1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Canlı olan kitap, İnsan-ı kamil makamıyla fark!

Konusu 'Mustafa CİLASUN' forumundadır ve MustafaCİLASUN tarafından 11 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. MustafaCİLASUN

    MustafaCİLASUN Twitter:@mustafacilasun Özel üye

    Katılım:
    20 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    2.164
    Beğenileri:
    729
    Ödül Puanları:
    3.830
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kamuda yönetici- http//www.facebook.com/mcilasun
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    0 ÇTL
    [​IMG]

    Kur'an'ın hakikati metninden ziyade
    Ruhuyla ilgili bir husustur. Bu da canlı Kur’an Hz.Peygambere işarettir
    Hz. Peygamber nasıldı? Sorusuna, Hz. Aişe validemiz “ O yürüyen bir Kur'an'dı”
    Bu çok önemlibir nokta, malum “İkra!” ile başlıyor ilk emir ve Kur’an-ı Kerim ayetleri



    Peki, daha okunacak bir kitap yokken
    İlk ayet “İkra”hitabı neye işaret ediyor, inananlar neyi okuyacaktı
    Cenab-ı Allah; ”Şüphesiz bu Kur’ an gizli bir kitabın içindedir.
    Ben size bu kitabı gizli bir kiytap içinde gönderdim”



    Peki, öyleyse bu ne demektir?
    Salt sarf ve nahivden hareketle yapılan tefsirler bu soruların cevabını veremiyor
    Ariflerin tefsirleri sayesinde meselenin hikmetini ve irfani tefsirler dikkatimizi anlam
    katmanlarına çekiyor. Mesaela Peygamber Efendimizin bir hadis-i şerifi var



    “Kur’ an ve insan ikiz kardeştir”
    Aynı kaynaktan doğan ikiz kardeş; biri harfe bürünerek “vahiy”, diğeri
    Ete kemiğe bürünerek ‘insan’ adını alımış. İbn Arabi’ nin “Elimizde tuttuğumuz Kur’ andeğil, Mushaf’ tır



    Mushaf'ın içinde Kur’an, Kur’anın üstünde
    Ümmü’l-Kitap, Ümmü’l Kita’bın üstünde de Levh-i Mahfuz var; Levh-i Mahfuz’ dan da “insan”kitabı geliyor.
    Dolayısıyla insan-ı kamil ile Kur’an aynı şeydir. Hz. Ali karşıtları mızrakların ucuna Kur’ an ayetlerini takar



    Kur’ an burada demek süretiyle kararsız kitleyi
    Taraflarına çekmek için. Hz. Ali Efendimiz bu noktada muhteşem bir şey söyler
    Kur’ an ayetlerini mızraklarının ucuna takan tarafa yönelen kitleye hitaben derki;


    “Nereye gidiyorsunuz?
    Kur’ ana gitmiş oluyorsunuz, Kur’ an bemim” der.
    Kur’an-ı Kerim’inmushafına değil, hakikatine işarettir bu sesleniş



    Bu bakımdanKur’an-ı Kerim’in hakikati
    Mushaf’a bakarak değil, gramer özellikleri çözülerek değil, insan-ı kamil üzerinden
    anlaşılabilir. Şeytanın 104 kitabı ezbere bildiği söylenir, bilgi yetmiyorki,şeytan kovulmuştur.


    Önemli olan yürüyen Kur!an olmaktır.
    İnsan-ı kamil olduğumuzda Kur’an olur, Kur’ an konuşursunuz. İndirilen Kur’an var, bir de
    konuşan/yürüyen Kur’an. Gelenek,”İnsan-ı kamil, konuşan Kur’andır” der




    Mustafa CİLASUN
     

Sayfayı Paylaş