1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocuklarda sık rastlanan sorunlar ve kısa öneriler

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve GöLGe tarafından 6 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    ÇOCUKTA OKUMA YAZMA:


    Çocukların yazı ile bir ömür boyu sürecek iyibir ilişki kurabilmelerini sağlamada anne ve babaya önemli görevler düşüyor.Herşeyden önce okuma ve yazmanın geliştirilmesi gereken bir yetenek olduğu çok iyi kavranmalı ve okuma yazma çocuklara sevdirilmesi için uğraş verilmelidir.Çocuklar çoğunlukla okuma yazmayı okulda öğrenselerde okuma sevgisinin gelişeceği yer evdir.Çocuk evinde, sevgi dolu bir ortamda neşe ile,eğlenerek hep birlikte okuma deneyimini ne kadar çok yaşarsa okadar çok bu işten zevk alır hiç kimse çocuğun anne babası kadar çocuğa okuma zevki aşılayamaz çünkü anne ve baba çocuk için bir modeldir.
    Çocukalar anne babalarından ne görürse onu yaparlar çocukların doğduklarından itibaren kitaplar alınıp çocuğa okunmalı bu kitaplar ilk başlarda bol resimli olamlıdır.
    Ayrıca konuşmasını geliştirmesi içinde kitapların rolü büyüktür.



    ÇOCUKTA YAZMA YETENEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ :
    Çocukların daha iyi yazabilmeleri, yazma yeteneklerini geliştirilebilmeleri ,bu işten zevk alabilmeleri büyük ölçüde anne babanın çabasına bağlıdır.
    Çocuğa yazma zevkini kazandırabilmek için atılması gereken ilk adım,yazmayı çocuk için anlamlı bir iş haline getirmek olmalıdır.
    Çocuğunuza yazı yazmak için uygun bir yer yeterli materyal sağlayın, çocuğa düşünmek planyapmak için zaman tanıyın.



    ÇOCUKLAR VE EV ÖDEVİ:
    Ev ödevleri konusunda ailelerin çocuğa yardımcı olmaları demek ödevleri kendileri yapmak demek değildir.
    Ev ödevinin amacı çocukların okulda ki derslerini tekrar etmelerini sağlamak ayrıca öğrenmelerini pekiştirmektir.
    Ev ödevlerinin önemi çocuğa anlayacağı bir dille anlatımalıdır. Ve zorlandığı yerlerde nasıl yapacağı konusunda yardımcı olunmalıdır.
    Ev ödevleri çocukların sorumlulukduygularını ve öz disiplinini geliştirir, kendi başına çalışmayı öğretir, öğrenme aşkını arttırır, aile, çocuk ve eğitimcileri bir araya getirir.



    ZEKA TESTLERİ:
    Ülkemizde yaygın olarak kullanılan zeka testleri wisc-R, wisc stanford-binet zeka testi bunun yanısıra Denver gelişimsel tarama testi,ankara gelişim tarama envanteri bu envanterler altı yaşından küçük çocukların gelişimlerini değerlendirmek için kullanılmaktadır.

    ZEKA TESTLERİNİ KİMLER UYGULAMALI?
    Zeka testlerini uygulayacak kişilerin bu konuda eğitim almış bu eğitim sadece teorik bir eğitim değil aynı zamanda pratik bir eğitimide içermesi gerekmektedir. Herkesin zeka testi uygulamaya yetkisi yoktur. Halkımızın bunu bilmesi gerekir çünkü herkes pedagog, psikolog olmuş nerdeyse bunlar için diploma gerekir. Bu konuda araştırma yapmak sadece reklamlarını gördüğümüz kişilere araştırmadan gitmemesi lazım mesleki tecrubeler bu konuda önem taşır.



    ÇOCUKTA ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ:
    Öğrenme güçlüğü en erken ilk okulbaşlangıcında,okuma güçlüğü yada matematik öğrenme güçlüğü olarak ortaya çıkabiliyor.
    Aileler bu tür sorunu fark ettikleri anda vakit kaybetmeden bu konunun uzmanına başvurmalıdırlar. Ne kadar erken başvurulursa sorunun çözümüde okadar kolay ve kısa sürede olabilmektedir. Bu sorun diğer sorunlar gibi kendiliğinden geçmez mutlaka bir uzman yardımına ihtiyaç vardır...
    ÇOCUKLARDA UTANGAÇLIK:
    Okulalarda,sınıfta sessiz,sakin bir köşeye çekilmiş, arkadaşları ile oynamayan, parmak kaldırmayan, kolay iletişime geçemeyen çocuklar vardır bunlara çekinden veya utangaç çocuklar denebilmektedir.
    Bu çocuklar için ailelerin ve öğretmenlerin destekleyici bir yaklaşım içinde olmaları gerekmekte ve gerektiğinde bir uzmandan yardım alınmalıdır.
    HİPERAKTİVİTE VE DİKKAT EKSİKLİĞİ:
    Her hareketli çocuk hiperaktif değildir. Hiper aktivitenin olabilmesi için şu özelliklerin olması gerekir:
    Dikkat süresinin kısa olması
    Başladığı işi bitirememe
    Düşünmeden hareket etme
    Yerinde duramama
    Motor faaliyetlerinin artması
    Sabırsızlık
    Çocuk konuşma
    Bir işten diğerine atlama
    Sessiz oyun oynamakta zorluk çekme
    Soruları anlamadan cevaplamaya kalmak
    Tehlikeli faaliyetlere girişmek
    Sık sık oyuncaklarını ve eşyalarını kaybetmek
    Yönerge almama( kurallara uymakta güçlük )
    Bu özelliklerin büyükbir çoğunluğu çocuğunuzda varsa bu konuyla ilgili bir uzmana danışmakta yarar vardır...


    Psk.Aykut Akova
     

Sayfayı Paylaş