1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

Forumda "YAZ" konulu resim yarışması düzenledik. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Araç hız sensörü

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve -araz- tarafından 14 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. -araz-
    Ayyaş

    -araz- EYVALLAH... V.I.P

    Katılım:
    24 Aralık 2011
    Mesajlar:
    5.101
    Beğenileri:
    793
    Ödül Puanları:
    6.230
    Banka:
    2.570 ÇTL
    Yakıt besleme hızı araç hızına bağlı olarak değişir. Eğer sürücü düşük hızda gaz pedalına sonuna kadar basarsa, durum daha yüksek çıkışı gerektirebilir. Ayrıca, araç yüksek hızda ise, yüksek hızda sürüş gereksinimi olarak nitelenebilir. İki çeşit hız sensörü vardır. Bunlar; Reed siviç tipi sensör hız gösterge*sine ve Hall tipi sensör ise hız göstergesi hareket dişlisine takılmıştır.
    Reed siviç tipi sensör çıkış dişlisinin bir dönüşünde 4 atım sinyali üretir. Reed siviç 5 V ECM güç beslemesini keserek üretilen hız sinyalini atım sinyaline dönüştürür. Daha sonra ECM, rölanti hızı ayarı için kullanılacak atım sinyalini alır.
    Hall sensör tipi aracın rölantide veya sürüş sırasında olup olmadığını algılar. Akım geçince 0,5 V, Hall sensör çalışmadığında 12 V sinyal alarak araç hızını algılar. Kısaca, yük algılama işlevi yapar.
    Özellikle otomatik şanzımanlı araçlarda araç hız sensörü arızalı ise araç durduğunda motorun çalışması durabilir ve dolayısıyla daha dikkatli kontrol gerekebilir. Ayrıca, Hall sensör tipleri modele göre farklı atım sayılarına sahiptir ve dolayısıyla aynı özelliğe sahip sensörün kullanıldığından emin olun.
     

Sayfayı Paylaş