1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuklarda Beslenme Kuralları

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 14 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Çocuklarımızın geleceği için yapabileceğimiz en iyi yatırımlardan birinin onlara sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmaktır. Obesite, kanser, erken yaşlanma , yüksek tansiyon, şeker hastalığı gibi pek çok durumun temeli çocukluk çağında atılan yanlış beslenme alışkanlıkları ile ilişkilidir.Etkili ve doğru bir beslenme özellikle yaşamın ilk iki yılında hem zihinsel hem fiziksel gelişimi destekleyen en önemli unsur.
    Çocuk ve bebek beslenmesi çok geniş bir konu. Peki bebek ve çocuk beslenmesinin temel kuralları ise aşağıdaki gibi olmalıdır.



    • Beyin gelişimi döllenmeden kısa süre sonra başlamakta ve adölesan çağı boyunca da devam etmektedir. Bu yüzden hamilelik dönemi boyunca dengeli ve sağlıklı beslenmeye özen gösterilmeli; kötü veya iyi beslenmenin anne karnında başladığı unutulmamalıdır.
    • Bebeklere ilk 6 ay sadece ve sadece anne sütü verilmelidir ( bazı özel tıbbi durumlar dışında).
    • Yaşamın ilk yılı için ana besin kaynağı anne sütüdür. Altıncı aydan sonra emzirmeyle birlikte mutlaka ek besin verilmelidir. Dünya Sağlık Örgütünün önerisine göre 6-8. aylık bebeklere verilecek ek besin miktarı 2 çay bardağını geçmemelidir.
    • Hangi besinden ne kadar vermeli sorusunun cevabı kadar; nasıl verilmeli sorusunun cevabı da önemlidir. Unutulmamalıdır ki gelişimin desteklenmesi sadece uygun besinlerin yeterli miktarlarda verilmesiyle değil; beslenme zamanlarındaki doğru ve etkili bir iletişimle mümkündür. Beslenme saatlerini bebeğiniz doğduğu andan itibaren iletişim ve paylaşım anlarına dönüştürebilirsiniz.
    • Siz sofrada yağlı yağlı börekleri, baklavaları yerken çocuğunuzdan brokoli yemesini beklemeyin. Siz kola içerken o niye kefir içsin ki? Diyeceğim o ki siz sağlıklı beslenin ki evin bücürü de sağlıklı beslensin.
    • Günlük beslenmede tüm besin gruplarına yer verilmelidir.
    • Özellikle de küçük çocukları beslerken en önemli kurallardan biri hacmi düşük, besin değeri yüksek gıda vermektir ( tek başına pekmez değil tahin-pekmez, tek başına makarna değil peynirli/etli makarna gibi). Daha sonra bu önemli konuya değineceğim.
    • Şekerden hele de rafine beyaz şekerden çocuklar uzak tutulmalı. Onun yerine doğal şekerler tercih edilmeli ( Tatlılara pekmez koymak gibi).
    • Çocukta düzenli öğünler halinde yeme alışkanlığı geliştirilmeli.
    • Su içme alışkanlığı kazandırılmalı; kola, her türlü asitli içecek, hazır meyve sularından kaçınılmalı.
    • İşlenmiş her türlü gıda, mayonez ve yapay gıdalarla mümkün olduğunca geç tanışmalı, mümkünse hiç tanışmamalı. Bunlara bize sürekli reklamlarla dayatılan masum gibi gösterilmeye çalışılan bebe bisküvileri, türlü türlü hazır meyveli yoğurtlar dahil. Cipslerden, çocukların beslenme çantalarında sıkça gördüğüm hazır keklerden bahsetmiyorum bile.
    • Çocuklarımızın tokluk hissini saygıyla karşılamalı, yemek bir ödül veya ceza unsuru olarak kullanılmamalıdır. İtiraf edeyim ki benim için uygulaması zor bir kural bu. Bazen kendimi Çağın’a biraz daha yemesi için baskı yaparken buluyorum.
    • Ara öğün alışkanlığı kazandırılmalı; bu öğünlerde kuru meyve, evde hazırlanmış sağlıklı tatlılar meyve, yoğurt gibi sağlıklı atıştırmalıklar tüketmeye özendirilmeli. Başka yazılarda sizlerle tariflerimi paylaşacağım.
    • Besinler taze, temiz ve güvenilir olmalı.
    • Bir yaşından önce tuz, bal, beyaz un, şeker, inek sütü kullanılmamalı.
     

Sayfayı Paylaş