1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bar Oyunları

Konusu 'Dans Türleri & Türk Halk Oyunları' forumundadır ve Suskun tarafından 19 Haziran 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL





    Bar Oyunları


    Bar Oyunları, Kuzeydoğu Anadolu'da Posof, Erzurum,Artvin, Kars, Ardahan, Iğdır, Bayburt, Gümüşhane ve Sivas'ın bir kısmını içine alan bölgede halkın oynadığı halk oyunlarıdır. En yaygın olarak Erzurum, Kars ve Bayburt'ta gelişmiştir.
    Davul ve zurna eşliğinde ekip halinde oynanan halk oyunu olan Bar başlıca Kadın ve Erkek Barları olarak 2'ye ayrılır.

    Erkek Barları 16 oyundan oluşur;

    Baş Bar, İkinci Bar (aşırma), Sekme, İkinci Aşırma, Nari, Dello, Koçeri, Temirağa, Tamzara, Tavuk Bari, Felek, Çingeneler, Uzun Dere, Daldalar, Yayvan, Hançer Bari

    Kadın Barları ise 12 oyundan oluşmaktadır.
    Kavak,Çiftbeyaz Güvercin,Çember,Döne,Nari,Çarşıda Üzüm Kara,Sallama,Mendilimde kişmiş ile Badem Var,Tortumun Eymeleri, Aşşahtan Gelirem,Köylü Kızı,Delikız.
    Bar tutuşmak olarak adlandırılan bu oyunlar halaya benzemekle birlikte kol ve el hareketleri de ön plandadır. Halaya göre ezgileri daha ağırdır.

    Erzurum Barları

    Erkek Barları


    1- Baş Bar:
    Açık oynanır güftesi oynanır.Bestede başlangıç ve son ayrı olmak üzere iki tür müzik vardır. Hüseyni makamındadır. Boyun Dadaşın, ağır başlı, zevk ehli, eğlencede laubalilikten ziyade ağır başlılık ve vefakarlı olduğunu ifade eder.
    2- İkinci Bar (1. Aşırma): Kapalı barlardandır. Güftesi yoktur. Hüseyni makamında bestesi yapılmaktadır. Dadaşların birbirlerine gönülden gönüle bağlı, müttenit ve mütesanit olduklarını ifade eder.
    3- Sekme (Tikine): Güftesi yoktur. Hüseyni makamındadır. Dadaşın yerine göre çok hareketli, fakat şuurlu ve müşterek sonuca ulaşma ifadesini temsil eder.
    4- 2.Aşırma: Güftesi yoktur. Hüseyni makamındadır. Dadaşların harpte ve sulhte hareket halinde, iş hayatında birlik ve beraberlik içinde olduklarını ifadde eder.
    5- Nari: Güftesi vardır açık bardır.Hüseyni makamındadır. Dadaşın zevk-i selim, aşk sevgi yaşantılarının ecdattan gelen hasletlerini çevreye aktarma duygularını sembolize eder. Sözleri: hey nari hey nari bacadan gel bacadan hey nari hey nari, işliğin alacadan. hey nari hey nari? ben seni alcağım, hey nari hey nari, bacadan gel bacadan
    6- Dello: İki türlü müziği vardır. Oyunu da iki türlü oynanır. Birinci kısma, ikinci kısma Bitlis dellosu denir. Kapalı bardır. Dadaşın en hareketli ve ritmik oyunlarından birisi olan dello da, dadaşların hep birden bir komut altında ileri saldırı ve ani olarak geriden gelen tehlikeye karşı mukabelede bulunma hasletine sahip bulunduklarını kompoze eder. Erzurum'da Kemah'tan delloy delloy delloy can, yar gelir oynamaktan delloy delloy delloy can, kızın parmağı şişmiş delloy delloy delloy can, def çalıp oynamaktan delloy delloy delloy can, Erzurum ovasında delloy delloy delloy can, gül açar yaylasında delloy delloy delloy can, kız yanağın al olmuş delloy delloy delloy can, güzeller arasında delloy delloy delloy can, Erzurum iki yoldur delloy delloy delloy can, biri sağ biri soldur delloy delloy delloy can, kız Allah'ın seversen delloy delloy delloy can, ne sağ et nede öldür delloy delloy delloy can.
    7- Koçeri: İki motif halinde oynanamaktadır. Birinci kısmın figürü ayrı, ikinci kısmın figürü de ayrıdır.Ayni, zamanda her kısmın figür besteleri de ayrı ayrı özelliktedir. Hüzzam makamındadır. Birinci kısım kapalı, ikinci kısım açıktır.Adından da anlaşıldığı gibi dadaşları savaşa gönüllü katıldığını ve kahramanca dövüşmeden zevk aldıklarını sembolize etmektedir.Güftesi yoktur.
    8- Temirağa: Açık bardır. Güftesi yoktur.Hüseyni makamındadır.Temirağa adlı ritmik oyunları ile meşhur bir dadaştan alındığı rivayet edilen bu bar, cesaret ve kahramanlığı ifade eder.
    9- Tamzara: Güftesi yoktur. Hüseyni makamındadır. Yarı kapalı, yarı açık oynanmaktadır. Bu oyun Erzurum köylerinde, şehirde olduğundan başka figürler ilavesiyle oynanmaktadır.Dadaşın kafa ve beden güçlülüğünü ifade etmektedir.
    10-Tavuk Barı: Açık oynanır. Hüseyni makamındadır. Un elerler eleğinen, işim dönen feleğinen, eşin kızlar mezerimi, altı saplı küreğinen. un elerler bakır teşte, felek benim derdim deşme, kız oğlana meyil vemiş, sevdadır oy dile düşme. un elrler ince mince, felek sormaz halin nice, el aleme rüsvay oldum, yar peşinden gide gide.
    12- Çingeneler: Açık oynanır. Güftesi yoktur. Rast makamındadır. Çingene alemlerini taklit karakterinde bir oyundur.
    13- Uzundere: Açık oynanır. Güftesi yoktur. Hicaz makamındadır.
    14- Daldalar: Kapalı oyunlardandır. Hüseyni makamındadır. Güftesi vardır. Daldalar daldalar daldan aşağı, saçları dökülmüş belden aşağı daldalar daldalar dalım yok benim, sineme saracak yarim yok benim. daldalar daldalar dalım yok benim, sineme saracak yarim yok benim. daldalar daldalar daldırdın beni, bir buse vermedin kandırdın beni. daldalar daldalar can Temir ağa, bir ayak üstüne dön Temir ağa.
    15- Yayvan: Bu oyun iki kısım halinde oynanmaktadır.Bu iki çeşit figürler birleşerek bir bütün teşkil ederler. Birinci kısım kapalıdır. Dadaşlar hüseyni makamında olan müzikle YAYVAN barını oynarlar. Bu barın bitiminde içlerinden ikisi ortaya çıkar diğerleri kenarlarda tablo teşkil eder. Ortadakiler Köroğlu oyunu oynarlar. Bu oyunda pala ve kılıç kullanılır.Hücuım ve müdafa figürleri çok canlı ve heyecan vericidir. Hamasi bir oyundur.
    16- Hançer Barı: İki kişi ile oynanır. Hüseyni makamındadır. Son bölümünde melodi ve ritm değişir. Birinci kısımda dello halindeki dadaşlar, ikinci kısımda birbirlerini affederek kusuru bağışlama ve hoş görülük ruhu içinde, neşeli gösteri oyunları ile devam ederler. Böylece oyun biter.

    Yil 1910 yemendeki cikan isyanlara müdahale amaci ile osmanli anadolunun cesitli bölgelerinden takviye kuvvet seferber edilip yemendeki osmanli birliklerine destek kuvvetleri yolladi bu birliklerin icersinde Bayburtun köylerindende biyigi yeni terlemis genclerimiz seferber edildi bu genclerin arasinda daha yeni evlenmis Ali doguma yakin hanimi Emineyi yasli annesine emanet ederek yemen cephesine kosmustur,,, 1914 de almanlarla birlikte 1inci dünya savasina giren osmanli dogu cephesinde ruslari oyalamak icin sarikamis istikametinde ruslarla savasmak üzere yemendeki osmanli birliklerinin birkismi sevk edilmistir bumus ve birligin icinde ailesinin hasretini 4 senedir ceken Ali de vardir dogmus ve 4 yasinda olan kizi Zeynebin hasreti ile gözleri bayburta dogru hep dalarmis yemen harbinden kalma esi eminenin gönderdigi 6 mektubu defalarca okuyarak köyünden ayrildigi zaman esi eminenin boynuna bagladigi yazmasini koklayarak hasret acisina teselli ararmis.. 1914 aralik ayinin 24 ünde kumandan Enver pasanin emri ile yemenin kavurucu sicagindan sarikamisin dondurucu soguk tipili Allahuekber daglarina dogru harekete gecmisdiler yemenden kalma yazliklari ile ölüme gitmek icin emir almislardi ne yazikki ruslara tek kursun atmadan 90bine yakin vatan evladi sahadet serbetini donarak tatmislardi Allahuékber daglarinda babasini dünya gözü ile göremeyen Zeyneb artik yetim kalmisti emine genc yasinda dul kalmisti .. rus birlikleri anadoluya dogru ilerlemeye baslamisti birer birer sehirleri ele geciriyordu osmanli ordusu giderek zayifliyordu ruslar kars erzurum erzincan derken nihayetinde bayburtuda isgal altina aldilar 1916-1918 bayburt ermeni mezalimi o dönemler ermenilerle ic ice yasayan anadolu müslümanlarini ruslardan aldiklari destek ve cesaret ile bölgedeki zulümlerine basladilar Arsak isminde bir ermeni cetecisi olan zalim bir ermeninin elinden Alinin yetim Zeynebi ve Eminesi de zulmüne ugrar... Arşak ve cetesi Alinin köyüne gelir ve köy ahalisini katleder 5 yasindaki zeynebi annesinin gözü önünde acimasizca döverler ellerindeki silahin dibcigi ile zavalli kücük zeynebi öldüresiye ellerini kafasini ve bacaklarini kirarlar daha sonra zeynebin annesi emineyi ve alinin annesini üzerlerine gaz dökerek acimasiz bir sekilde yakarak öldürürler ve kücük zeynep surunu yitirir Rus Kızılhaçında Görevli Olan gülizar olarakta bilinen hemsire Tatyana Karamel zeyneb ile ilgilenir zeynebin bakimini üstlenir fakat zeynep yasadigi olaylardan dolayi akli dengesini de yitirmis ve elleri ve ayaklarida sakat kalir rus carligi bu siralarda yikilir ve rus birlikleri geri cekilir ermenilere birakirlar isgal bölgelerini daha sonra da türk birlikleri bayburtu düsman isgalinden kurtarir ermeni zulmü bayburta ve bölgede son bulur ancak yüreklerde acisi devam eder .. kücük zeynebide köylerini rus isgalinden kacip daha sonra geri dönen ailelerden yolda cocuklarini kaybeden Güllü ana alir evlatlarini kaybeden güllü ananin acisina kücük zeynebte teselli bulur aci günler geride kalir hayat normale döner cumhuriyet kurulur zeynepte artik yetisgin bir kiz olur ama yasitlari evlenir kendilerine yuva kurarlar zeynepde arkadaslarinin dügünlerinde hep o duvagi takma hayali ve yöreye uygun kiz görme ceyiz görme etkinliklerine katilir ve hayali ile yasar sakat ve akli dengesi yerinde olmadigi icin kismetide cikmaz gel zaman gec zaman zeynebin yasi hayli ilerler ama evlenip aile kuramamak iyice zeynebi cökertir 30 yaslarina gelir ve zeynebin güllü anasida ölür ve artik hayatta bir basina kalir ve gencliginde akli kalir zeynebin icindeki evlenme yuva kurma hayali hicbirzaman düsmezmis dilinden cevresindeki insanlar umut vererek avuturlar zeynebi zeynebte bu avutmalarla kendine teselli veririr kismetini bekler durur ve zavalli talihsiz zeynebin bu hali köyün cocuklari arasinda alay ve dalga gecme konusu olur hicbir kinagecesi ve dügünleride kacirmazmis ve üzerine bir derleme yapilir zeyneb bu dünyanin acisini ceker ve hayattan gider ama zeynebin bu hali hic unutulmaz ve bayburt ve cevresinde bütün kina gecelerinde adina derlenen DELIKIZ SININ GELIYOR derlemesi ile gönüllere taht kurar ...
    deli kız sinin geliyor sinide neler geliyor sinide çerez geliyor haniya niye gelmedi geldi de geri dönüyor ne kusurumu gördüler kolun çolak dediler kurbanız olum eyi bakın hayranız olum eyi bakın çolak bunun neresi kız anam bacım haniya deli kız sinin geliyor sinide neler geliyor sinide kumaş geliyor haniya niye gelmedi geldi de geri dönüyor ne kusurumu gördüler belini kambur dediler kurbanız olum eyi bakın hayranız olum eyi bakın kambur bunun neresi kız anam bacım haniya deli kız sinin geliyor sinide neler geliyor sinide beşlik geliyor haniya niye gelmedi geldi de geri dönüyor ne kusurumu gördüler ayağın topal dediler kurbanız olum eyi bakın hayranız olum eyi bakın topal bunun neresi kız anam bacım haniya

    Kadın Barları

    Erzurum kadın barları da erkek barları gibi kapalı veya açık olarak oynanmaktadır. Genellikle def, mey ve gıranata gibi ince saz aletleri kullanılır.
    1-Kavak: Kız
    ve gelinlerin elele tutarak oynadıkları bir bardır. ben bir kavak yol üstünde biterem. gelen geçenlere gölge ederem, ırğalanma kavalk seni budaram, budar budar odun eder yakaram. güneş vurmuş boz tepenin başına, yeni girmiş onüç ondört yaşına, pulli yazma örtmiş kulam başına, ırğalanma kavak seni budaram, budar budar odun eder yakaram.
    Oyunu sonuna doğru müzik daha hareketli çalınır, ritm hızlanır ve oyun biter.
    2- Çift Beyaz Güvercin: Açık ve kapalı karma bir bardır. Güftesi vardır. Hüseynii makamındadır.Çalgı ve oyuncuların türkü şeklinde seslendirdikleri güftesiyle müşterek oynanır. Çift beyaz güvercin olsam, çadırın başına konsam, güzellere yoldaş olsam, çirkinlerden uzak dursam, gel gel karanfilli gelin, eli deste güllü gelin beli ipek şallı gelin.karanfiller oymak oymak,hiç olur mu yare doymak, ağzın şeker dilin kaymak.gel gel karanfilli gelin, eli deste güllü gelin, beli ipek şallı gelin.karanfil buldum derede,sordum evleri nerede, ha burada ha şurada, gel gel karanfilli gelin, eli deste güllü gelin beli ipek şallı gelin. 3- Çember: Çember oyunu aynı ekip tarafından oynanır hüseyni makamındadır. Çalgılarda değişiklik yoktur.Güftesi vardır. atın üstünde eğer,bilmem ağam ne geyer,altında beyaz gömlek,üstünde kutnu yelek, (nakarat) çember bastım yol açtımkırmızı güle dolaştım,değme güle konmazkençakır dikene düştüm
    4- Döne: Ayni ekip tarafından oynanır hüseyni makamındadır.Güftesi yoktur.Bir ileri bir geri oynandığı için ayrıca adına dönerde denir.
    5- Nari: Aynı ekip tarafınadan oynanır.Hüseyni makamındadır.Söylenerek ve çalgı refakatinde oynanır. hey nari hey nari bacadan gel bacadan hey nari hey nari, hey nari hey nari, ben seni alcağım,hey nari hey nari, bacadan gel bacadan
    6- Çarşıda Üzüm Kara: Aynı ekip tarafından oynanır.Güftesi vardır.Çalgılar aynıdır. ah çimene gel çimene gel gül oğlan, çimen çiçek deste biçek, çit yelekli gül oğlan. ah çimene gel çimene gel gül oğlan, çimen çiçek deste biçek çit yelekli gül oğlan. elim boş yüzüm kara,çimen gel çimene gel gül oğlan çimen çiçek deste biçek çit yelekli gül oğlan
    7-Sallama: Aynı ekip tarafından oynanır.Güftesi yoktur.Yalnız çalgılarla oynanmaktadır.
    8-Mendilimde kişmiş ile badem var: Ekip ve çalgılar aynıdır.Güftesi vardır. mendilimde kişmiş ile badem var, usul söyle köşelerde adam var. seni benden beni senden eden var, bağdat yolu hor göründü göründü, gurbet bana dar göründü göründü. baltayı vurdum bayıra, suyu bağladım çayıra,ben giderem gurbet ele, mevlam seni gayıra. bağdat yolu hor göründü göründü, gurbet bana dar göründü göründü.
    9-Tortumun Eğmeleri: Ayni ekip tarafından oynanır hüseyni makamındadır. Güftesi vardır.
    Tortumun eğmeleri, ağam yar paşam yar, beğenmem düğmeleri di gel gel. yarim yelek yaptırmış ağam yar paşam yar, ben olim düğmeleri di gele gel. Kavurma koydum tasa ağam yar paşam yar, doldurdum basa basa di gel gel.benim yarim çok güzel ağam yar paşam yar, azıcık boydan kısa di gel gel. Bu gün ayın onudur ağam yar paşam yar, yüküm buğday unudur di gel gel evliye gönül verme ağam yar paşam yar, eve gider unudur di gel gel
    10-Aşşahtan Gelirem: Ayni ekip tarafın dan aynı çalgılarla oynanır. Hüseyni makamındadır. Güftesi vardır.
    Aşşahtan gelirem yüküm eriktir, eriğin dalları delik deliktir, bir emmim kızı var teze feriktir. gelme ecel gelme üç gün ara ver, galdır bu sevdayı götür yare ver.
    Gelme ecel gelme üç gün ara ver,üç günden ne çıkar beş gün ara ver, al benim selamımı götür yare ver (nakarat)
    Aşşahtan gelirem yüküm üzümdür, üzmün dlları düzüm düzümdür.bir emmim kızı var iki gözümdür.
    11-Köylü Kızı: İki kişi tarafından oynanır bir köylü kızının günlük yaşantılarını yansıtan taklidi bir oyundur.Güftesi vardır. köylü kızı inek sağar le le le köylü kızı hem sağıyor hem oynuyor vay lelele köylü kızı köylü kızı un eliyor le le le köylü kızı hem eliyor hem oynuyor vay le le le köylü kızı köylü kızı yün eğirir le le le köylü kızıhem eğirir hem de oynar vay le le le köylü kız köylü kızı çayda gezer le le le köylü kızı hem geziyor hem oynuyor vay le le le köylü kızı köylü kızı süt pişirir le le le köylü kızıhem pişirir hem taşırır vay le le le köylü kızı köylü kızı yün darıyor le le le köylü kızı hem darıyor hem oynuyor vay le le le köylü kızı
    12-Delikız: Erzurum'un tek karma barıdır.Bir bayan ve bir erkek tarafından oynanır.Temsili bir sahne oyununa benzer.Rivayete göre bedenence sakat aklı müvazenesi bozuk bir kızın, kocaya verilmesi vaadiyle kendisine oynatılan oyudur. erkek: deli kız sinin geliyor kız: sinide neler geliyor erkek: koluna halhal geliyorkız: haniya niye gelmedierkek: geldi de geri döndüler kız: ne gusurumu buldularerkek: koluna çolak dedilergurbanız olim bir bahın hayraniz olim bir bahın haniya bunun çolaği erkek: deli kız sinin geliyor kız: sinide neler geliyorerkek: ayağan kalloç geliyor kız: haniya niye gelmedi erkek: geldide gri döndülerkız: ne gusurumu buludularerkek: ayağan topal dedilerkız: kurbanız olim komşular heyranız olim komşular haniya bunun topali
    Karşılıklı beste ve güfte karışımı söylenen sözlerle ritmik hareketlerin temsili halleri bağlantı halinde devam ettirilir.Her söylenen cümle iki kez tekrar edilir. Çalgı, def, mey veya davul-zurnadır.



    Bayburt Barları

    Erzurum'un Sarhoş Barı, Hançer Barı, Hakkari Barı, Sekme, Tamzara gibi oyunları Bayburt'ta da vardır. Fakat buradakilerin tertiplerinde bazen mühimce farklar görülür. Benzeşmelere rağmen, nağmeleri ve her Barın "üstleme" dedikleri ikinci süratli kısmı ezgi bakımından bambaşkadır. Meselâ Bayburt Sarhoş Barı'nın Üstlemesi Erzurum'un Tavuk Barı'nı andırır. Erzurum Barlarının ikinci canlı hareketleri ise kendi ilk kısımlarından pek o kadar farklı değildir. Bayburt'un Daldalar Barı, Erzurum'un Daldalar'ına benzemez. Veysel, Demirağa, Sürtme, Kutkut, Hanım Barlarına gelince; bunlar sırf Bayburt'a mahsustur. Başka yerlerde de bazen aynı adlarla oynanan bir ikisi hem hava hem de figürlerce o yerlerin zevkine uydurulmuş durumdadırlar. Hakkari Barı'nın Erzurum ve Bayburt taraflarına Hakkari tarafından geldiği zannedilmektedir. Çünkü, Hakkari'de Bar tabiri kullanılmaz. Oraya ithafla Erzurum'da tertiplenerek adlandırılmış olmalıdır. Buna karşılık Sıksaray Barı (doğru adı Sığsara'dır) mutlak surette Trabzon üzerinden gelmedir. Rize'deki Sığsara Horonu'na ait olarak elde mevcut iki ezgi motifi Bayburt Sıksaray Bar havasının aynı gibidir. Sonra, Bayburt Sıksarayı'nda kemençe üslup ve kıvraklığı da hakimdir. Küçük (ve melodik olmaktan ziyade ritmik görünüşlü) birer motifin tekerrüründen ibaret diğer bazı Bar çeşitlerinde de Trabzon etkisi sezilir. Bayburt Barlarının "ikisi ortası" vasıflar taşıması sebepsiz değildir. Burası, Trabzon-Erzurum ana yolu üzerindedir. Hele Gümüşhane daha da Trabzon'a çalar.
    Kadınlı erkekli oyunda pek sevinçli günlerde (ve ayrıca tarikat görmüş köylerde) aile kızları da Barlara katılabiliyorlar.
    Kısaca, Bayburt'un Bar havaları ve figürleri hayli farklı olduklarından, Bayburtlu çalgıcılar Erzurumlu Barcılara kendi havalarıyla ayak attıramazlar. Bununla beraber her iki tarafın barlarında tecrübeli davul zurnacılar o mıntıkada vardır.
    Bar oynanmadan önce genellikle Erkek barlarından Baş Bar başlamadan önce 'Bar Şiiri' okunur ve Bar oynanmaya başlanır.

    Bar Şiiri

    Yüzyılların ardından kopup gelen bir vakar
    Kahramanlık, yiğitlik, erlik destanıdır bar
    Bu oyunda gör bizi, geçme sakınıraktan
    Gözün varsa seçersin, bar'da karayı ak'tan
    Bir savaş seyri vardır, Dadaşın her bar'ında
    Görünce kanın kaynar, o an damarlarında
    Doyum olmaz bir görsen, Köroğlu'nun barı'nı
    Güvenirsin görünce, düşünmezsin yarını
    Dumlu'dan taa Basra'ya çağlayan selimiz var
    Bahtımız kara değil, bugün Karasu kadar
    Bingöl yaratmadı mı, kan çağlayan Aras'ı
    Hazar çalkalanırken, kanar Türk'ün yarası
    Aman Aras, han Aras, Bingöl'den kalkan Aras
    Al başımdan sevdanı, Hazar'da çalkan Aras
    Dadaş çelik bir yaydır, onu germeye gelmez
    Çağlayan bir sel olur, dağlara da baş eğmez
    Yayla bulutu gibi, yükselir yavaş yavaş
    Sonra birden sel olur, köpürür coşar Dadaş
    Doğu'nun sınır taşı, Erzurum'un Dadaşı
    Efesi var İzmir'in, eğilmez Türk'ün başı
    Barbaşı sallarken gönülden mendilini
    Gözüne al Dadaşım, gönülden sevdiğini
    Dinle, davul ne diyor dan dan dan
    Ben bu sese vurgunam can can can
    Canlar yurdundur elbet, her can vatana kurban
    Atalar yurt sevmeyi davuldan öğrendiler
    Bu ilk bar'ın adına sarhoş barı dediler
    Dadaşlar ağır ağır bir halka çevirdiler
    Yurda kurban yiğitler, bu halkaya girdiler
    Gönülden tutuşanlar, hepsi de sarhoştular
    Seven sarhoştur elbet, içse de içmese de
    ses yok, donmuş dudaklar, gözler halkalanıyor
    Ufuklar bayraklaşmış, cihan dalgalanıyor
    Dan dan dan
    Kanlar kaynaştıran bir ses çıktı zurnadan
    Dağlar gibi Dadaşlar, kımıldandı durmadan
    Tanrım, bu ne duruştur, gözler şimşekleşiyor
    Kırat kişniyor, neden toprakları eşiyor
    Silkin Palandöken, dök başından kar'ını
    Dadaş oynarken, senin gösterir vakarını
    Vur davulcu, candan coşsun Dadaşım
    Çal zurnacı, oynasın Dadaş, dönüyor başım​
     

Sayfayı Paylaş