1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve yeşüLL tarafından 14 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. yeşüLL

    yeşüLL limitsizsiniz...! Özel üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.343
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    46 ÇTL
    Vücut sağlığını korumak için tüm besin gruplarından faydalanmak gerekir. Vitamin ve mineral deposu yiyeceklerle bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir, hastalıklara karşı korunabilirsiniz.

    Bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekleri günlük beslenme planınıza dahil edebilirsiniz.

    Balık, karaciğer: A vitamini içerir.

    A vitamini; göz sağlığını korur ve gece körlüğüne karşı etkilidir. Cilt, saç, kemik ve diş sağlığını korur. Mikroplara karşı koruyucu özelliği vardır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

    Havuç, ıspanak, kavun, kayısı: Beta Karoten içerir.

    Beta karoten; serbest radikallerle savaşır, antioksidan özelliğine sahiptir. Kansere karşı koruyucudur.

    Kalp damar hastalıkları riskini düşürür ve katarakt oluşumunu engeller.

    Bakliyatlar, yağsız et, süt, yumurta, kuru maya: B2 ve B6 vitamini içerir.

    B2 ve B6 vitaminleri; Sinir sistemi ve hormon üretiminin düzenli çalışmasını sağlar. Alerji hassasiyetini azaltır.

    Turunçgiller, çilek, karnabahar: C vitamini içerir.

    C Vitamini; serbest radikallere karşı savaşan güçlü bir antioksidandır. Hücrelere zarar veren ve bağışıklık sistemini zayıflatan serbest radikalleri etkisiz hale getirir.

    Kalp krizlerini önlemeye yardımcıdır.

    Diş eti sağlığının korunması, yaraların iyileşmesi, bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi gibi yararları vardır.

    Yeşil yapraklı sebzeler, yumurta sarısı, buğday: E vitamini içerir.

    E Vitamini; vücudun hastalıklara karşı direncini yükseltir. Hafıza kayıplarına ve yaşlanmaya karşı etkilidir. Saç ve cilt sağlığının korunmasına yardımcı olur.

    Sarımsak, baklagiller, balık: selenyum içerir.

    Selenyum; Serbest radikaller ve virüslere karşı bağışıklık sistemini güçlendirir. Kalp ve damar hastalıklarıyla kansere karşı koruyucudur. Vücuttaki zehirli maddelerin atılmasına, karaciğerin düzenli çalışmasına yardımcı olur.

    Bezelye, karaciğer, kuşkonmaz: demir minerali içerir.

    Demir; kan hücrelerinin üretiminde etkili rolü vardır. Sağlıklı vücut gelişimine yardımcı olur. Yorgunluk ve hastalıklara karşı koruyucu özelliğe sahiptir.

    Karaciğer, soya fasulyesi, ayçiçeği tohumu: çinko içerir.

    Çinko; vücut direnci düştüğünde yani bağışıklık sistemi zayıfladığında yeniden güçlenmesini sağlar.

    Hücrelerin kendini yenilemesi, protein sentezi için gerekli minerallerden biridir.

    Cilt ve kaslara yaşlanmaya karşı korur. Beyin ve sinir sisteminin sağlıklı çalışmasına yardımcı olur. Saç dökülmesini önler.
     

Sayfayı Paylaş