1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

bayramda dikkat!

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve 'katniss' tarafından 2 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. 'katniss'

    'katniss' Üstat

    Katılım:
    13 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.477
    Beğenileri:
    264
    Ödül Puanları:
    2.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    memur
    Yer:
    Yerin altından
    Banka:
    1 ÇTL
    Beslenme ve Diyet Uzmanı Gizem Keservuran, özellikle bayramın ilk günü kahvaltının kesinlikle atlanmaması gerektiğini belirterek, "Siyah çaydan vazgeçmeyin ama yeşil çaya da mutlaka yer verin. Misafirinize baklava-kadayıf yerine dondurmalı meyve ve sütlü tatlıları, şeker yerine kuru hurma, kara kayısı kurusu, kara erik kurusu ikram edin" dedi.

    Gizem Keservuran bayramda sağlıklı beslenmenin püf noktalarını anlattı. Keservuran, bayramın ilk gününden kahvaltının atlanmaması gerektiğini belirterek, "Siyah çaydan vazgeçmeyin ama yeşil çaya da mutlaka yer verin. Misafirinize baklava-kadayıf yerine dondurmalı meyve ve sütlü tatlıları, şeker yerine kuru hurma, kara kayısı kurusu, kara erik kurusu ikram edin. Bayramda ara öğünlerinizi şeker ve çikolatalarla geçiştirmeyin, meyve yemeyi ihmal etmeyin" ifadelerini kullandı.


    Ramazan ayında öğün sayısının neredeyse ikiye düştüğünü dile getiren Keservuran, "Eğer ki iftar saatinden sonra bir ara öğün yaparsak belki 3 öğün tüketmiş oluyoruz. Sonuç olarak metabolizma hızı yavaşladı ve kimileri kilo aldı, kimileri doğru beslenemedi, kimileri ise yeterli su tüketemedi. Ramazan ayını ve oruç tutmayı sonlandıran, normal yemek yeme düzenine dönüşü başlatan Ramazan Bayramı'nda yiyip içtiklerimizle sağlıklı başlangıç yapmalıyız ki önümüzdeki dönem ramazan ayında aldığımız kilolardan kurtulabilelim" değerlendirmesinde bulundu.


    Bayram ziyaretlerinde özellikle tatlı, şekerleme, draje ve çikolata tüketimine dikkat edilmesi konusunda uyarıda bulunan Keservuran, bu tür gıdalarla öğün geçiştirmenin yapılacak en büyük hatalardan biri olduğuna dikkati çekti.


    "ŞEKER YERİNE HURMA, KARA ERİK KURUSU VE TATLI BADEM"


    Ramazan ayı boyunca karşılaşılan, metabolizma hızının yavaşlamasıyla doğru orantılı ortaya çıkan kabızlık şikayetlerini hafifletmek için posalı lifli besinlerin tüketilmesini tavsiye eden Gizem Keservuran şunları kaydetti:


    "Mevsim meyve ve sebzelerinin, sebze yemeklerinin, kuru baklagillerin tüketimi arttırılmalı. Yemeklerden sonra mutlaka rezene ve ıhlamur çayları içilmeli. Çaylarınıza ince iki dilim de taze zencefil ekleyerek yavaşlayan metabolizmaları aktive edebilirsiniz. Sıvı tüketimine özen gösterilmeli. Oruçtan çıktığımız bu ilk günlerde artmış sıvı ihtiyacımızı karşılamalı su tüketimini arttırmalı, içecek olarak şekersiz komposto, taze sıkılmış meyve suları (kilo problemi ve diyabet yok ise), ayran ve mineral suyunu tercih edilmeli."


    Bayramda drajeler, şekerlemeler yerine misafirlere kuru hurma ikram edilebileceğini ifade eden Keservuran, miktarları ölçülü olmak koşuluyla fındık, ceviz, badem ve kuru meyvelerden oluşan mini tabaklar hazırlanabileceğini ve bu şekilde hem mineral ve vitamin içeriği zengin hem de lezzetli sunumlar yapılabileceğinin altını çizdi.
     

Sayfayı Paylaş