1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuk Edebiyatı Ve Yararları

Konusu 'Edebiyat / Kitap' forumundadır ve cırcırböcee tarafından 16 Şubat 2007 başlatılmıştır.

  1. cırcırböcee

    cırcırböcee V.I.P V.I.P

    Katılım:
    13 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3.525
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    335 ÇTL
    Henüz yetişkin olmayan ve eğitilmesi gereken
    toplumumuzun en genç üyelerinin düşünce dünyasına
    seslenebilecek sözlü ve yazılı ürünlerin tümüne ‘çocuk
    edebiyatı’ adı verilir.

    Çocuk Edebiyatı’nın amacı:


    * Bilgilendirme,

    *Zevk verme,

    *Çocuğa yaşamı tanıtmadır.

    Önemi:


    *Eğlendirici bir öneme sahiptir.

    *Onlara yaşama sevinci aşılayacak bir değeri vardır.

    *Hayatı ve yakın çevrelerini tanımaya yöneltir, çocuk
    gelişiminde önemlidir.

    *Çocuğun diğer davranışlarını da etkiler.

    *Yaratıcı etkinliklerde bulunması için altyapı
    hazırlar.

    *Dil gelişimine yardımcı olur.

    Niteliği:


    *Çocuğun düzeyine uygun olmalı,

    *Eğitici olmalı,

    *Çocuğu araştırmaya ve incelemeye yöneltmeli,

    *Yaşama sevincini ve iyimserliği işlemeli ama günün
    gerçeklerini de yansıtmalı.

    1979 ‘un UNESCO tarafından Birleşmiş Milletler Dünya Çocuk Hakları Bildirgesi’nin yayımlanışının 20. yıldönümü dolayısıyla ‘Dünya Çocuk Yılı’ ilan edilmesi, bu alandaki yayın ve etkinliklerin kapsamını genişletir.
    Toplumların temelini oluşturan çocukların eğitilmesi gereği açıktır. Bu gereklilik tüm dünya ülkelerinde kabul görmektedir. Çocuk, yaşadığı çağda ve içinde bulunduğu toplumda bir yere sahip olacağını bu eğitim ve uygulanacak edebiyat aracılığıyla anlayabilecektir. Ülkemiz, çocuk edebiyatı adına zengin bir mirasa sahiptir. Dede Korkut hikâyeleri, Nasreddin Hoca fıkraları, Karagöz-Hacivat. Ama hızla gelişen görsel medya karşısında olması gereken yerde değildir. Tanzimat’tan 2.Meşrutiyet’e, 2.Meşrutiyet’ten (Tevfik Fikret; Şermin...) Cumhuriyet’e kadar elbette gelişmeler olmuştur. Çocuk Edebiyatı’na emek veren pek çok nitelikli yazarımız da mevcut. Kitabevlerinde, kırtasiyelerde çocuk edebiyatı bölümüne geniş yer verildiğini görebiliriz. Elbette bunlar önemli adımlar; ancak yeterli mi? Bu eserler çocuklarımıza ne kadar hitap ediyor,ulaşabiliyor? Lütfen, kendinize sorar mısınız? Bugüne kadar kaç tane çocuk edebiyatı eseri okudunuz? Kaç tane çocuk edebiyatı yazarı biliyorsunuz? Hep ‘okuyan bir toplum’ olmadığımızdan yakınırız. Bunun temellerini çocukluğumuzda aramamızın pek de yanlış olmayacağını sanıyorum. Çocuğu önemseyen, yapıcı seneçekler sunarak üreticiliği hedef alan bir kültür oluşturma yolunda yazarlara, yayıncılara, anne-babalara görevler düşüyor. Unutmayalım onlar, bizim geleceğimiz...

    alıntı
     

Sayfayı Paylaş