1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

B Vitamini Rehberi

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Vücudun ihtiyacı kadar kullanılır fazlası vücuttan atılır. B vitamini gıdalarda bulunan enerjinin açığa çıkmasını hormonların üretilmesini ağız dil ve cilt dokusunun sağlıklı kalmasını sağlar.

    Özellikle alkol tüketenlerde B vitamini eksikliği yüksek oranda görülür. Bu nedenle alkol alanların B vitamini bakımından zengin olan yiyecekleri tüketmesi gerekir.

    İşte Pudra.com’un araştırmasıyla B vitamini türlerinin özellikleri…

    B1 vitamini
    Gelişmeyi sağlayan sindirimi kolaylaştıran B1 Vitamini meyve şekerlerinin özümlenmesine karbonhidratlardan enerji üretilmesine yardımcı olur.

    Pudra'daki habere göre B1 vitamini; süt taze sebzeler mercimek bira mayası koyun eti fındık ceviz yumurta portakal ekmek hamur işleri nohut balık dana eti kepek sakatat kuzu eti sığır eti muz havuç kestane lahana karnabahar ve unda bulunur.

    B1 vitamininin eksikliği durumunda “Wernicke-Korsakoff” sendromu hastalığı görülür. Hafif dereceli eksikliği ise yorgunluk ve depresyonla sonuçlanır. B1 düzeylerindeki yetersizlik ise; gözlerde güçsüzlük zihin bulanıklığı ve fiziksel koordinasyonda bozukluğa sebep olur.

    Ayrıca iştah azalması sindirim bozukluğu kabızlık yorgunluk baş ağrısı sinir ve dolaşım sistemi hastalıkları kas krampları ödem gibi sorunlara yol açabilir. B1 vitaminin uzun süre eksikliği “beriberi” adlı merkezi sinir sistemini yıkıcı ve bazen ölümcül derecede etkisi olan bir hastalığa yol açabilir.

    B2 vitamini
    Şekerin özümlenmesini sağlayan sinir sistemini düzene sokan ve solunum sisteminin çalışmasına yardımcı olan B2 vitamini A vitamini ile birlikte kullanıldığında solunum sindirim dolaşım ve boşaltım sisteminin mukozasının sağlıklı olmasını sağlar.

    B2 vitamini; süt peynir taze ve kuru sebzeler bira mayası koyun eti yumurta ceviz fındık ekmek balık patates dana eti salatalık sakatat badem sığır eti unda bulunan bir vitamindir.

    Ağır B2 eksikliğine nadir olarak rastlanmakla birlikte B2 eksikliği daha çok alkol bağımlılarında görülür. B2 eksikliği ağız kenarlarında çatlaklar dil ve dudaklarda iltihaplanmalar ışığa duyarlı gözler ciltte kaşıntı sersemlik uykusuzluk öğrenme güçlüğü gözlerde yanma kaşıntı ve kornea hasarına yol açabilir.

    B3 vitamini
    Sığır eti brokoli karnabahar havuç peynir mısır unu yumurta balık süt patates domates ve kuruyemişlerde bulunan B3 vitamini; kan dolaşımını düzenler sağlıklı bir deri sağlar ve santral sinir sisteminin çalışmasına yardımcı olur.

    Beyin ve hafızanın ileri fonksiyonlarının denetlemesinden dolayı şizofreni ve diğer zihinsel hastalıklarda tedavi edici rol oynayan B3 vitamininin eksikliğinde “pellegra” adlı sinir sisteminde fonksiyon bozukluğu mide bağırsak sistemi bozukluğu ishal zihin bulanıklığı depresyon ve ağır dermatit ve çeşitli cilt lezyonlarına neden olan bir hastalığa yol açar.

    B5 vitamini
    Ciğer baklagiller dana eti balık tavuk yumurta peynir fasulye tüm tahıllar karnabahar bezelye avokado patates mısır kuru yemişler de bolca bulunur.

    A vitamininin içeriği olan pantotenik asit karbonhidrat ve yağ metabolizmasında yer alan B5 vitamini depresyonla savaşmakta olan faydasının yanı sıra mide bağırsak sisteminin normal çalışmasına yardımcı olur. B5 vitamini ayrıca; kolesterol D vitamini kırmızı kan hücreleri ve antikorların üretimi için gereklidir.

    Doğrudan B5 vitamini eksikliğine bağlı oluşan herhangi bir hastalık bilinmiyor. Bunun sebebi her türlü besinde bolca bulunması. Ancak B5 vitamini eksikliğine bağlı sinir harabiyetleri solunum problemleri cilt problemleri artrit alerji doğumsal bozukluklar zihinsel yorgunluk baş ağrısı uyku bozukluğu kas spazmları kramplar gibi bazı belirtilerin oluşabileceği varsayılıyor.

    B6 vitamini
    Vücutta diğer birçok vitaminden daha fazla hayati fonksiyonları destekleyici rol oynadığı bilinen B6 vitamini; hormonlar kırmızı kan hücreleri sinir hücreleri ve enzimlerin oluşumunda rol oynar. B6 vitamini ayrıca iştah ağrıya karşı duyarlılık uyku düzeni ruh durumunu etkileyen serotonin adlı maddenin yapımında da etkili olur.

    Dokuların yenilenmesini ve sinir sisteminin düzene girmesini de sağlayan B6 vitamini; et süt bira mayası koyun eti yumurta portakal armut nohut dana eti yeşil salatalıklar muz lahana ıspanak karaciğer ekmek hamur işleri taze ve kuru fasulyede bulunur.

    B6 vitamini eksikliği son derece ender olsa da yetersiz miktarda B6 alındığında deri sindirim sistemi ve sinir sistemi rahatsızlıkları ortaya çıkar. Anemi ağız ve gözlerde yara dudak ve dil çatlaması egzama gibi fiziksel belirtilerin yanı sıra ani uykusuzluk ve santral sinir sisteminin çalışmasında bozukluklar oluşabilir.

    B12 vitamini
    Asetilkolin üretimini artırdığı ve beyinde sinir iletimini düzenlediği için Alzheimer hastalığında koruyucu rolü olabileceği düşünülen B12 normal büyüme ve gelişmede olumlu rol oynar. Sinir hasarlarında tedavi edici olan B12 vitamini; ciğer balık ve süt ürünlerinde bulunan ve DNA metabolizmasında koenzim olarak yer alan bir vitamindir.

    Alyuvarların olgunlaşması için gerekli olan B12 vitamini karaciğerde depolanır. Yetersizliğinde anemi ve kilo kaybı zihinsel ve sinirsel fonksiyon bozukluğu kulak çınlaması hissizlik gibi belirtiler görülür. Yaşlı insanlarda depresyonun en önemli nedeninin B12 eksikliği olduğu düşünülür.
     

Sayfayı Paylaş