1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çarpıntıyı hafife almayın

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 17 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL

    Çarpıntı hissi bazen ciddi ve ölümle sonuçlanabilecek olayların habercisi olabilir.


    Bilinen bir kalp-damar veya kapak hastalığı bulunanlarla kalp hastalığı riski bulunanların ise çarpıntı konusunda özellikle dikkatli olmaları gerekiyor. Kardiyoloji Uzmanlarından Doç. Dr. Mustafa Soylu çarpıntı hissi yaşamamak için yapılması gerekenleri ve çarpıntının yol açabileceği sorunlardan nasıl korunması gerektiğini şöyle anlattı.

    DİNLENİRKEN OLURSA ÖNEMLİ

    Çarpıntı kişinin kendi kalp atışlarını sert ve kuvvetli bir şekilde hissetmesidir.. Genellikle ciddi sorunlara yol açmadığı bilinen ancak son derece dikkatli olmayı gerektiren çarpıntının istirahat sırasında ya da bir efor sarfedilmesi sırasında yaşanıp yaşanmadığı büyük önem taşımaktadır. Egzersiz sonrasında ve kişinin sinirlendiği anlarda normal olarak hissedilebilir. İstirahatta veya ufak hareketlerle hissediliyorsa araştırılmasında fayda vardır. Normalde kişinin kalp atışları istirahatta dakikada 60 ile 100 arasında atabilir. Sabit tek bir değer yoktur. Düzenli spor yapanlarda ritm yavaşlatıcı ilaç kullananlarda dakikada 50 atıma kadar şikayet eşlik etmediği sürece izin verilebilir.

    KALP HASTASI OLANLAR DİKKAT

    Kalbin hızlanması (taşikardi) yavaşlaması (bradikardi) düzensiz atması (aritmi) ve yüksek tansiyonda olduğu gibi sert vurması veya psikolojik sebeplerle çarpıntı hissi ortaya çıkabilir. Çarpıntı göğüste boyunda ensede hissedilebilir. Ancak bilinen bir kalp damar veya kapak hastalığı varsa kalp hastalığı için risk faktörleri taşıyorsa kan tuzlarında bozukluk olabileceği düşünülüyorsa çarpıntını ciddi sonuçlar doğurabileceği unutulmamalıdır. Özellikle bayılma hissi bilinç kaybı nefes darlığı göğüs ağrısı aşırı terleme ile birlikte ise mutlaka acil sağlık yardımına ihtiyaç vardır. Çarpıntısı olan her 7 hastanın 1’inde sebep bulunamamaktadır. Genellikle bunlar zararsızdır.

    ÇARPINTININ SEBEPLERİ Egzersiz
    Stres korku endişe
    Ateş
    Kafein nikotin alkol kokain bazı diyet hapları
    Tiroid bezinin normalden fazla çalışması
    Kansızlık
    Derin nefes alıp verme
    Kandaki oksijenin düşmesi
    İlaçlar. Tiroid hastalığı astım hipertansiyon grip depresyon ritm düzenleyici ilaçların bazıları
    Kalp hastalıkları
    Panik atak
    ÇARPINTI NEDENLERİ NASIL ANLAŞILIR?

    Çarpıntıda özellikle kişinin çarpıntı ile neyi hissettiği nasıl ve ne zaman başlayıp bittiği süresi ek şikayeti olup olmadığı başka hastalıkları kullandığı ilaçlar alışkanlıkları sorgulanmalıdır. Çarpıntı başladığı andaki nabız ateş tansiyon değerleri kaydedilmelidir. O andaki çekilen EKG çok değerli bilgiler vermektedir. Genellikle doktora başvurulduğunda çarpıntı ya yoktur ya da geçmiştir. Her gün tekrarlayan bir şikayet ise 24 saat boyunca tüm kalp atımlarını kaydeden Ritim Holter cihazı ile kişi günlük işlerini aksatmadan ritim bozukluğu olup olmadığı anlaşılabilir. Daha seyrek ve kısa süreli şikayetlerde Olay Kaydedicilerle sadece çarpıntı sırasında kısa süreli kayıt almak mümkündür. Bu cihazlar haftalık aylık gibi sürelerle kiralanabilmektedir. Sebebe yönelik Ekokardiyografi Efor Testi Koroner Anjiyografi ve Elektrofizyolojik Çalışma gibi tanı yöntemleri de seçilmiş hastalara uygulanabilir.

    KORUNMA YÖNTEMLERİ

    Uyarıcı özelliği olan alışkanlıklarınızdan (çaykahve sigara alkol kokainçikolata kola vb.) ve ilaçlardan uzak durun.
    Dengeli ve yağ içeriği düşük beslenin. Aşırı kilolu iseniz kontrollü kilo verin
    Düzenli egzersiz yapın.
    Stresinizi kontrol altına alın (Meditasyon yoga vb tekniklerle veya ilaçla)
    Kan basıncınızı şeker ve kolesterolünüzü kontrol altında tutun
    Ritim düzenleyici ilaç başlanıldıysa düzenli kullanın. Doktorunuza danışmadan kesmeyin değiştirmeyin.

     

Sayfayı Paylaş