1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Benim Neyim Var?

Konusu 'Doktorunuz Sizlerle !' forumundadır ve KıRMıZı tarafından 5 Kasım 2008 başlatılmıştır.

  1. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.175
    Beğenileri:
    4.761
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    341 ÇTL
    1-Kendimi çok yorgun, halsiz hissediyorum. Hiçbirşey yapmak istemiyorum.hep yatıyım dinleneyim istiyorum. Aslında yatmayı sevmeyen biriyim. Bir yıl önce Guatr ameliyatı oldum. 2 tane nodülüm vardı biri alındı ama biri duruyor.Çok küçük olduğu için doktor müdahalede bulunamadı. Bir yıldır ilaç kullanıyorum. Günde 1,5 adet hap alıyorum. en son 2 ay önce yapılan tahlilde değerlerim normal çıktı. Hap kullanmadığımda çok yükseliyor. Kulaktan dolma bilgilere pek de inanmak istemiyorum ama ilacın yorgunluk yapacağını söylüyorlar. bu ne kadar doğru ilaç fazla geliyor olabilir mi?

    2-Bazen tam emin olmamakla birlikte kalbimin ağrıdığını düşünüyorum. Özellikle gecelere oluyor. Nefes alıp vermekte bile zorlanıyorum..Bunun nedeni ne olabilir? Guatr'ın kalbi etkilediğini duymuştum. Bu ağrılarda Guatr'ın etkisi olabilir mi?

    3-Baş ağrısı. Alnımın sağ tarafından başlayıp enseme doğru giden bir ağrım var..Genellikle çok sıkıldığım, bunaldığım veya üzüldüğüm zamanlarda bu ağrıyı yaşıyorum..bunun için ne önerirsiniz?

    4-Takı. Altın haricinde takı kullanamıyorum..taktığım zaman kızarıklık,kabarma tarzı şeyler oluyor. Bunun nedeni ne olabilir?

    5-Ben hastalık hastasımıyım?

    Kusura bakmayın biraz fazla oldu ama..inanın hastane diyince kötü oluyorum..doktora gitmeye gitmeyede çoğalıyor hastalıklar..önerilerinizi bekliyorum..şimdiden teşekkürler...
     
  2. kelebek

    kelebek -ütopik- V.I.P

    Katılım:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    8.680
    Beğenileri:
    132
    Ödül Puanları:
    4.730
    Banka:
    573 ÇTL
    Diğerlerini bilmiyorum ama takı olayını biliyorum, aynısından bende de var, alerjik bir bünyen var, imitasyon takılar takma tavsiyem, takmak zorunda kalırsan da tenine temas edecek metal kısımlarına parlatıcı sür işe yarıyor :) Saat için de alerji yapmayan saat markaları var onlardan kullanabilirsin. Oluşan kızarıklar için de alerji kremi kullanabilirsin
     
  3. LoSt_LoVe

    LoSt_LoVe Forum Onuru

    Katılım:
    12 Ekim 2008
    Mesajlar:
    4.011
    Beğenileri:
    29
    Ödül Puanları:
    2.880
    Yer:
    En sevdiğimin yanından :=)
    Banka:
    119 ÇTL

    Bende tam bunları yazacaktım.kelebek saolsun.
     
  4. Dr_M

    Dr_M Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    101
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    Merhaba.Sanırım Hipertiroidi demek istiyorsun.T3-T4 yükseliyorsa Hiper düşüyorsa Hipotiroidi olur.Tiroid fonksiyon bozuklukları tüm vücutta hissedilir derecede rahatsızlık verir.Hipertiroidide aşırı sinir,uykusuzluk, titreme en sık belirtilerdir.İlaç kullanırken kan tahlillerin normalse aynen devam et.6 ayda bir mutlaka kan tahlillerini yaptır, eğer sintigrafi yapıldıysa yılda 1 ultrason yaptır.İçerideki nodül takip edilmelidir.Kullanılan ilaçlar hafif yorgunluk yapabilir ama ilaç kullanmamak tüm vücudu olumsuz etkiler ve yorgunluktan daha rahatsız edici belirtiler verir.Diğer anlattığınız ağrılar gerilim tipi baş ağrısı ve strese bağlı kas ağrısına benziyor.Kalp ağrısının genellikle noktasal olarak yeri gösterilemez, bastırmakla artıp azalmaz,nefes darlığı olabilir ama nefes almakla ağrı artmaz, istirahat değil efor esnasında ağrı artar veya başlar.Diğer problem metal allerjisi gibi.Teması önlemekten başka kesin çözümü yok.Eğer problem oluşmuşsa ilaç tedavisi gerekir.Metal yüzeyini boya, cila ile kapatmak mantıklı.Ama boşver sen altın takmaya devam et...... Her rengi var bizde.....:)Hastalık hastası değilsiniz......
     
  5. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.175
    Beğenileri:
    4.761
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    341 ÇTL
    teşekkürler...
     
  6. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.175
    Beğenileri:
    4.761
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    341 ÇTL
    Hipertiroidi için ilaç kullanıyordum. daha önce yazmıstım..bir haftadir dalginlikdan ilaç almayı unuttum..dünde yanlışlıkla iki kere aldım..sonradan farkettim..yani günlük limitim 1,5 hap iken 3 tane içmiş oldum..bunun bana bir sakıncası olurmu..ve yakında kantahlili yaptırmam gerekiyor ne kadar düzenli bir şekilde içtiğimde sonuçlarım doğru düzgün çikar..bu aralar gitsem kesin anormal çıkacak...
     
  7. Dr_M

    Dr_M Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    101
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    Merhaba.Eğer kullandığın ilaç propy..... yada thyrom... ise etkisi ortalama 15-20 gün sonra ortaya çıkacaktır.Madem önceden doz ayarlaman yapılmış, 1 ay düzenli olarak ilaç kullan ve ilacı bırakmadan tahlil yaptır, çünkü sonuçlar yanıltıcı olabilir.1 hafta ilaç kullanmamış olman ve 1,5 yerine 3 ilaç kullanmış olman(1 kez) ciddi problem yaratmaz.Bu ilaçlar 2 yıl kadar kullanılmalıdır.Tetkik, ulrason, sintigrafi sonuçların nasıl bilmiyorum ama bunları Endokrinoloji uzmanı değerlendirsin(dahiliye, cerrahi önermem).Benim kişisel kanaatim , durumun uygun ise iyi bir atom tedavisi ile(bir kez) hiç ilaç kullanmadan yaşayabilirsin.Eğer hipertiroidi için ilaca devam edersen 3 ayda bir en geç 6 ayda bir tetkiklerin yapılmalı.Tiroid tetkiklerini mutlaka büyük ve güvenilir bir labaratuarda yaptır.Bu tetkiklerin maliyeti biraz fazla olduğu için kalitesiz veya bayat malzeme kullanılabiliyor ve alakasız sonuç verebiliyor.Ben bizzat tanık oldum.Hastalarımdan birisinin sonuçları ilçede hipotiroidi ilde hipertiroidi çıktı.Genelde de tiroid tetkiklerini 2 ayrı merkezden istiyorum.Umarım faydalı olmuştur.Geçmiş olsun dileklerimle...
     
  8. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.175
    Beğenileri:
    4.761
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    341 ÇTL
    tesekkür ederim..birşey daha sorucaktım..bana doktorum şunu yeme yada az ye vs. bir sey söylemedi..ama evdekiler yakında lahana yedirmeyecekler..çok seviyorum ve çok yiyorum...bir etkisi var mı?
     
  9. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.175
    Beğenileri:
    4.761
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    341 ÇTL
    birde ilacım adı levo...... diye başlıyor..
     
  10. Dr_M

    Dr_M Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    101
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    Olmadı ama.Siz o zaman hiper değil hipotiroidi hastasısınız.Hipotiroidiye sebep olan başka hastalık yoksa ömür boyu levo... kullunmalısınız.Levo.... dozu TSH ve T4,T3 seviyelerine bakarak ayarlanır.1 ay düzenli ilaç kullanıp tetkik yaptırın.TSH ve T3, T4 normalse aynı dozda devam.6 ayda bir mutlak kontrol edilmeli(güvenilir bir labaratuarda).İlaç dozu bu sayede ideal seviyede ayarlanabilir.Lahana,karnabahar,brokoli,turp,mantar,fıstık, yumurta sarısı, sarımsak az yemeniz gerekir.Pişirirseniz daha iyi olur.Özellikle yemeniz gerekenler haftada 2-3 kez balık,tahıllar , meyveler ve çerez olarak 10-15 badem.Daha teferruatlı beslenme için bence Hipotiroidi beslenme şeklini araştırırsan daha iyi olur.Düzenli kontrol ve düzenli ilaç kullanırsanız problem olmayacaktır.Düzenli egzersiz de çok önemli.
     

Sayfayı Paylaş