1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Cinsiyet ayrımcılığı ders kitaplarında

Konusu 'Öğrenci Salonu' forumundadır ve Mc_ÖRGE tarafından 9 Ekim 2009 başlatılmıştır.

  1. Mc_ÖRGE

    Mc_ÖRGE HalaMadrid

    Katılım:
    15 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.648
    Beğenileri:
    83
    Ödül Puanları:
    1.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kaptan
    Yer:
    İzmir
    Banka:
    714 ÇTL
    ''Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Araştırması''na göre ders kitaplarında ayrımcılık yine ön planda. Araştırmada kadınlar ev hanımı, bağımlı ve edilgen konumda ders kitaplarında yer aldı.

    Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, ''Toplumsal yaşam içerisinde yok sayılan kız çocukları, ders kitaplarında da fazla görülür değiller'' dedi.

    Kılıç, sendikanın merkez kadın sekreterliğince yapılan ''Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı Araştırması''na ilişkin bilgi vermek üzere sendika genel merkezinde basın toplantısı düzenledi.

    Araştırmanın ana hedefinin, çocukların toplumsallaşma süreçlerinin ilk yıllarında hayat bilgisi ders kitaplarındaki görsellerdeki yetişkin ve çocuk karakterlerinin toplumsal cinsiyete ilişkin ne tür rol modelleri sunduğunu ortaya koymak olduğunu belirten Kılıç, araştırmanın sadece 2009 hayat bilgisi ders kitabı görselleri üzerinde yapıldığını ifade etti.

    Kılıç, ilköğretim 1, 2 ve 3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarında erkek çocuk sayısının kız çocuk sayısına göre daha fazla olduğuna işaret ederek, kadınların daha çok evde, erkeklerinde de ev dışında gösterildiğini söyledi. Kılıç, ''Toplumsal yaşam içerisinde yok sayılan kız çocukları ders kitaplarında da fazla görülür değiller'' dedi.

    Okulun amacının çocukların özgür bireyler yetişmesini sağlamak olması gerektiğini vurgulayan Kılıç, ''Özgür bireyler eşitlikçi bir toplumun dinamiklerini oluşturmaktadır. Eşitlikçi bir toplum için de geleneksel kalıp yargılara dayalı cinsiyetçi ögelerden arınmış bir eğitime ihtiyacımız vardır'' diye konuştu.

    Kılıç, hayat bilgisi ders kitaplarındaki görsellerin incelenmesi sonucunda şu sonuçların elde edildiğini kaydetti:

    ERKEK ETKEN VE BAĞIMSIZ, KADIN BAĞIMLI VE EDİLGEN DURUMDA

    ''Genelde erkek yetişkin ve erkek çocuk sayısı, kadın yetişkin ve kız çocuk sayısından fazla. Kız çocukları daha çok anne ve yetişkin kadınlarla birlikte okul ile evde görülmektedir. Erkek çocukları ise daha çok baba ve yetişkin erkeklerle birlikte dışarıda görülmektedir.

    Yetişkin kadınların büyük çoğunluğu anne ve eş rolünde, meslek sahibi kadınlar öğretmenlik, hemşirelik gibi mesleklerde görülmektedir. Meslek sahibi erkekler ise genellikle yönetici ve denetleyici konumundadır. Erkek çocuklar bağımsız ve etkin, kız çocuklar ise edilgen ve bağımlı görülmektedir.''

    Ders kitapları hazırlanırken kadının anne ve eş rolünden çıkarılması gerektiğini ifade eden Kılıç, ''Kadın evinden çıkarılmalı, daha çok kamusal alanda yer almalı. Kız ve erkek çocuklarının hayal güçlerini geliştirecek, özgür bireyler olmalarını sağlayacak geniş bir etkinlik yelpazesi sunulmalı. Eğitim fakültelerine Toplumsal Cinsiyet Dersi konulmalı ve zorunlu olmalı'' diye konuştu.

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]
     

Sayfayı Paylaş