1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

BMW M1 Maziden...

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve KıRMıZı tarafından 7 Aralık 2011 başlatılmıştır.

  1. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.183
    Beğenileri:
    4.780
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    377 ÇTL
    [​IMG]


    Üretici BMW
    Üretim yılı 1978–1981 455 built
    Sınıfı Supercar
    Gövde stili 2-door coupé
    Motor tipi 3453 cc sıralı 6 silindir M88/1
    Çekiş düzeni Arka ortadan motorlu, arkadan çekişli düzenini
    Tasarımcısı Giorgetto Giugiaro




    BMW M1, BMW'nin 1978-1981 yıllarında ürettiği süperspor modelidir.

    Sadece yarıştırılmak için tasarlanan M1, Firma’nın tarihinde önemli bir yere sahiptir.

    BMW, CSL modelinin yerini alacak ve Porsche’nin uzun mesafe, dayanıklılık yarışlarındaki başarısına son verecek bir model istiyordu. Bu yüzden, yarışlarda kullanmak üzere, firmanın ilk ve tek ortadan motorlu süper sporcu modeli, M1’i tasarladı.

    M1’in yarışlara katılabilmesi için, firmanın motor sporları departmanının, en az 400 adet yol versiyonunu üretmiş olması gerekliydi. Düşük sayıda üretilecek araç için, BMW, 1976 yılında Lamborghini ile anlaşma yaptı. Ancak finansal sıkıntı yaşayan Lamborghini aracı üretemedi. İmalat Giugiaro’nun ItalDesign firmasının, boru tipi şaseyi ve fiberglas gövdeyi üretmesi ile başladı. Araç son haline, kalitesi ile ünlü, Baur tarafından getirildi.

    1980 yılına gelindiğinde 400 adet üretilmiş olan M1 yarışlara katılır. 1982 yılında yürürlüğe girecek yarış kurallarına göre M1 ağır kalır. 1980-81 yılları arasındaki süre, M1’in Porscheler ile ciddi baş edebilmesi için yetmez bu yüzden 1981 yılında üretimine son verilir.

    M1’in 3.453 litrelik motoru 6500 devirde 277 beygir üretiyor, turbo beslemeli yarış versiyonlarının güçleri ise 850 beygirlere ulaşıyor. Modelden sadece 456 adet üretilmiştir. M1 yarışlarda büyük başarılar elde edemese de, yol otomobili olarak, kaliteli işçiliği ve mükemmel yol tutuşu ile çok beğeni topladı. 100km/s hıza 5.6 saniyede ulaşan M1, 260km/s hızlara ulaşmakta zorlanmaz.

    Firma, M1’in üretimini durdurduktan sonra, aynı motor ile donatılmış, M5’i üretmeye başlar ve “M ruhu” bu model ile devam eder.
     

Sayfayı Paylaş