1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

BMW i3 Karşınızda

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve YoRuMSuZ tarafından 16 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.418
    Beğenileri:
    7.330
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.736 ÇTL
    BMW tamamen elektrikle çalışan i3’ü geliştirirken, akıllı telefonlar ve lüks barlar üzerinde çalışmış. Peki, sonuç bir ikon olabilecek mi?

    BMW’ye göre i3, dünyanın ilk “uygun fiyatlı” üst segment elektrikli otomobili. Parmak ısırtacak bir şey olduğu kesin. Bir otomobil fuarı kaçkınını andıran i3, Ford Fiesta uzunluğunda bir gövde ile yolda bir Range Rover etkisi yaratmayı başarıyor. İçindeki ağır pillere rağmen hafif karbonfiber gövdesi sayesinde, ağırlıkta da Ford Fiesta seviyesinde kalabiliyor. Ülkemizde, bu yıl içinde satışına başlanması beklenen i3’ün fiyatı henüz açıklanmasa da Fiesta’nın iki katını geçeceğini tahmin ediyoruz. Pil şarjını artıran, menzil uzatıcı motor özelliği ile standart bir elektrikli araçtan daha uzağa gidebiliyor. Havalılık klansmanında ise tek rakibi Tesla Model S.

    Kabin
    İç mekan biraz daha fazla görüş noktasına sahip olsa iyi olurdu ama kaliteli bir lounge tarzı tasarımı harika. 10,2 inçlik ana ekran, dalgalı mat okaliptus panelin üzerinde havada asılı gibi duruyor. Koltuklar lüks ve SUV havasındaki ön cam gerçekten geniş. Zaman geçirmek için iyi bir mekan.

    [​IMG]

    Sürüş
    i3, hafif gövdesi ve kas gücünü bir anda devreye sokabilen elektrikli motoru sayesinde, sıfırdan 100 km/saate, 7,2 saniye gibi dudak uçuklatan bir sürede ulaşıyor. Söz verildiği gibi i3, virajları seviyor! Katı karbon yapının bir dezavantajı olarak sürüş biraz sert. İşe gidiş geliş yolun, İstanbul Park’sa sorun olmayacaktır.

    Ekran
    Ekran dokunmatik değil ama menüler basit ve temiz, ayrıca grafikler de çok keskin. Pil ile ilgili bilgilendirmeler zengin; bazıları ilginç, bazıları kafa karıştırıcı ve bazıları da ekonomik bir sürüş için çok kritik. Dahili bir 3G SIM ve internet kaynaklı güzellikler (StreetView’a sahip bir navigasyon…) ile geliyor.

    Uzaktan Kontrol
    iOS or Android için geliştirilen i Remote uygulaması, pil seviyesini, son sürüşteki verimlilik durumunu, servise kalan kilometre gibi bilgileri telefona aktarıyor. Şarjdayken, otomobile kabinin içini ısıtmasını söyleyebilir ve kapıları da yine telefon üzerinden açıp, kapayabilirsin.

    [​IMG]

    Sürüş Yardımı
    i3 gibi araçlar, bir gün yolun sıkıcı kısımlarını bizim için sürecekler. BMW, modern Park Assist ve uyarlanabilir sürüş gibi güzelliklerle, ağzımıza bir parmak bal çalıyor. i3 ayrıca yol tabelalarını okuyabiliyor ve geçtiği son azami hız tabelasındaki değeri, ekranında gözüne sokuyor. Kullanışlı, değil mi?

    [​IMG]

    i3, kesinlikle üst segment bir araç. Eski V12’lerin kayıtsızlığıyla aktarılan ani ivme, akıllara zarar. Teknoloji ve doğal malzemelerin birleşiminden oluşan kabin büyüleyici. Akıllı telefon entegrasyonu da gerçekten leziz. Hesaplı mı? Bu menzil kısıtlamaları, i3’ün ancak ikinci bir otomobil olabileceği anlamına geliyor ve yurt dışı fiyatları ile bu oldukça zor olacağa benziyor.
     

Sayfayı Paylaş