1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Beyin Gücünüzü Koruyun

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve yeşüLL tarafından 14 Kasım 2009 başlatılmıştır.

  1. yeşüLL

    yeşüLL limitsizsiniz...! Özel üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.343
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    46 ÇTL
    Antioksidan besinleri bolca tüketin. Ispanak, portakal, brokoli, çilek, kivi, soğan, pancar, siyah erik, brüksellahanası, avokado, kuru siyah üzüm antioksidan özelliği olan besinlerdir. Her gün az beş porsiyon sebze ve meyve tüketin.

    Her sabah kahvaltı yapın. Dengeli ve düzenli bir kahvaltı belleğinizin ve beyninizin dostudur. Ancak kan şekerini hızla yükselten besinlerden uzak durun. Beyaz ekmek, patates, dondurma, bal, haşlanmış mısır gibi gıdaları dikkatli ve ölçülü tüketin.

    Tereyağı ve margarin gibi donmuş yağlardan uzak durun. Zeytinyağı ve diğer bitkisel sıvı yağları kullanın. Daha az sentetik besin alın ve yapay tatlandırıcıları kullanmayın. Omega-3 içeren ketentohumu, semizotu ve balığı sofranızdan eksik etmeyin.

    Stresli ve sıkıntılı zamanlarda yemek yemeyin. Bunun yerine yürüyüş yapmak, müzik dinlemek gibi aktivitelere yönelin. Özellikle gece geç saatlerde yemek yemekten kaçının. Her gün en az 2 litre su için.

    Yumurtanın beyazı çok faydalıdır. Haşlanmış yumurtanın beyazını veya sadece beyazından yapılmış omletleri tercih edin. Aşırı alkol tüketmeyin. 1-2 kadeh kırmızı şarapla yetinin. Alkol derecesi yüksek ve sert içkiler vücudunuza zarar verir.

    Belleğinizi güçlendirmek için mutlaka kitap ve gazete okuyun. Bilmeceleri ve matematik sorularını keyif için çözün. Toplumsal olaylarla ve politikayla ilgilenin.

    Bildiğiniz yabancı dilleri unutmayın, konuşarak ve okuyarak pratik yapın. Telefon numaralarını ezberlemeye çalışın. Hoş olmayan ve sizi mutsuz eden olayları unutun.

    Sigarasız bir yaşam sürün. Herhangi bir sporla uğraşın, en azından düzenli olarak hafif egzersizler yapın. Alkol tüketimini azaltın.

    Stresle başa çıkmanın yollarını öğrenin. Düzenli ve yeterli uyku uyuyun. Sağlık tetkiklerinizi ihmal etmeyin. Kan basıncınızı, kan şekerinizi, kolesterol ve homosistein seviyeleriniz kontrol etirin. En önemlisi kendinizi sevin ve vücudunuza değer verin.
     
  2. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Beyin Gücünüzü Koruyun güzel bir uyarı emeklerine sağlık.
     

Sayfayı Paylaş