1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuğunuzun Sağlığı İçin Bunlara Dikkat!

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve Papatya tarafından 30 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.309
    Beğenileri:
    5.866
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    5.572 ÇTL


    Rommer Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Merkezi Diyetisyeni Gözde Alp, kronik hastalıkların temelinin çocukluk dönemine dayandığını belirterek, okul çağındaki çocukların sağlıklı beslenme alışkanlıklarını kazanmasının önemine dikkat çekti.

    Rommer Diyetisyeni Gözde Alp, okul çağındaki çocukların yeterli ve dengeli beslenmesinin önemi hakkında bilgi vererek, " Kronik hastalıklar yetişkinlik döneminden itibaren yaşantımızı olumsuz etkilemeye başlamasına rağmen aslında temelleri çocukluk dönemine dayanmaktadır. Bundan dolayı okul çağındaki çocukların yeterli ve dengeli beslenmesi çok önemlidir. Çocukların yemek yeme alışkanlığı kazanmasında ailedeki büyüklerin özellikle de annenin tutumu önemlidir" dedi.

    Öğrenmenin anahtarının kahvaltı yapmak olduğunun altını çizen Alp, yapılan çalışmaların kahvaltı yapmadan okula giden çocukların kahvaltı yapan çocuklara göre daha başarısız olduğunu gösterdiğini ifade etti.
    Alp, okula kahvaltı yaparak giden bir çocuğun kantine gitme eğiliminin de azalacağına işaret ederken, çocukların sabah kahvaltı alışkanlığı kazanması için şu önerilerde bulundu;

    Çok tok kalkmasını engellemelisiniz. Bunun için yatmadan bir buçuk iki saat önce yemek yeme işlemini bitirmesini sağlayın.

    Neler yapmalı?

    -Siz ve çocuğunuz 10 dk daha erken kalkın.

    -Kalktığında ilk olarak kahvaltıya oturmasın. Önce kıyafetlerini değiştirsin.

    -Kahvaltı yapmayan çocuğa asla baskı kurulmamalıdır. Ona bu alışkanlığı kazanması için zaman tanıyın, anlayışlı olun, küçük porsiyonlarla başlayın. Bir su bardağı süt içmek iyi bir başlangıç olabilir.

    Beslenme çantası

    Çocukların eve gelene kadarki süreçte zinde kalabilmek için bir şeyler yemesi gerektiğini anlatan Gözde Alp, beslenme çantasına 1- 2 porsiyon meyve, ceviz, fındık, badem gibi yağlı tohumlar koyulabileceğini söyledi. Alp, çocukların farklı şeyler yeme isteğinin, haftada 1- 2 defa meyve ve yağlı tohum yerine çikolata, dondurma, sütlü tatlı gibi besinleri tüketmelerine izin vererek sağlanacağını belirtti.

    Gün içinde beslenme

    Diyetisyen Gözde Alp, gün içinde beslenme hakkında ise şu bilgileri verdi; "Bütün çocukların kemik gelişimini sağlamak için yeterli miktarda kalsiyuma, kas yapımı ve hücrelerin onarımı için proteine, enerji için karbonhidrat ve yağa, metabolik faaliyetlerini yürütebilmeleri için vitamin ve minerallere ihtiyacı vardır. Bu amaçla çocukların gün içerisinde bütün besin gruplarını tüketmelerine dikkat edilmelidir."

     

Sayfayı Paylaş