1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuğunuz şeker hastası olmasın

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 12 Ocak 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Çocuğunuz şeker hastası olmasın

    Tip 2 diyabet tanısı koyduğumuz gençlerin sayısı her geçen gün artıyor.

    Bu gençlerin ortak özellikleri yanlış beslenme, düşük bedensel aktivite ve aşırı kilolar. İşte bu nedenle aşırı kiloluluk, obezite ve Tip 2 diyabet arasındaki ilişkiyi size yeniden hatırlatmaya karar verdik.

    Kilo sorunu olan çocukların karşılaşabileceği sayısız sağlık sorunu var. Bunlardan biri de şeker hastalığıdır. Bir orta ve ileri yaş hastalığı olan, ensüline bağımlı olmayan Tip 2 şeker hastalığının çocuk ve gençler arasında hızla artması endişe verici... Çocuk ve gençlerdeki Tip 2 diyabette, kalp krizi riski 14, beyin krizi riski 30 kat daha yüksektir.

    Çocuk ve gençlerde kilo sorunu olanların sayısı arttıkça Tip 2 diyabete yakalananların sayısı da artacaktır. Sorun sadece Tip 2 diyabetle sınırlı da değildir. Diyabete kan basıncı yüksekliği (hipertansiyon), HDL (yararlı) kolesterolde azalma, trigliserit ve ürik asitte yükselme, hızlı ilerleyen bir Ateroskleropati (damar sertliği) yani "metabolik sendrom" da eşlik etmektedir.

    Şişmanlık, mevcut olan genetik eğilimi hastalığa dönüştürmekte, yani bazı metabolik sendromların tetiğini çekmektedir. Kilo fazlalığı ve fiziksel aktivite eksikliği sonucu ensülin hormonunun kullanılması bozulmakta, kanda fazla miktarda ensülin birikmektedir. Hücre ve dokulardaki ensüline karşı oluşan cevapsızlık, hiperinsülinemi, metabolik sendrom ve sonunda diyabete yol açacaktır.

    SONUÇLAR ÜRKÜTÜCÜ

    Çocuklar ve gençler kilo fazlalığı ve şişmanlık nedeniyle erişkin tipi diyabete yakalandıklarında, kalp krizi ve inme geçirme riskleri artıyor. Kısacası şişmanlık hastalığı, çocuklarınızı yaşlanınca karşılaşmaları gereken bazı sorunlarla daha 20'li yaşlara gelmeden boğuşmak zorunda bırakıyor. Nüfus yaşı çocuk veya gençken metabolik ve biyolojik yönden orta yaşları yaşayan kişilerin, 20-30 yaşında kalp ve damar hastalıkları ile karşı karşıya kalmaları ihtimali ürkütücü ve üzücüdür.

    ÇÖZÜM SİZİN ELİNİZDE

    Eğer çocuklarınızın bir orta yaş hastalığı olan Tip 2 diyabete yakalanmasını istemiyorsanız, yapacağınız iki şey var: Onları iyi bir beslenme alışkanlığı içinde tutmak ve daha fazla egzersize yöneltmek! Şeker hastalığı bakımından risk taşıyan aileler, çocuklarının kilolarında daha dikkatli olmalılar. Çocuklarını aktif bir yaşama yöneltmeye, kalori tüketimlerini onları üzmeden izleyip azaltmaya çalışmalılar.

    Doğru beslenme alışkanlıkları edinmelerinde, sağlıklı kilolarını korumalarını garanti altına alacak yaşam tarzı değişiklikleri oluşturmalarında onlara yardımcı olmalılar. Toplumumuzu fazla kilolu ve şişman çocuk sorunu konusunda daha fazla bilgilendirmek, obezite salgınının sadece kozmetik bir problem olmaktan çoktan çıktığını sık sık vurgulamak gerekiyor.

    Kilo önleyici yöntemler

    Çocuğunuzu bir spor kulübüne kayıt ettirin.
    Ev işlerinde size yardımcı olmasını sağlayın.
    Televizyon ve bilgisayar başında geçirdiği saatleri azaltın.
    Okulda da sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmasını sağlayın. Bu konuda okul rehberlik servislerinden yardım alın.
    Özellikle genç kızlarda yaygın olarak görülen şişmanlık hissi ve ardından gelen yememe takıntısı gibi durumlara dikkat edin.
    Doktorunuz önermeden herhangi bir zayıflama ilacı kullanmasına izin vermeyin.
    Çocuklar atıştırmayı severler. Onları sık sık ve az az yemeye teşvik edin. Atıştırmalarda düşük kalorili ve sağlıklı yiyeceklere yöneltin.
    Unutmayın! Çocuklarınızın yeterli ve dengeli beslenmeleri ve fiziksel olarak aktif olmaları için onlara yardım etmek, onlar için yapabileceğiniz en iyi şeydir.
     

Sayfayı Paylaş