1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Bütün öğrenci ve veliler okumalı

Konusu 'Öğrenci Salonu' forumundadır ve aslann tarafından 7 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. aslann
    Ruhhastasi

    aslann Ülken İçin Yaşa Aşkın İçin Öl!

    Katılım:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6.970
    Beğenileri:
    499
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    MAVİ
    Banka:
    135 ÇTL
    [​IMG]


    Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) hazırlanan ve güncellenen ortaöğretime geçiş sistemine yer verilen Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nde, ortaöğretim kurumlarına devam zorunluluğu getirilerek, özürsüz devamsızlık 10 günle, özürlü özürsüz toplam devamsızlık ise 45 günle sınırlandırıldı.

    Ortaöğretim Genel Müdürü Ercan Türk, yönetmelik değişikliğiyle ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, ortaöğretimle ilgili 11 yönetmelik ve 4 yönerge içeriğinde bulunan 832 maddelik mevzuat hükümlerinin sadeleştirilip güncellendiğini, 227 madde ve 3 geçici maddeyle ilk defa bir çatı yönetmelik altında toplandığını belirtti.

    Türk, bakanlığa bağlı resmi ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilgili bütün iş ve işlemlerinin bu yönetmelikle düzenlendiğini vurguladı.

    DERS SAATLERİ EŞİTLENDİ

    Yönetmelikle getirilen yenilikleri aktaran Türk, artırılan okul kontenjanlarının bu yönetmeliğe yansıtıldığını, fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, spor liseleri, güzel sanatlar liseleri ile Anadolu sağlık ve sağlık meslek liselerinde bir şubeye alınacak öğrenci sayısının 30, diğer ortaöğretim kurumlarında şube kontenjanlarının ise 34 olacağını söyledi.

    Tüm ortaöğretim kurumlarında bir ders saatinin 40 dakika olarak eşitlendiğini belirten Türk, ayrı ayrı okul türüne dönüştürülen güzel sanatlar ve spor liselerinin yeni durumlarının yönetmeliğe yansıtıldığını anlattı.

    YENİ SİSTEM YÖNETMELİKTE

    Türk, yönetmelikte Bakanlığın uygulamaya koyduğu temel öğretimden ortaöğretime geçiş ve yerleştirme sistemine yer verildiğini kaydetti.

    ''Tüm ortaöğretim kurumlarının kayıt kabul, nakil ve geçişlerine yer verilerek okulların özelliklerine göre iş ve işlemleri ortak kriterlere bağlanarak, nakil ve geçişler esnek hale getirilmiştir'' diyen Türk, buna göre aynı okul türünde sınırlama olmaksızın, farklı okul türlerinde ise 10. sınıfın sonuna kadar nakil yapılabilmesine imkan verildiğini söyledi.

    Yur tdışından gelen ve nakil şartlarını taşımayan öğrencilerin sınavla öğrenci alan okullara nakline imkan verildiğini belirten Türk, ''Örneğin yerleştirmeye esas puanı tutan bir Anadolu meslek lisesi öğrencisi kontenjan bulunmak kaydı ile fen lisesine de sosyal bilimler lisesine de Anadolu lisesine de nakil olabilecek. Yurt dışından gelen öğrenciler ikametlerinin bulunduğu Anadolu liselerine gelebilecekler'' diye konuştu.

    OKULA DEVAMSIZLIK KONUSU

    Ortaöğretim kurumlarına devam zorunluluğu getirilerek, özürsüz devamsızlığın 10 günle, özürlü özürsüz toplam devamsızlığın ise 45 günle sınırlandırıldığını bildiren Türk, sözlerini şöyle sürdürdü:

    "Velinin yazılı beyanı, özür belgesi kapsamında değerlendirilerek devamsızlıkta velinin takip ve sorumluluğunun önemi artırılmıştır.

    6287 sayılı Kanun kapsamında ortaöğretimin zorunlu hale getirilmesine bağlı olarak, öğrencilerin bir ortaöğretim kurumuna kaydettirilmesi ve devamının sağlanması konusunda öncelikle veli sorumlu kılınmış, okul/kurum yöneticileri, milli eğitim müdürleri mahalli ve mülki idare amirleri ise yaptırım ve mevzuat hükümlerini uygulama konusunda yetkilendirilmişlerdir.''

    BAŞARI PROJEYLE DEĞERLENDİRİLECEK

    Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde, sözlü ve ödevle değerlendirme yerine proje ve performans çalışmasına yer verildiğini belirten Türk, Anayasal ve yasal düzenlemelere paralel şehit ve gazi çocuklarının nakillerinde de kolaylık sağlandığını kaydetti.

    Tasdiknameyle ilgili hükümlerin çıkarıldığını, bununla ilgili kavramların yeniden düzenlendiği bilgisini paylaşan Türk, bu bağlamda öğrenim durum belgesi ile okul/kurum değiştirme cezası kavramlarına yer verildiğini ifade etti. Türk, şunları kaydetti:

    ''Uygulamadaki puan ve notla değerlendirme esasına dayanan ikili ölçme değerlendirme sistemi, sadece puanı esas alan tekli değerlendirme sistemine dönüştürüldü.

    Başarı puanı 45'ten 50 puana yükseltildi, öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesine yönelik puanlar yeniden belirlendi. Buna göre iki dönem puanının aritmetik ortalaması en az 50 veya birinci dönem puanı ne olursa olsun ikinci dönem puanı en az 70 olan öğrencilerin başarılı sayılmasına dair hükümlere yer verildi, okul türlerine göre ortalamayla sınıf geçilmesine ilişkin farklılık kaldırılarak bütün okul türleri açısından yıl sonu başarı puanı en az 50 olan öğrencilerin başarılı sayılmalarına ve sınıf geçmelerine imkan verildi.''

    İFTİHAR LİSTESİ İŞLERLİK KAZANDI

    Ortaöğrenim süresince en az 3 öğretim yılının bütün dönemlerinde takdir belgesi alan öğrencilere üstün başarı belgesi verilmesine ilişkin hükme yer verildiğini aktaran Türk, iftihar listesine işlerlik kazandırıldığına dikkat çekti.

    Türk, ortaöğretim sisteminde sınav sayısı ve çeşidinin azaltıldığını, ortalama yükseltme sınavlarının kaldırıldığını belirterek, komisyon marifetiyle yapılan sorumluluk sınavlarının ise ilgili dersin öğretmeni tarafından yılda 2 kez (kasım-nisan aylarında) yapılacak şekilde yeniden düzenlendiğini ifade etti.

    Bilgi edinmeyle ilgili mevzuat doğrultusunda öğrencinin sınav notlarına itirazda bulunabilmesine imkan verildiğini söyleyen Türk, buna ilişkin sürecin tanımlandığını belirtti.

    Türk, yönetmelikte ikili kültür anlaşmaları çerçevesinde öğrenci değişim programına göre yurt dışına gidip dönen öğrencilerin kayıt kabul ve nakillerine ilişkin hükümlere de yer verildiğini ifade etti.

    DİPLOMA HARCI KALDIRILDI

    Doğrudan sınıfını geçemeyen öğrencilerden, sınıf bazında başarısız ders sayısı en fazla 3 olanlarla alt sınıflar da dahil toplam 6 dersten başarısız olanların sorumlu olarak sınıf geçmelerine imkan verilerek, sınıf tekrarının azaltılmasının, başarının artırılmasının hedeflendiğini işaret eden Türk, şunları kaydetti:

    ''Ortaöğretim kurumlarının eğitim ve öğretim faaliyetlerinde üniversiteler, sivil toplum örgütleri, yerel yönetimler ve diğer resmi ve özel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmalarını teşvik eden hükümlere vurgu yapıldı.

    Zorunlu ortaöğretim kapsamında sınıf tekrarına, öğrenim hakkının kullanılmasına, kayıt şartlarının yitirilmesine ve disiplin cezasına bağlı olarak örgün ortaöğretimle ilişiği kesilen öğrencilerin açık öğretim lisesi ve mesleki açık öğretim lisesine yönlendirilmesine ilişkin hükümlere yer verildi.

    Ortaöğretim kurumlarının hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatili dışındaki resmi tatil günleri konusunda, Ulusal ve Resmi Bayramlar ile Mahalli Kurtuluş Günleri, Atatürk Günleri ve Tarihi Günlerde Yapılacak Tören ve Kutlamalar Yönetmeliği esas alındı.

    Ortaöğretimin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına bağlı olarak diploma harcı kaldırıldı.''

    OKUL MÜDÜRÜ ÖĞRENCİYLE İLGİLİ TEDBİR KARARI ALABİLECEK

    Zümre öğretmenler kurulunun öğrenim süreçleri ve sınavlarla ilgili alınacak kararlarda belirleyici hale getirildiğini belirten Türk, ''Sınavların ortak, derslerin blok yapılmasına ilişkin süreç, zümre öğretmenler kurulunun önerisine, öğretmenler kurulunun kararına ve okul müdürünün onayına bağlandı'' dedi.

    Okul müdürüne, öğrenciyle ilgili acil disiplin durumlarında 10 iş gününe kadar tedbir kararı alabilme yetkisinin verildiğini aktaran Türk, öğretmenlerin genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon alanlarında, bilgi ve görgülerini artırmak, öğretmenlere yeni beceriler kazandırmak, eğitim ve öğretimde karşılaşılan problemlere çözüm yolları bulmak amacıyla ders kesiminde ve yeni ders yılı başlangıcı öncesinde mesleki çalışma yapmalarına ve bu çalışmanın ücretlendirilmesine dair hükümlere yer verildiğini kaydetti.

    OKULLAR 7/24 SAAT AÇIK

    Bireylerin hayat boyu eğitim uygulamaları kapsamında okulların bina, tesis, araç-gereç, personel ve kapasitelerinden azami derecede yararlandırılmasına imkan verileceğini belirten Türk, okulların hafta sonu, yarıyıl ve yaz tatilleri dahil olmak üzere gerektiğinde 07.00-24.00 saatleri arasında yıl boyunca açık bulundurularak, şartları uygun olan bütün okullardan tam gün, tam yıl yararlanılabilmesine imkan verildiğini de ifade etti.

    YÖNETMELİK RESMİ GAZETE'DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİRDİ

    Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

    Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'ne göre, ortaöğretim kurumları işlevlerini, Türk milli eğitiminin genel ve özel amaç ile temel ilkeleri doğrultusunda, evrensel hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun; öğrenci merkezli, aktif öğrenme ve demokratik kurum kültürü anlayışıyla yerine getirecek.

    Yönetmelikte, ortaöğretim kurumlarının ortaokul veya imam hatip ortaokulu üzerine öğrenim süresi 4 yıl olan yatılı ve/veya gündüzlü olarak eğitim ve öğretim veren kurumlar olduğu belirtilerek, şunlar kaydedildi:

    "Bu kurumlar; fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu liseleri, Anadolu öğretmen liseleri, güzel sanatlar liseleri ve spor liseleri. Anadolu imam hatip liseleri ve imam hatip liseleri, meslek liseleri, teknik liseler, Anadolu meslek liseleri, Anadolu sağlık meslek liseleri, Anadolu teknik liseleri mesleki ve teknik eğitim merkezleri ile ortaöğretimin genel lise, imam hatip lisesi ve mesleki ve teknik ortaöğretim programlarını tek yönetim altında uygulayan çok programlı liselerden oluşur. Sosyal bilimler liselerinde hazırlık sınıfı açılır; ayrıca bakanlıkça uygun görülen diğer ortaöğretim kurumlarında da hazırlık sınıfı açılabilir."

    ORTAÖĞRETİM KURUMLARININ AMAÇLARI

    Yönetmelikte, ortaöğretim kurumlarının; öğrencileri bedeni, zihni, ahlaki, manevi, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı amaçladığı belirtildi.

    Ortaöğretim kurumlarının amaçları, şöyle anlatıldı:

    "Ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı, eğitim ve istihdam ilişkilerinin bakanlık ilke ve politikalarına uygun olarak sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulmasını, öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini, öğrencilere çalışma ve dayanışma alışkanlığı kazandırmayı, öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı, öğrencilerin dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyebilecek düzeyde yabancı dil öğrenebilmelerini, öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak proje geliştirerek bilgi üretebilmelerini, teknolojiden yararlanarak nitelikli eğitim verilmesini, hayat boyu öğrenmenin bireylere benimsetilmesini, eğitim, üretim ve hizmette uluslararası standartlara uyulmasını ve belgelendirmenin özendirilmesini amaçlar."

    FEN VE SOSYAL BİLİMLER LİSELERİ AYRICA BİLİM İNSANI YETİŞTİRMEYİ AMAÇLIYOR

    Yönetmeliğe göre, ortaöğretimde ayrıca fen liseleri; fen ve matematik alanlarında, sosyal bilimler liseleri; edebiyat ve sosyal bilimler alanlarında öğrencilerin bilim insanı olarak yetiştirilmelerine kaynaklık etmeyi, Anadolu öğretmen liseleri; öğrencilere öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği ön bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandırmayı, güzel sanatlar liseleri; öğrencilere güzel sanatlarla ilgili temel bilgi ve beceriler kazandırmayı ve güzel sanatlar alanında nitelikli insan yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi, spor liseleri; öğrencilere beden eğitimi ve spor alanında temel bilgi ve beceriler kazandırmayı, beden eğitimi ve spor alanında nitelikli insan yetiştirilmesine kaynaklık etmeyi amaçlıyor.

    Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları ise iş, hizmet ve sağlık alanlarında ihtiyaç duyulan ulusal ve uluslararası meslek standartlarına uygun nitelikte insan gücünün yetiştirilmesi, mesleki bilgi ve becerilerinin güncelleştirilmesi ve uygulanan programlarla girişimcilik bilinci, meslek etiği, iş sağlığı ve güvenliği kültürü ile iş alışkanlığının kazandırılmasını, mesleki eğitim görenlerin istihdama hazırlanmasını hedefliyor.

    Anadolu imam hatip liseleri ve imam hatip liselerinde; imamlık, hatiplik ve Kur'an kursu öğreticiliği gibi dini hizmetlerin yerine getirilmesine kaynaklık edecek gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanıyor.

    Yönetmelikte, ortaöğretim kurumlarının "eğitim ve öğretim etkinlikleri, ders süresi ve günlük çalışma saatleri, öğretim programları, dersler, ders kitapları, eğitim ve öğretim materyalleri, resmi tatil günleri ve çalışma takvimi, rehberlik, sosyal etkinlikler, okul ve çevre ilişkileri, öğrenci işleri" gibi konulara da yer verildi.
     

Sayfayı Paylaş