1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bunları Ye Doktoru Unut

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 6 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Yaz meyveleri ve sebzeleri cildi korumasının yanında halsizliği ve bellek zayıflığını önlüyor. Uzmanlar yaşlanmanın belirtisi olan cilt kırışması hareketsizlik güçsüzlük ve bellek zayıflamasının sorumlusunun vücuttaki antioksidan etkili bazı kimyasal maddelerin yetersizliği olduğunu ifade etti. Yaz meyvelerinin vücuttaki bu problemleri çözmeye birebir olduğunu kaydeden uzmanlar şu önerilerde bulundu:

    Karpuz

    Hem likopen hem de vitamin vemineral açısından zengin antioksidan kapasitesi yüksek bir yaz meyvesidir.

    Erik

    Yüksek antioksidan kapasitesi yanında detoks yapıcı gücüyle de önemli bir antiaging besindir.

    Şeftali ve kayısı

    Potasyum deposu besinlerdir. Ayrıca C vitamini ve çok sayıda flavonoit ihtiva eder zengin lif ve betakaroten içerikleriyle çok yararlı yaz meyveleridir.

    Çilek Kiraz Vişne


    Bunlar antosiyanin zenginidir. Bu meyvelere kuşburnu ve kuşüzümü de eklenebilir.

    Brokoli ve Brüksel Lahanası

    İhtiva ettiği sulforafan ile anti-aging yiyecekleri arasındaki yerini üst sıralarda yaz aylarında da muhafaza etmektedir. Brokoli ayrıca C vitamini betakaroten glutatyon ve lutein gibi antioksidanlarla da tıka basa doludur.

    Üzüm

    Özellikle çok güçlü antioksidanlar olan oligomerik poantosiyanidin’lerin güvenilir kaynağıdır. Üzümün kabuğu içeriği ve çekirdeğinin ortalama 20 civarında değişik antioksidan madde ihtiva ettiği belirtilmektedir. Özellikle siyah üzümden yararlanın.

    Domates

    Yaşlıların bedensel ve zihinsel sağlığını korumada son derece etkili bir antioksidan olan likopenin en zengin kaynağıdır. Likopen kanser riskini azaltır damarlarınızı korur cildinizi ve belleğinizi destekler.

    Avokado

    Çok güçlü bir antioksidan olan glutatyonun en iyi kaynaklarından biridir. Yağ bakımından zengin olması bir kusur gibi görülse de aslında avokado yağının önemli bir kısmı tekli doymamış zararsız yağlardır.

    Soğan

    Özellikle kırmızı soğan güçlü bir sağlık koruyucusudur. Kansere karşı önemli bir koruma sağlayan antioksidan etkili quarcetin açısından en zengin besinlerden biridir. Soğanın enfeksiyonlardan koruma gücü de vardır.
     

Sayfayı Paylaş