1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Audi'den Rüya Gibi Tasarım!

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve LoSt_LoVe tarafından 26 Ocak 2009 başlatılmıştır.

  1. LoSt_LoVe

    LoSt_LoVe Forum Onuru

    Katılım:
    12 Ekim 2008
    Mesajlar:
    4.011
    Beğenileri:
    29
    Ödül Puanları:
    2.880
    Yer:
    En sevdiğimin yanından :=)
    Banka:
    119 ÇTL
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    Ne keskin hatlar! Bir mega tıraş makinesinin bıçağı gibi. İyi çalışmış bir atletin kas yapısı gibi. Ama kesinlikle çok çekici. Evet, Audi'nin, üzerindeki perde Detroit'te kaldırılan Sportback Concept adlı çalışmasından bahsediyoruz. Bu otomobille birlikte bir gerçek de ortaya çıktı: Yeni Audi A7 böyle görünecek. Audi'nin konsept otomobillerinin yüzde 80'ini hayata geçirdiği ve A7'nin şansının da yüksek olduğu düşünülünce CLS'in işi zorlaşıyor: Bu otomobilin yanında CLS, kır saçlı bir emekli gibi duruyor. A7'nin fitilini Audi, 2010 yılı içinde ateşlemeyi ve delikanlı yaşlıların tercihi olan 4 kapılı coupeler dünyasına gençlik ruhu aşılamayı hedefliyor. Ana hedef ise orijinal model, yani CLS. Prototipin boyutları bile savaşın ne kadar başa baş geçeceğini görmek için yeterli. 4.95 m uzunluk (CLS: 4.92 m), 1.93 m genişlik (CLS: 1.88 m), 1.40 m yükseklik (CLS: 1.43 m), 1800 kg ağırlık (CLS: 1.815 kg). Sanki birileri teknik veriler sayfalarını kopyalamış gibi.

    Önden sinirli bakıyor arkası ise nostaljik

    Çerçevesiz 4 adet kapı, heybetli çamurluklar ve tek bir hareketle kesilmiş gibi duran arka kısmın, 1970'lerin Audi 100 Coupe S'ine benzemesi kesinlikle şans eseri değil. Tüm bunlar konsept otomobile karakter de veriyor. Büyük davlumbazları dolduran 21 inçlik (17 kollu tasarım) jantlar, agresif bir etki yaratan LED'li farlar ve güncel versiyonlardan daha saldırgan duran ve dikey çubukları olmayan devasa ızgarası ve minimalist aynalarıyla (modern jet uçaklarının küçük kanatçıklarından esinlenilmiş) A7, tasarımcıların yaratıcılıklarını sonuna kadar kullanabildikleri bir otomobil olmuş.

    Üst kısımlara bakıldığında ise tasarımcılar, şov otomobilinde havadarlığa önem vermişler. Büyük bir cam tavan, Sportlounge olarak adlandırılan ve şıklığıyla baş döndüren iç mekana harika bir ışık girişi sağlıyor. Bu iç mekanı seri üretimde de aynen görmek isteriz. Tabi ki buna her şey dahil değil: Aşın kalın orta konsol, aşılamaz bir bariyer gibi koltukların arasında uzanarak, ahşap ve deriyle döşeli iç mekanı ikiye ayırıyor. Tekli koltuklar ise, bir zamanların "sıkıcı" veya "memur markası" olarak adlandırılan Audi'nin bugün nelere kadir olduğunu gözler önüne seriyor. Tüm bunlar yeterli değilmiş gibi kokpitten bir de monitör çıkıyor: Elektrik motorlarının sessiz vızıltıları eşliğinde dik olarak yükseliyor, ardından sürücüye doğru dönüyor.

    Benzer bir ilginçlik kaputun altında da yaşanıyor. Sportback Concept, temiz bir "motorcuğun" da tanıtımını yapıyor. 3.0 TDI clean diesel (225 HP), yeni TDI kuşağının ilk temsilcisi. Ne rastlantı ama! CLS 320 CDFın motor gücü 224 HP. Piezzo-common-rail enjeksiyon sistemi 2000 bar püskürtme basıncıyla çalışan motor, bir dünya ilkini de barındırıyor: Daha hassas ve etkin ateşleme sağlayan yanma odası sensörleri. Üre enjeksiyonlu (AdBlue) egzoz sistemi azotoksit emisyonlarını yüzde 90 oranında azaltarak bu motoru, dünyanın en temiz dizeli haline getiriyor. Yeni 3.0 TDI motor, bu yıl içinde ABD pazarında satışa sunulacak.

    Konsept haliyle otomobil, eğer asfalta çıkabilirse, 0-100 km/s'yi 7 saniyenin altında tamamlayacak ve 245 km/s maksimum hız yapacak. CLS: 246 km/s!

    Sonuç:
    Alman Aston Martin'i böyle görünmeli


    Herkes Audi'yi sevmez. Ancak A7, bunların büyük bir çoğunluğu için gerçekten küstah bir otomobil olmuş. Diğer taraftan bu otomobil, Ingolstadtlı firmanın yaratıcılık potansiyelini görebilmemizi de sağlıyor. Birçoklarına göre A7, Aston Martin ile karşılaştırılabilecek bir Alman rüya otomobili olacak. Audi'ye not: Lütfen hiçbir yerini değiştirmeden üretin!

    Tomas Hirschberger, Auto Bild




    Autoshow
     

Sayfayı Paylaş