin belli bir alana odaklanması için kullanılır. Siyah alanlardan sürüklenerek istenen noktaya taşınabilir. Gri alanlardan sürüklenerek ise ışığın boyutu ayarlanır. Kapatmak için araç kutusundaki ışıldak simgesine tekrar dokunmak gerekir.


    TABLO

    Antropi Teach içinde sayfalara tablolar eklenebilir. Bunun için araç kutusundaki tablo simgesine dokunup tablo aracını seçtikten sonra sayfada sürüklenerek istenen satır ve sütun sayısına göre tablo eklenir.


    SÜREÖLÇER

    Derste süreli aktiviteleri yapabilmek için Antropi Teach içinde bir süreölçer vardır. Araç kutusundaki saat simgesine dokunarak açılan pencereden kontrol edilir. Süreölçer aracının kapatma tuşundan kapatılabilir.


    ARKAPLAN DESENİ

    Sayfanın desenini değiştirmek için araç kutusunun en altında yer alan buton kullanılır. Sayfa deseni satır, kareli vb olarak ayarlanabilir.


    ARKAPLAN RENGİ

    Sayfanın arkaplan rengini değiştirmek için araç kutusunun en altında yer alan butonlardan, solda gösterilen kullanılır. Sayfa arkaplan rengi ise koyu ya da açık renk olarak ayarlanabilir. Arkaplan rengi değiştirildiğinde, sayfadaki çizimlerin ve şekillerin renkleri de okunabilirliği korumak üzere otomatik olarak değiştirilir.


    ÇİFT SAYFA MODU

    Çift sayfa modunda ekranda aynı anda iki sayfa gösterilir. Bu modda her sayfaya ait bir araç çubuğu vardır ve aynı anda iki kullanıcının farklı araçlarla yazılımı kullanabilmesini sağlar. Çift sayfa modunu açmak ve kapatmak için araç kutusundan solda gösterilen çift sayfa simgesine dokunmak gerekir.

    ÖNEMLİ: Çift sayfa modunun kullanılabilmesi için dokunmatik ekranın en az iki noktadan çoklu-dokunmatikliği desteklemesi gerekmektedir.
     
  5. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    NESNE ÖZELLİKLERİ

    [​IMG]Seçme aracı ile herhangi bir nesne seçildiği zaman, seçili alanın sol üst köşesindeki simge aracılığı gelişmiş nesne özelliklerine erişilebilir. Bu menüden nesneyi kopyalayabilir, kesebilir, çoğaltabilir, kilitleyebilir, yatay veya dikey olarak çevirebilir, opaklığını ayarlayabilir, gruplayabilir ve katman sırasını değiştirebilirsiniz.

    Kilit simgesine dokunarak, nesneleri kilitleyebilirsiniz. Kilitlenmiş bir nesne veya nesne grubu taşınamaz veya değiştirilemez. Kilidi açmak için nesnenin seçme aracı ile tekrar seçilerek kilidi çöz simgesine dokunmak gerekmektedir.

    Birden fazla nesne seçildiğinde, nesne manipülasyonu menüsünde zincir simgesi aktif olur. Bu simge ile nesneler gruplanabilir.

    Gruplanmış nesnelerde bu simge, kırık zincir olarak görünür. Bu simge aracılığı ile de grup çözülür.


    POP-UP MENÜ

    [​IMG]Sayfanın herhangi bir yerine sağ tık yapılarak veya dokunmatik ekranda çift parmakla dokunarak açılır. Bu menü sayesinde sık kullanılan işlevlere kolay erişilir. Kalem, Seçme, İşaret araçlarına ek olarak Renkler ve Yapıştır butonları vardır.

    Soldaki Yapıştıştır butonu ile kopyalama geçmişindeki son 10 nesne görülür ve istenen nesne yapıştırılabilir.


    GRAFİKLER, ANTRES VE DOSYA GÖZATICISI

    [​IMG]Ekranın sağ alt köşesinde görülen klasör simgesi ile dokunmatik ekranlar için tasarlanmış dosya gözatıcısı açılabilir. Yerel disklerde bulunan medya dosyalarını kolayca bulmanızı ve sayfaya eklemenizi sağlar.

    Ayrıca dosya gözatıcısı içerisinde Grafikler ve Antres klasörleri gösterilir. Grafikler, Antropi Teach ile beraber gelen, derslerinizi görsel olarak zenginleştirmeye yarayabilecek görsel öğeler içerir. Antres klasörü ise, Antropi Teach’te oluşturduğunuz nesne veya nesne gruplarını saklayabildiğiniz alandır. Örneğin bir derste sıkça kullanacağınız bir denklemi oluşturduktan sonra, seçme aracı ile seçip dosya gözatıcısı üzerine sürükleyip bıraktığınızda bu denklemi daha sonra kullanmak üzere saklayabilirsiniz.

    [​IMG]

    Dosya gözatıcısı içerisinde görüntülenen dosya veya nesnelere bir kez dokunduğunuzda otomatik olarak sayfaya eklenir. Sayfada istediğiniz bir alan yerleştirmek içinse sürükle-bırak yöntemini kullanmanız gerekmektedir. Dokunmatik ekranlarda, sürükle-bırak özelliğinin çalışabilmesi için nesneye ilk dokunduktan sonra belli bir süre beklemek gerekebilir.
     
  6. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.416
    Beğenileri:
    7.327
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.722 ÇTL
    DOSYA MENÜSÜ[​IMG]

    Yazılımın dosya menüsü sağ altta görünen buton ile açılmaktadır. Yazılımı kapatma, ayarları değiştirme ve dosya kaydetme, açma gibi işlemler bu menüden yapılır.


    [​IMG]DOSYA SEÇENEKLERİ

    Antropi Teach gelişmiş dosya seçeneklerine sahiptir. Antropi Teach ile oluşturulan dosyaları kendine özgür formatında (*.ants) kaydedebilir ve bu formatta kaydedilmiş dosyalar açılabilir.

    ANTS formatı dışında Antropi Teach yaygın şekillde kullanılan formatları da desteklemektedir. Antropi Teach içinde oluşturulan çalışmalar PDF, HTML, JPG, PNG, GIF gibi formatlarda dışa aktarılabilir. Desteklenen tüm formatlar için, dosya menüsü içerisindeki dışa aktar seçeneğine dokunmanız yeterlidir.

    Antropi Teach, destekleyici materyalleri veya medya dosyalarını da içeri alabilir. Örneğin bir fotoğraf, ses dosyası veya bir PDF dosyası eklemek için dosya menüsü içerisinden içeri al seçeneğine dokunulmalıdır. Açılan pencere ile istenen dosya seçilip içeri alınabilir.

    ÖNEMLİ: Antropi Teach içine aktarmak istediğiniz dosyayı açmak için özel bir program gerekiyorsa, bu programın bilgisayarınızda kurulu olması gerekmektedir. Örneğin, XLS uzantılı dosyaları içeri aktarabilmek için bilgisayarınızda bu dosyaları açabilecek bir ofis yazılımı kurulu bulunmalıdır.

    Antropi Teach’in dosya menüsünden çalışılmakta olan dosyalar yazdırılabilir veya e-posta ile paylaşılabilir. Dosya Antropi Teach’e özgün formatta (*.ANTS) veya PDF olarak paylaşılabilir. Bunun için bilgisayarınızda e-posta istemcisi kurulu olmalıdır.


    SAYFA GÖZATICISI[​IMG]

    Yazılımın sağ tarafındaki ok simgesi tıklanarak sayfa gözatıcı açılabilir. Bu alanda yazılımda oluşturulan dokümanın sayfaları görülür. İstenilen sayfaya dokunulduğunda o sayfaya gidilir.

    Sayfa gözatıcısında, sayfa silmek ve sayfaların yerlerini değişitirmek mümkündür. Silmek istenen sayfa üzerinde yatay olarak (sağa veya sola) doğru sürükleme işleme yapıldığında çöp kutusu simgesi belirir. Bu simgeye dokunulduğunda o sayfa silinir.

    Sayfa yerini değiştirmek için ise, istenilen sayfaya kısa bir süre basılı tutulur. Sayfa içeriği taşınabilir hale geldikten sonra, aşağı-yukarı hareket ettirilerek istenen yere taşınır.


    AYARLAR

    Antropi Teach yazılımından daha iyi verim alabilmeniz için çeşitli ayarları değiştirmeniz gerekebilir. Bunun için dosya menüsü içerisindeki dişli simgesine dokunmanız gerekmektedir. Açılan ayar penceresinden gerekli istediğiniz değişiklikleri yaptıktan sonra yazılımı tekrar başlatmanız gerekmektedir.

    ÖNEMLİ: Yazılımı herhangi bir sebeple kapatmak istediğinizde çalışmakta olduğunuz dosyayı kaydetmeyi unutmayın.
     

Sayfayı Paylaş