1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Konusu 'WebMaster Bölümü' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 23 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.429
    Beğenileri:
    7.355
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.817 ÇTL
    SEO, "arama motoru optimizasyonu" veya "arama motoru optimize edicisi" için kullanılan bir kısaltmadır. Bir SEO ile çalışma kararı, sitenizi geliştirebilecek ve size zaman kazandırabilecek büyük bir karardır, ancak sitenize ve itibarınıza zarar verme riski de vardır. SEO'nun sitenize kazandırabileceği avantajların yanı sıra sorumsuzca hazırlanmış bir SEO'nun verebileceği zararları da araştırdığınızdan emin olun. Pek çok SEO ile diğer ajans ve danışmanlar, web sitesi sahipleri için aşağıdakiler gibi yararlı hizmetler sunmaktadır:


    • Sitenizin içeriğini veya yapısını inceleme
    • Web sitesinin geliştirilmesiyle ilgili teknik önerilerde bulunma. Örneğin, barındırma, yönlendirmeler, hata sayfaları, JavaScript kullanımı
    • İçerik geliştirme
    • Çevrimiçi iş geliştirme kampanyalarının yönetimi
    • Anahtar kelime araması
    • SEO eğitimi
    • Belirli pazarlarda ve bölgelerde uzmanlık.

    Google arama sonuçları sayfasında organik arama sonuçlarının yanı sıra genellikle ödemeli reklamların da ("Reklamlar" veya "Sponsorlu" ifadesiyle belirtilir) görüntülendiğini unutmayın. Google ile reklam vermenizin, sitenizin arama sonuçlarımızdaki durumu üzerinde hiçbir etkisi olmaz. Google, siteleri ücret karşılığında arama sonuçlarımıza eklemez veya sitelerin sıralamasını değiştirmez.

    Bir SEO ile çalışmayı düşünüyorsanız ne kadar çabuk harekete geçerseniz o kadar iyi olur. SEO ile çalışmaya başlamak için en uygun zaman bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır. Bu şekilde SEO'nuz ve siz, daha en başından sitenizin, arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir SEO, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.

    SEO'ya yöneltebileceğiniz yararlı sorulardan bazılarını aşağıda bulabilirsiniz:

    • Önceki çalışmalarınızdan örnekler gösterebilir ve başarı öykülerinizden bazılarını bizimle paylaşır mısınız?
    • Google Web Yöneticisi Yönergeleri'ne uyuyor musunuz?
    • Organik aramaya ek olarak çevrimiçi pazarlama hizmetleri veya önerisi sunuyor musunuz?
    • Ne kadar zamanda, nasıl sonuçlar bekliyorsunuz? Başarınızı nasıl ölçüyorsunuz?
    • Sektörümüzdeki deneyiminiz nedir?
    • Ülkemizdeki/şehrimizdeki deneyiminiz nedir?
    • Uluslararası siteler hazırlama konusunda deneyiminiz nedir?
    • En önemli SEO teknikleriniz nelerdir?
    • Ne kadar zamandır bu işle ilgileniyorsunuz?
    • Sizinle nasıl iletişim kurabilirim? Sitemizde yaptığınız değişikliklerin tümünü bizimle paylaşıp önerileriniz hakkında nedenleriyle birlikte bize ayrıntılı bilgi verecek misiniz?

    SEO'lar, müşterilerine değerli hizmetler sağlayabiliyor olsa da etik kuralları gözetmeyen bazı SEO'lar, agresif pazarlamacılık anlayışları ve arama sonuçlarına haksız yöntemlerle müdahale etme girişimleri yüzünden tüm sektörü şüpheli duruma düşürmektedir. Yönergelerimizi ihlal eden uygulamalar, sitenizin Google'daki görünümü ile ilgili olumsuz düzenleme yapılmasına neden olabilir ve hatta sitenizin dizinden kaldırılmasıyla sonuçlanabilir. Aşağıda dikkat etmeniz gereken bazı konular sıralanmıştır:

    En yaygın hilelerden biri, aldatıcı yönlendirmeler kullanarak kullanıcıları başka bir siteye yönlendiren "gölge" alan adları oluşturmaktır. Çoğu zaman bu gölge alan adları, bir müşteri adına çalıştığını iddia eden SEO'nun kendisine aittir. Ancak aralarındaki ilişki bozulduğunda SEO alan adını farklı bir siteye, hatta rakibin alan adına yönlendirebilmektedir. Böyle bir durumda müşteri, tamamen SEO'ya ait olan bir rakip sitenin geliştirilmesi için para ödemiş olmaktadır.

    Başka bir gayrimeşru uygulama da, müşterinin sitesinde bir yere anahtar kelimelerle yüklü "köprü" sayfalar yerleştirmektir. SEO bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorgu için daha alakalı hale getireceğini söylemektedir. Bu, doğası gereği yanlıştır; çünkü tek tek sayfalar çok çeşitli anahtar kelimeler ile nadiren alakalıdır. Bununla birlikte söz konusu hilelerin daha sinsisi, bu köprü sayfaların, genellikle SEO’nun diğer müşterilerine ait gizli bağlantılar da içermesidir. Bu tür köprü sayfalar sitenin bağlantı popülerliğini yavaş yavaş azaltmakta ve siteyi çirkin veya yasa dışı içerik barındıran sitelere de sahip olabilecek SEO'ya ve SEO’nun diğer müşterilerine yönlendirmektedir.

    Bir SEO tarafından herhangi bir şekilde aldatıldığınızı düşünüyorsanız, bu durumu raporlayabilirsiniz.

    Şu konulara dikkat edin...


    • Size durup dururken e-posta gönderen SEO firmalarına ve Web danışmanlıklarına veya acentelerine karşı tetikte olun.
    • Kimse Google’da birinci sıra garantisi veremez.
      Sıralama garantisi veren, Google ile “özel ilişkisi” olduğunu ileri süren veya Google’a "öncelikli gönder" hizmetinin tanıtımını yapan SEO’lara karşı dikkatli olun. Google için öncelikli gönderme yoktur. Aslında bir siteyi Google'a doğrudan göndermenin tek yoluURL Ekle sayfamızı kullanmak veya bir Site Haritası göndermektir. Bunu hiç kimseye herhangi bir ücret ödemek zorunda kalmadan kendiniz de yapabilirsiniz.
    • Gizemli ve amaçlarını açıkça ifade etmeyen şirketlere karşı dikkatli olun.
      Belirsiz olduğunu hissettiğiniz konularda kendilerinden açıklama isteyin. SEO sizin adınıza köprü sayfalar veya “ıskarta” alan adları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerik oluşturursa, siteniz Google dizininden tamamen kaldırılabilir. En nihayetinde, iş verdiğiniz şirketlerin faaliyetlerinden siz sorumlu olursunuz, bu nedenle söz konusu şirketlerin size hangi amaçla "yardımcı olduklarını" tam olarak bilmeniz gerekir. SEO'nun sunucunuza FTP erişimi varsa, sitenizde yapmakta olduğu tüm değişiklikleri açıklayabilmelidir.
    • Asla bir SEO'ya bağlantınız olmamalı.
      "Herkese açık" bağlantıların, bağlantı popülerlik planlarının veya sitenizi binlerce arama motoruna göndermenin gücünden bahseden SEO'lardan uzak durun. Bunlar tipik olarak başlıca arama motorlarının sonuçlarındaki sıralamanızı, en azından sizin pozitif olarak düşündüğünüz şekilde etkilemeyen yararsız uygulamalardır.
    • Bilerek seçim yapın.
      Bir SEO ile çalışıp çalışmayacağınızı düşünürken, sektörle ilgili birkaç araştırma yapmak isteyebilirsiniz. Bunu yapabilmenin bir yolu da elbette Google’dır. Oldukça agresif bir SEO ile ilgili makaleleri ders çıkarılacak öyküleri bulup okuyun.
    • Paranın nereye gittiğini bilin.
      Google, arama sonuçlarında asla para karşılığı daha iyi bir sıralama sözü vermese de diğer pek çok arama motoru, tıklama başına ödeme veya sıralamaya dahil edilen sayfa başına ödeme üzerinden sağlanan sonuçları normal Web arama sonuçlarıyla birleştirir. Bazı SEO’lar size arama motorlarında üst sıralara yerleştirme sözü verir, ancak sizi arama sonuçları yerine reklam bölümüne yerleştirir. Hatta bazı SEO'lar diğer arama motorlarını “kontrol” ettikleri izlenimi oluşturmak ve kendilerini tercih edilen konumunda göstermek için teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirir. Reklamlarımızın açık bir şekilde belirtilmesi ve arama sonuçlarımızdan ayrı tutulması sayesinde bu hile Google’da işe yaramaz. Yine de çalışmayı düşündüğünüz SEO’ya hangi ödemelerin sıralamaya kalıcı olarak eklenmek için, hangilerinin de geçici reklamlara ayrıldığını sormayı ihmal etmeyin.
    • Bir web sitesi sahibinin karşılaşabileceği en yaygın kötüye kullanımlar nelerdir?
    • Başka nelere dikkat etmek gerekir?
      Başka nelere dikkat etmek gerekir?
      Dolandırıcı bir SEO ile karşı karşıya olduğunuzu hissettiren bazı uyarı işaretleri vardır. Bunların uzun bir liste halinde olması gerekmez, dolayısıyla şüpheleriniz varsa içgüdülerinize güvenin. Şu durumlarda SEO'yla çalışmayı bırakmaktan çekinmeyin:
      • gölge alan adlarına sahipse
      • köprü sayfalar üzerine diğer müşterilerine ait bağlantıları koyuyorsa
      • adres çubuğundaki anahtar kelimeleri satmayı teklif ediyorsa
      • gerçek arama sonuçları ile arama sonucu sayfalarında görünen reklamları ayırt etmiyorsa
      • sıralamayı, sadece herhangi bir şekilde zaten bulabileceğiniz anlaşılması güç, uzun anahtar kelime grupları üzerinde garanti ediyorsa
      • birden çok takma ad veya sahte WHOIS bilgilerini kullanıyorsa
      • trafiği "sahte" arama motorlarından, casus yazılım veya kötü amaçlı yazılımlardan alıyorsa
      • Google dizininden kaldırılmış veya Google’da listelenmeyen alan adlarına sahipse

    Kaynak: Google
     
  2. ankaraevbul

    ankaraevbul Üyecik

    Katılım:
    25 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    20
    Banka:
    0 ÇTL
    peki bazen 1. sıraya yükselme olmasa da bir çok kelimede ilk sayfaya çıkılsa, bu da bir başarı mıdır? mesela ben şuan [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] sitesinin seosunu yapıyorum. rakiplerim çok büyük. sahibinden,hurriyetemlak,emlak.net,emlakjet,milleyetemlak. hepsi yılların sitesi ve çok güçlüler. benim ilgilendiğim site ise 11 aylık bir site. hiç bir kelimede 1. sırada değilim. ama
    mesela
    çankaya satılık daire - 3
    etimesgut satılık daire - 4
    sincan satılık daire - 5
    istanbul satılık daire - 6
    ankara satılık daire -7

    gibi bu şekilde il ve ilçe bazlı aramalarda yaklaşık 15 kelimede 1. sayfada, 15 kelimede de 2. sayfadayım.
    bu sizce iyi bir başarı mıdır? daha iyisi olabilir mi?
     
    Son düzenleme: 15 Nisan 2014

Sayfayı Paylaş