1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"BENİM DÜNYAM" konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de bu yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Atomun ve elektron hareketlerinin kavratılması konusunda drama

Konusu 'Yaratıcı Drama ve Etkinlikler' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 27 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur Mutlu Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.155
    Beğenileri:
    4.572
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    1.439 ÇTL
    Bu etkinliğin yapılabilmesi için bahçede öğrencilerin rahatça hareket edebilecekleri bir alan gereklidir.Tüm öğrencilerin etkinliğe katılması sağlanmalıdır.

    Amaç; Bu etkinlikle , Elektron , proton ,nötron ,yüksüz (nötr), elektron verme , elektron alma, elektronların hareketliliği , iletkenlik , çekirdeğin yoğunluğu , enerji seviyeleri ,yüklü hale geçme kavramları verilmektedir.

    Uygulama;
    4 tane öğrenci el ele tutarak geniş bir çember oluşturur .Bu çember oluşturacağımız atomun çekirdeğidir.
    Oluşturulan bu çemberin içine protonu temsilen 3 tane kız öğrenci nötronu temsilen 1 erkek öğrenci konur.
    Çekirdeği içine alacak şekilde 15 tane öğrenci el ele tutarak çekirdeğin etrafında bulunan enerji seviyesini (yörüngeyi) oluşturur. Yörüngenin kenarında daire boyunca koşan , elektronu temsilen 3 erkek öğrenci bulunur.
    Çekirdeğin yoğunluğunun , elektronun yoğunluğundan fazla olduğu belirtilir.
    Bu elektronu temsilen daire boyunca koşan 4 erkek öğrenci elektronların enerji seviyesinde , dairesel yörüngede dolandığını ifade eder.
    Çekirdekte protonu temsilen bulunan 3 kız sayısı elektronu temsilen koşan3 erkek öğrenci sayısına eşit olduğu için cisim nötr olduğu belirtilir.
    Cisim elektron verirse dış yörüngede 2 elektronu kalır. Proton sayısı elektron sayısından fazla olacağından cisim (+) yüklü olur.
    Cisim dışardan elektron alırsa 5 elektron dolaşmaya başlar. Bu da proton sayısından fazla elektron demektir. Bu durumda cisim elektron almış ve( -) yüklü olmuştur.
    Elektron alma verme durumu bu şekilde belirtilir.
    Cismin (–) yüklü veya (+) duruma geçmesi durumunda sadece elektron sayısının değiştiği proton sayısının değişmediği devamlı sabit kaldığı belirtilir.
    Katı maddelerde protonun hareket etmediği , elektronun bu hareketi ile iletkenliğin oluştuğu belirtilir
     

Sayfayı Paylaş