1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bacağım Karıncalanıp Geçiyor Demeyin

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Bacağını kıpırdatma isteği ya da karıncalanma şikayeti toplumun büyük kısmında görülüyor. Oysa bunun bir rahatsızlık olduğunu bilen ve hekime başvuranların sayısı çok az. İçerenköy Bayındır Hastanesi hekimlerinden Nöroloji Uzmanı Dr. Melek Kandemir huzursuz bacak sendromunu nedenlerini ve tedavi yöntemlerini anlattı.



    Otururken ya da uzanırken bacakları hareket ettirme ihtiyacı ile kendini gösteren karıncalanma yanma ya da ağrı şikayetine yol açan “Huzursuz bacak sendromu” toplumun yüzde 2-15’ini etkiliyor. Bu sendromun görüldüğü birçok kişi bacağını hareket ettirme isteğine karşı koyuyor. Oysa bu durum rahatsızlığın artmasına sebep oluyor. Huzursuz bacak sendromu hakkında ayrıntılı bilgi veren Bayındır Hastanesi hekimlerinden Nöroloji Uzmanı Dr. Melek Kandemir “Nedeni bilinmeyen ve tam tedavisi bulunmayan bu sendromun etkilerini azaltmak için basit değişiklikler işe yarar. Çalışma masanız biraz daha yüksek olursa size de bacağınızı rahatça kıpırdatacağınız alan kalır” diyor.



    Bu sendromun uykudan uyandıran periyodik bacak hareketlerinden farkına işaret eden Dr. Kandemir “Huzursuz bacak sendromunun belirtileri genellikle akşam saatlerinde kişi istirahat halindeyken görülüyor. Bazen de yatmadan hemen önce ortaya çıkarak uykuya dalmayı güçleştirir” diyor. Sendromun tanısı hasta ile yapılan görüşmeye dayanarak klinik muayene bulgularına göre konuyor. Dr. Kandemir “Akşam saatlerinde istirahat halindeyken bacaklarınızda hareket ettirme ihtiyacı ya da huzursuzluğu yaşıyor musunuz?” sorusuna verilen cevabın tanı için yeterli olduğunu belirterek uyku testinden önce yapılan SIT’in de (Suggested Immobilization Test) yardımcı olduğunu belirtiyor. Bu test sırasında yatakta ve uyanık halde bulunan kişinin bacaklarına bağlaşan elektrotlarla bacak hareketleri kaydediliyor.



    Toplumda görülme oranın yüzde 2 ile 15 arasında değişen bu sendromun nedeni tam olarak bilinemiyor. Ancak demir eksikliği romatoid artrit (eklem iltihabı hastalığı) böbrek yetmezliği ve çeşitli nörolojik rahatsızlıkların etkisi olduğu düşünülüyor. Dr. Kandemir daha az sıklıkta görülmesine karşın diyabet ve Parkinson hastalığı ile bazı ilaçların alkol sigara ve kafein kullanımının da huzursuz bacak sendromuna neden olduğunu söylüyor.

    Hastalığa neyin yol açtığı tam olarak ortaya konamadığı için tedavide de şikayetleri azaltmaya yönelik yöntemler izleniyor. Bunun için bazı Parkinson ilaçları kas gevşeticiler ve uyku ilaçları kullanılıyor. Öte yandan günlük yaşamda yapılabilecek küçük değişiklikler de sendromun etkilerini azaltmaya yardımcı oluyor. İşte Kandemir’in önerileri:



    •Strese bağlı olarak artan rahatsızlık durumlarında gevşeme tekniklerini kullanabilirsiniz. Meditasyon ve yoganın yanı sıra hafif egzersizler de işe yarayabilir.

    •Masaj ve ılık banyo şikayetlerinizi azaltabilir.

    •Şikayetleriniz özellikle uykudan önce çoğalıyorsa uyuduğunuz ortamın sessiz yatağınızın rahat olmasına özen gösterin. Çalışmalar huzursuz bacak sendromu ile yiyecekler arasında bir ilişki olduğunu gösteriyor. Kahve çikolata ve kola gibi kafein içeren gıdalar ile çaydan uzak durmak şikayetlerin hafiflemesinde yardımcı olabilir. Alkol ve tütün kullanımından da uzak durulması önemli.

    •Görülme sıklığı oldukça yüksek olan bu hastalık hakkında edindiğiniz bilgileri başkaları ile paylaşmanız da önemli. Böylece başkalarının da yaşadığı sorunu fark etmesini sağlayabilirsiniz.

    •Bacağınızı hareket ettirme isteği hissettiğinizde bununla savaşmayın. Ayağa kalkabilir yürüyebilir ya da bacaklarınızı kıpırdatabilirsiniz.

    •Çalışma masanızın yüksekliğini ayarlamak da bir yöntem. Böylece hareket alanınız genişler.
     

Sayfayı Paylaş