1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ayçekirdeği yaşlanmayı önlüyor

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve Papatya tarafından 27 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.261
    Beğenileri:
    5.772
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.919 ÇTL


    Ayçekirdeği, E vitamini ve selenyum içeriğinden ötürü yaşlanma üzerinde olumlu etki ediyor

    Kuruyemişlerin benzersiz besleyici ve sağlığa faydalı özellikler barındırdıkları uzun suredir biliniyor. Şam fıstığı yüksek oranda demir; ceviz ise Omega3 bulundururken, badem cilde yumuşaklık veriyor. İçeriğinde yüksek miktarda E vitamini ve selenyum bulunan ayçekirdeği ise sağlıklı, besleyici ve lezzetli bir besin olarak günlük diyetimizde her geçen gün daha fazla yer alıyor.

    Ayçekirdeğinin güçlü antioksidan ve anti-radikal etkinliği, bizi dış çevrenin zarar verici etkilerinden koruyan vücudun doğal koruyucu bariyerini güçlendiriyor. Koruyucu işlevdeki bu güçlenme, cilde sıkılık kazandıran bir protein olan kolajen üretimini harekete geçiriyor. Yıllar içinde, cildimizdeki kolajen düzeyi azalmakta ve cildin bu doğal besleyici sistemini etkinleştirmek çok önemli.

    Beslenme uzmanları, yetişkinlerin her gün 15 mg E vitamini almasını tavsiye ediyor.

    Öte yandan, selenyum düşük miktarlarda ihtiyaç duyduğumuz bir mineral olmakla birlikte, sistemimizin temel bir öğesi. E vitamini ile birlikte, serbest radikallerin zararlı etkilerini durduran ve beyaz hücre üretimini arttıran bir antioksidan işlevi görüyor.
    KALP-DAMAR HASTALIKLARINA DA İYİ GELİYOR
    Beslenme uzmanları, yetişkinlerin her gün 50 mikrogram selenyum almasını tavsiye ediyor. 100 gram ayçekirdeği, size 79,3 mikrogram selenyum kazandırıyor.

    Virginia Politeknik Üniversitesi ve Virginia Eyalet Üniversitesi tarafından National Sunflower Association için yürütülen bilimsel araştırmaya göre, çerezlik ayçekirdeği organizma için koruyucu bir gıda ve en çok E vitamini içeren kuruyemişlerden birisi. E vitaminine, içerdiği B grubu vitaminlerini de eklersek, ayçekirdeğini kompleks bir yaşlanma etkilerini geciktirici ve canlandırıcı olarak değerlendirebiliriz.

    Bunlar da yeterli değilse, ayçekirdeği kalp-damar hastalıklarını önleyen, magnezyum ve folik asit gibi besin öğeleri açısından da zengin.

    Ayçekirdeği sevenler çok şanslı, çünkü aşağıdaki tablonun da gösterdiği gibi, ayçekirdeği yiyerek diğer kuruyemişlerden elde ettiklerinden daha yüksek E vitamini ve selenyum alıyorlar.


     

Sayfayı Paylaş