1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bahar aylarına formda girin

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 6 Mart 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Bahar aylarının başlamasıyla çoğu kadın kışın aldığı kilolardan kurtulmak için kıyasıya bir mücadeleye giriyor.

    KIŞ MEVSiMiNDE NEDEN ÇOK FAZLA KiLO ALIRIZ?

    İnsan vücudunun kendine özel bir yapısı bulunur. İç ve dış faktörler vücudun biyolojik yapısını yakından etkiler. Kış mevsiminde artan soğuklarla metabolik uyum sonucu düşen vücut ısısını normal ısı düzeyine çıkarmaya çalışan vücut, daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar ve organizmada yemek yeme isteği artar. Sindirim sistemi dahilindeki iç organlarda artan kan seviyesi bu organların daha hareketli olmalarına neden olacağından iştah artar. Kolesistokinin hormonu seviyelerindeki değişim biyolojik olarak yemek yeme üzerine etki gösteren bir diğer durumdur. Normalde kolesistokinin hormonu vücutta tokluğun oluşmasında etki gösterirken soğuk havada baskılanır ve sonuçta daha fazla yeme isteği ortaya çıkar. Daha yağlı, daha karbonhidratlı, basit şekerden zengin yiyecekler tüketilir. Ayrıca hava koşullarındaki değişim ve günlerin daha kısa olması yapılan fiziksel aktiviteyi azaltır. Yetersiz fiziksel aktivite ise metabolizmanın yavaşlamasına, vücudun daha az enerji harcamasıyla neden olur. Sonuçta iştah artışına hareketsizlik ve egzersiz yetersizliği de eklenince kışaylarında kilo almak kaçınılmaz hale gelir.

    ENGELLEMEK iÇiN NELER YAPABiLiRiZ?

    Kışın kilo alımını engellemek için temelde düzenli yemek yemek ve aktiviteyi devam ettirmek gerekir. Yüksek yağ içerikli besinler istenmeyen kilo artışlarına neden olmaları yanında, vücudun bağışıklık sistemini de olumsuz etkileyerek hastalıklara yakalanma riskini artırır. Özellikle grip ve nezle gibi hastalıkların yaygın olarak görüldüğü bu aylarda artan hava kirliliğine ve kapalı-havasız ortamlardaki koşullara karşı vücudu korumak ve hastalık riskini azaltmak için bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekir. Kilo kontrolünün sağlanması, yeterli ve dengeli bir beslenme programının takip edilmesi, fiziksel olarak aktif bir yaşam biçiminin benimsenmesi her türlü hastalık yapıcı öğeye karşı bağışıklık sistemini güçlü kılar.

    Beslenme düzeni tablosunda neler olmalı?

    Mevsim geçişlerinde vücut direncinin azalmasıyla baş gösteren grip ve nezleden korunmak için kuşburnu, maydanoz, kırmızı ve yeşil sivri biber, roka, kivi, portakal, mandalina ve limon gibi C vitamini yönünden zengin meyve ve sebzelerin tüketimi kışın daha fazla olmalı. C vitamini kaybını önlemek için salatalar ve meyve suları tüketilmeden hemen önce hazırlanmalı. Ayrıca C vitaminin vücutta deposunun olmadığı unutulmamalı.

    En çok hangi gıdalar tüketilmeli?

    Baharın yaklaştığı şu günlerde özellikle kuru baklagiller (kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi) bu aylarda özellikle haftada 2-3 kez mutlaka tüketilmelidir. Süt ürünlerinden yoğurt, bağışıklık sistemini güçlendirerek, vücudumuzun enerjisini artırır. Bu nedenle günlük olarak süt ve peynir gibi diğer süt ürünleriyle birlikte en az 2-3 porsiyon olacak şekilde yoğurt tüketimi sağlanmalıdır.

    Bitki çayları için öneriler

    Hava değişimleri vücudumuzda birtakım değişikliklere yol açar. Bu mevsimde su tüketimine önem verilmeli ve günlük sıvı alımında bireysel ihtiyaçlar çerçevesinde 2-3 litreye ulaşmak hedeflenmelidir. Siyah çay, kahve gibi kafein içeren içeceklerin alternatifi olarak ıhlamur, kuşburnu, yeşil çay, rezene, melisa, papatya, ısırgan otu gibi C vitamini yönünden zengin, rahatlatıcı özelliği olan çayları tercih etmek bağışıklık sistemini güçlendirici etki göstermesi yanında sıvı alımına da destektir.
     

Sayfayı Paylaş