1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Başarı Öyküsü: Hobiden Mağazalar Zincirine

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve Suskun tarafından 7 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Başarı Öyküsü: Hobiden Mağazalar Zincirine

    [​IMG]
    Çocuk halısına sağlık ve oyun fonksiyonu yükleyerek yeni bir konsept kazandıran Bursalı kadın girişimci Meltem Akdeniz, İvi markasıyla tasarladığı ürünlerini yurtdışı pazarlara açıyor. "Dünyanın neresine giderseniz gidin çocukların ihtiyaçları ve annelerin tercihleri hep aynı.
    [​IMG]
    Sağlıklı ve aynı zamanda fonksiyonel ürün. Bu nedenle ürünlerimiz dünyanın birçok bölgesinde yoğun ilgi görüyor" açıklamasını yapan Akdeniz, "Tüm anneler bu ürünü gönül rahatlığı ile kullanabilir" diyor. Ürünlerini halen internet siteleri üzerinden tüketiciye ulaştıklarını söyleyen Akdeniz, ilk etapta Rusya, ardından da İtalya, Almanya, Hong Kong’da mağaza açacaklarını söylüyor.
    Aslen mimar olan Meltem Akdeniz, Türkiye’de ilk kez sadece çocuklara ve gençlere yönelik özel tasarımlı ve hipoalerjik, lekeye dayanıklı, alev almayan özelliklere sahip halı üretimini başlatan isim oldu.
    [​IMG]
    8 yıllık mimarlık hayatı boyunca, özellikle çocuk halısı konusunda açık olduğunu fark ederek bu konuya yoğunlaşan Akdeniz, hobi olarak yaptığı tasarımları üretim aşamasına geçirmek için kolları sıvadı. İşe başlamadan önce tasarladığı desenlerini, halı ve mobilya şirketlerine gönderen Akdeniz, "İlk tepkiler olumsuz oldu. Onlara göre tüketici alışkanlıklarına bağlıydı ve tasarımlar sıra dışıydı" diyen Akdeniz, bu tepkiler üzerine 2002’den itibaren İvi markasıyla kendi ürünlerini satmaya başlıyor.
    [​IMG]
    Bugüne dek, ivimarket.com, anneyiz.com, hepsiburada.com ve chichiqueen.com gibi internet siteleri üzerinden tüketiciye ulaştıklarını söyleyen Meltem Akdeniz, Rusya’da mağazalaşmak için ilk adımı attıklarını bu pazarın ardından İtalya, Almanya, Hong Kong’da mağaza açacaklarını söyledi. Türkiye’de de mağaza konseptine geçiş üzerinde çalıştıklarını söyleyen Akdeniz, "Amacımız özellikle çocuk ürünlerinin satıldığı zincir mağazalarda kendi konseptimize uygun şekilde yer almak" diyor.
    [​IMG]
    Açığı gördü çocuk halısı üretti
    Halıyı sadece yere serilen bir sergi olarak görmediklerini ve ürün kalitesi ve tasarımlarını buna uygun olarak gerçekleştirğini anlatan Meltem Akdeniz, konuya ilişkin şu bilgileri veriyor:

    "Mimarlık yaptığım dönemde annelerin en çok sağlıklı halı arayışında olduğunu gördüm. Ben de bir anne olduğum için bu kaygılarını anlamam ve buna dönük bir ürün geliştirmem zor olmadı. Üretime başlamadan önce çok ciddi bir araştırma safhası geçirdik. Çocuk sağlığı ve eğitimine ilişkin tüm alanlarda mimar, pedagog gibi uzmanlarla işbirliği yaptık. Bunun dışında genç ve çocuklarla da iletişim içindeyiz. Önceliğimiz sağlık ve fonksiyonellik oldu. Piyasadaki birçok üründe kullanılan boya ve diğer hammadde özellikleri nedeniyle alerjik yapıda olabiliyordu. Bu tip sıkıntıları aşmak için ürün kalitemizi Avrupa standartlarına uygun hale getirdik."

    İkincil olarak ürünlerin fonksiyonelliği üzerinde durduklarını anlatan Akdeniz, "Günümüzde çocuklar bilgisayar ve bir sürü oyuncak seçeneklerine rağmen yine de yalnız ve oyun kurma yeteneğinden uzak büyüyor. Öte yandan ebeveynler ise çocuklarıyla nasıl kaliteli zaman geçirecekleri konusunda tam olarak ne yapacaklarını bilmiyor. Tasarımlarımızı bu sorunu da bertaraf edecek şekilde geliştirdik" diyor.

    Halıların üretimini iki ayrı firmaya yaptırdıklarını söyleyen Meltem Akdeniz, "Biz üretici firmalara, kullanılacak hammaddeden, boyaya, atılacak düğüm sayısından, tasarıma kadar tüm taleplerimizi iletiyoruz. Onlar da bizim istediğimiz ebatta ve adette üretim gerçekleştiriyor" diye devam ediyor.
    İvi’nin koleksiyonu; Minivi, Midivi, Maxivi, Sportivi, Geovi ve Romantivi isimli 6 kategori altında 56 farklı üründen oluşuyor. Halıların cut diye anılan özel bir dokuma tekniğiyle üretildiğini söyleyen Akdeniz, ürünlerinin hali hazırda internet siteleri üzerinden adrese teslim sistemi ile satışının devam ettiğini ekliyor.

    Referans ​

    [​IMG]
     

Sayfayı Paylaş