1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Beyni çalıştıran gıdalar

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve GöLGe tarafından 7 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Yumurta: D vitamini deposu olan yumurta hücrelerin kendi kendini onarmasının sağlıyor ve beynin faaliyetlerini geliştiriyor.
    Soya: Ostrojen salgılanmasını arttıran soya hafızayı güçlendiriyor. Soya sütü ya da soyalı yemekler bunamayı geciktiriyor.
    Çilek: Antioksidan ve C vitamini deposu. Yaş ilerledikçe zayıflayan beyin fonksiyonları düzene giriyor.
    Çay: Barındırdığı flavonoidler sayesinde beynin esnekliğini koruyor ve beyin aktivitelerini artırıyor.
    Üzüm suyu: Kısa ve uzun süreli hafızayı kuvvetlendirir. Ancak aynı etkiyi şarap göstermiyor.
    Kırmızı et: Demir deposu kırmızı et özellikle çocuklarda zeka seviyesini yukarı çekiyor.
    Sardalye: Sperm kalitesini arttıran selenyum oranı yüksek sardalya, stresi de azaltıyor.
    Yulaf: Karbonhidrat oranı yüksek yulaf, hafıza ve dikkate olumlu etki yapıyor.
    Brokoli: Folik Asit eksikliği gerginlik, asabilik ve ilgisizliğe neden oluyor. Brokolide yüksek oranda bulunan folik asit bu sorunları ortadan kaldırıyor
     

Sayfayı Paylaş