1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bu gıdalar gözlerinizi koruyor

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve 'katniss' tarafından 16 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. 'katniss'

    'katniss' Üstat

    Katılım:
    13 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.477
    Beğenileri:
    264
    Ödül Puanları:
    2.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    memur
    Yer:
    Yerin altından
    Banka:
    1 ÇTL
    İlerleyen yaş, bilgisayar ve televizyon kullanımının artması gibi nedenlerle yetişkinlerin gözlerindeki problemler artmaya başladı. Bazı sorunlar ciddi ve önlenemezken, bazıları ise göz sağlığının korunması ve sağlıklı beslenmeyle önlenebilir.
    Huffington Post'ta yer alan habere göre, yapılan araştırmalarda lutein, Omega-3 yağ asitleri ve likopen gibi besinlerin fazla tüketilmesi makuler dejenarasyon oluşma riskini yüzde 25'e kadar azaltabildiği tespit edildi. Uzmanlar, potansiyel faydaların bununla da sınırlı olmadığını söylüyorlar.

    Sağlıklı beslenme nin tüm vücudunuzu etkilediğini belirten uzmanlar, gözleriniz üzerinde koruyucu etkisi olan bu yiyeceklerin diğer vücut sistemlerini de pozitif olarak etkilediğine dikkat çektiler. İşte göz sağlığınızı destekleyen ve koruyan yiyecekler:

    Ispanak, karalahana: Lutein ve zeaxanthin sağlıklı hücreleri koruyan ve hücrelerin bakımını yapan antioksidanlardır. Bunlar yapraklı ve koyu yeşil renkli sebzelerde bol miktarda bulunur. Bunlar gözünüzde güneş gözlüğü gibi görev yapar ve zararlı mavi dalgaları filtreler.

    Kayısı: İyi bir beta karoten ve likopen kaynağı olan kayısı görmenize katkı sağlar. Gerçekte Makuler Dejenerasyon Derneği , vücuttaki beta karoteni A vitaminine çevirir. Bu vitamin gözün lensleri de dahil hücre ve dokuları hasara karşı dirençli hale getirir. Sürekli oksidatif stres (Oksidatif stres olarak tanımlanan durum canlı organizmalarda normalde oluşan ve belirli bir dozun üzerinde artması ile tehlikeli olabilen bir risktir. Bu riske neden serbest radikal denilen moleküllerdir. Oksidatif stres oldukça ciddi ve riskli bir durumdur) katarakta ve makuler dejenerasyona yol açabilir veya gözlere giden kan desteğine zarar verebilir.

    Yer elması: Uzmanlar günde en az 3-4 kase tüketilmesini öneriyorlar. Ayrıca C ve A vitamini içeren sebze ve meyvelerden bol miktarda yemek de önemlidir. Yer elmasının göz sağlığı üzerindeki etkisi çok fazladır. Bir kase yer elmasında bir günlük A vitamini ihtiyacınızın fazlası bulunur. Ayrıca havuç ve portakal da gözlerimizi korumaya yardımcıdır.

    Buğday Ruşeymi: Buğday tohumunun sivri ucunda yer alan ve buğdayın en değerli kısmıdır. Buğdayın özünde bulunan E vitamini makuler dejenerasyonu yavaşlatabilir, katarakt riskini azaltabilir. Badem, ay çiçeği tohumları, yerfıstığı ezmesi gibi gıdalarda da bol miktarda E vitamini bulunur.

    Yumurta: Çinko bakımından zengin olan yumurtada bol miktarda Omega-3 yağ asitleri ve lutein bulunur. Vücudumuz bu antioksidanları yumurtadan daha iyi sindiriyor
     

Sayfayı Paylaş