1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Aracınız kışa hazırmı?

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Suskun tarafından 24 Kasım 2010 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL


    Pek çok parçası sıcak çalışmak üzere tasar*lanan otomobiller gerekli bakım yapılmazsa kış aylarında ciddi sorunlara yol açabilirler. Son birkaç yıldır yaşamımıza giren küresel ısınma sebebiyle kış aylarını daha hafif geçiriyoruz.

    Ancak Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden bir yetkili*nin yapmış olduğu açıklama tedbiri elden bırakmamamız gerektiğini gösterdi. Yetkiliye göre Türkiye önümüzdeki kışı geçtiğimiz yılki kadar yağışsız ve sıcak geçirmeyecek. Temelde motorun çalışmasın*dan ötürü sıcak olan otomobil*ler için soğuk hava ilk çalıştır*ma esnasında büyük problem yaşatabiliyor. Hangi araca sahip olursanız olun ilave bakımlarla otomobilinizi zorlu kış şartlarına uyumlu hale getirmek gerekiyor. Tüm peri*yodik bakımlarınızı zamanında ve düzenli olarak gerçekleştirseniz de kış bakımı ihmal edilmemeli.

    Gelelim hangi bakımların yapılacağına...


    AKÜ


    Otomobilin ilk çalışma elektriğini sağlayan ve tüm sistem*lerin güç kaynağı olan akü kış soğuğundan en çok etkilenen parçalardan birisi. Bunun se*bebiyse kış aylarında araçtaki elektrikli konfor ekipmanlarına maksimum derecede ihtiyaç duyulması... Bu sebeple akünün voltaj ve şarj gücü*nü ölçmek gerekiyor. Bunun yanında kuru tip bakım aküler hariç eski tip akülerde akü kapağı açılarak saf suya ihtiyaç duyup duymadığını öğrenmek mümkün. Gerektiğinde biraz saf su ilave edilmesi gerekiyor.

    AKÜ KUTUP BAŞLARI

    Akülerin eksi ve artı kutup başları dış etkenlere açık olduğu için sıkça oksitlenme sorunu yaşatır. Oksitlenme, akünün kablolar vasıtasıyla enerjisini aktarmasını engellediği için, akü dolu olduğu halde marşa bastığınızda arabanız çalışmaz. Bu sorunu, piyasada satılan kaliteli pas çözücüler ile giderebilirsiniz.

    ELEKTRİK SİSTEMİ

    Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin. Kaçakların gerekli onarımını gerçekleştirin.

    ANTİFRİZ

    Otomobilinizde motorun ısısının düzenlenmesini sağlayan su, radyatör aracılığıyla soğutulur. Bu su soğuk kış şartlarında donma tehdidi altındadır. Bu yüzden fabrika çıkışından itibaren radyatör suyunuzda mutlaka antifriz takviyesi bulunmaktadır. Eğer antifriz kullanmazsanız, saf su araç park halindeyken sıfır derecede donarak genleşir ve radyatörünüzü patlatır. Antifriz ise su ile aynı oranda kullanılır ve eksi 30 dereceye kadar donmayı engeller.

    MOTOR YAĞI

    Kışın zor koşullan motorunuzu sıcak yaz günlerine göre çok daha fazla zorlar. Motoru*nuzun içinde aşınma en çok motor soğukken ilk çalıştır*ma anında gerçekleşir.

    Çift dereceli yağların viskozitesi (akıcılığı) yağın üzerindeki yazılarla ifade edilir (10W-35). Bu ifadeler yazın ve kışın yağın viskozitesini gösterir. Bu sebeple aracınızın kullanma kılavuzunda belirtilen yağı kullanmalısınız. Kış öncesi eğer yağ değişimine az bir kilometreniz kaldıysa zamanı gelmeden değiştirmek yararlı olacaktır.

    SİLECEKLER

    Yağışlı havalarda azalan görüşünüzü düzeltmek için en büyük yardımcınız hiç kuşku*suz sileceklerinizdir. Yolu iyi şekilde görebilmek, doğru ve güvenli bir sürüş yapmanızı sağlar. Silecekler sıcak yaz günlerinde sertleşir ve böylece kışa girdiğinizde sileceklerin temizlemem yeteneği büyük ölçüde azalmış olur. Bunun yanında özelliğini kaybetmiş silecekler zamanla camınızı çizerek büyük masraflara yol açabilirler. Kış bakımında sileceklerinizi mutlaka yenileri ile değiştirmeniz gerekir. Bu maliyeti çok düşük bir işlemdir ve ihmal edilmemesi gerekir.

    CAM SUYU

    Cam suyunuzun yaz kış dolu olmasına önem vermelisiniz. Ancak özellikle kışın cam suyunuz da donma tehlikesi altında. Bu sebeple büyük marketlerde satılan alkol içeren cam suyu katkılarım kullanmalısınız. Bu katkıların üzerinde yazdığı oranlarda suyla karıştırılmasıyla belirli sıcaklığa kadar donmaması sağlanabilir.

    FISKİYELER

    Fıskiyeler de püskürtmede püskürtme yönünde bir sorun olup olmadığına göre ya temizlenmeli ya da ayarlanmalıdır. Fıskiyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.

    HAVA FİLTRESİ

    Yanma odasına giden havanın süzgeci rolünü üstlenen hava filtresi yaz aylarında artan toz miktarıyla birlikte daha kısa ömürlü olabilir. Bu nedenle hava filtresi de kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirilmeli ve yanmanın daha sağlıklı olması sağlanmalıdır.

    V KAYIŞI

    Yaz aylarında genişleyen V kayışı, özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir.

    REZİSTANS


    Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir.
     

Sayfayı Paylaş