1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuğunuzun Bağışıklığını Güçlendirin

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 5 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    [​IMG]

    Okulların açılmasına sayılı günler kaldı. Çocuğunuzun yeni okul hayatıyla birlikte hastalıklara da 'merhaba' demesini istemiyorsanız, bağışıklık sistemini güçlendirmek için bazı önlemler almanızda fayda var.

    Anne sütü ile beslenen çocukların bağışıklıklarının daha yüksek olduğunu belirten Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Fazlı Yılmazer, okullar açılmadan önce çocukların bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinin önemli olduğunu söyledi. Yılmazer, “Çocukluk çağında geçirilen hastalıklar ve uygulanan aşılar bağışıklık sisteminin gelişimine katkıda bulunur. Bağışıklık sistemi zamanla geliştiği için enfeksiyon hastalıkları en sık çocukluk çağında görülür. Bağışıklık sistemi; kötü beslenme, olumsuz çevre şartları, uykusuzluk, aşırı yorgunluk ve stresle beraber zayıflar” açıklamasında bulundu.

    Uzm. Dr. Fazlı Yılmazer’’in okul çağı çocuklarının bağışıklık sistemini güçlendirmek için önerileri şöyle:

    • Doğumdan itibaren tüm aşılarını yaptırın.
    • İlk altı ay sadece anne sütü verin.
    • Düzenli ve dengeli beslenmesini sağlayın. Protein, karbonhidrat ve yağ içeriği dengeli ayrıca vitaminden zengin meyve ve sebze tüketimine dikkat edin.
    • Ellerini düzenli ve sık yıkamasını sağlayın. El yıkamasının mümkün olmadığı durumlarda el dezenfektanı kullanın.
    • Bol sıvı tüketmesini sağlayın.
    • Sigara dumanından uzak tutun.
    • Yeterli ve düzenli uyumasını sağlayın.
    • Hasta kişi ve çocuklardan uzak tutun.
    • Mecbur kalmadıkça kalabalık mekanlara sokmayın.
    • Mevsimine uygun giydirin.
    • Yaşına uygun ve düzenli spor yapmasını sağlayın.
     

Sayfayı Paylaş