1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Atkins Diyet Proğramı

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve BeReNN tarafından 15 Eylül 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    Atkins Diyet Proğramı

    1970′li yıllarda ortaya çıkan Atkins diyetini milyonlarca insan denedi, kilo verdi ve sonrasında o kiloları geri aldı. 90′lı yıllarda Renee Zellweger ve Jennifer Aniston gibi Hollywood yıldızları sayesinde bu diyet zirveye ulaştı. Fakat bu diyetin yağ ve et odaklı olması sağlık uzmanları arasında tartışmalar yarattı.

    Bazı Amerikalı doktorlar tarafından incelenen bu diyet üzerinde 150′ye yakın inceleme yapıldı ve bu diyet daha sağlıklı bir şekilde yenilendi.

    Yeni versiyonda meyve ve sebzeye ağırlık verildi. Bu diyet o kadar başarılı ki bir kaç hafta içinde etkisini gösteriyor.
    Eski diyet şeklinde istediğiniz kadar protein alabiliyordunuz fakat yenilenen diyette günlük protein alımı her yemekle 113-170 gram.

    İlk günden itibaren sebze yemek serbest. Böylece vejeteryanlar da bu diyeti kolaylıkla uygulayabilirler.

    Çilek, baklagiller ve alkol 2 hafta sonrasında alınabiliyor. Buna ek olarak yeni diyette seçenek şansınız var ve bu diyeti metabolizmanızın hızına göre ayarlamanız mümkün.

    Yıllarınızı değişik diyetlerle harcamışsanız ve hala 50 kilo üzerinde iseniz birinci aşamada yeteri kadar kalmalısınız.

    İdeal kilonuza ulaştıktan sonra kişisel bir plana geçebilir ve uzun dönemde yemek yeme alışkanlığınızı değiştirebilirsiniz.

    Sonuç olarak yeni Atkins diyetinde daha fazla karbonhidrat tüketiyorsunuz, sağlıklı yemekleri daha fazla yiyorsunuz ve kilo veriyorsunuz.

    En çok tüketmeniz gereken yiyeceklerle diyete başlanıyor ve üzerine yemekten hoşlandığınız ürünler ekleniyor. Karbonhidratlara olan kişisel hoşgörü ile bu diyet şekilleniyor.

    1. Düşük karbonhidratlı sebzeler

    2. Yağ oranı yüksek, karbonhidrat oranı düşük günlük yiyecekler.

    3. Çilek, kiraz, vişne

    4. Domates ve sebze suları

    5. Meyve

    6. Tahıl ürünleri

    7. Baklagiller

    Atkins diyetinin ilk aşamasında her yemekle birlikte protein tüketiyorsunuz.

    Kahvaltı: 2 tane kızarmış yumurta

    Atıştırmalık: Bir fincan salatalık dilimleri ve 2 dilim çedar peyniri

    Öğlen: Yeşil salata ile karıştırılmış 1 kutu ton balığı

    Atıştırmalık: Fırında kızarmış hindi dilimleri

    Akşam: Mantarlı hamburger köftesi, 2 dilim çedar peyniri ve 2 bardak yeşil salata
    2 hafta sonra yavaş bir şekilde günlük karbonhidrat alımınızı yükseltebilirsiniz.

    Kahvaltı: 2 yumurtalı omlet, rendelenmiş peynir ve 1 tane portakal

    Atıştırmalık: 50gr ceviz 110 gr domates suyu

    Öğlen: Soslu kızarmış tavuk, karışık salata, 2 tane havuç, bir kap tatlı mısır

    Atıştırmalık: 1 tane kayısı ve peynir

    Akşam: Kuzu kebap, 1 fincan düşük karbonhidratlı makarna, 1 fincan bürüksel lahanası, 1 tane salata soslu havuç

    Yemeniz serbest olan bazı tatlı önerileri

    Çikolatalı puding
    1 yemek kaşığı krema, 1 yemek kaşığı şekersiz kakao tozu ve biraz vanilya esansı.

    Ahududulu dondurulmuş krema
    Şekersiz jöleyi buzdolabına koyun ve üzerine bir top dondurma koyun.

    Vanilya
    Sütün içine düşük karbonhidratlı vanilya tozu katın. Bir top dondurma ekledikten sonra karıştırın. Gerekirse tatlandırıcı koyun.
     

Sayfayı Paylaş