1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Çocukların kalsiyum ihtiyacı nasıl sağlanır?

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 8 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Çocukların kalsiyum ihtiyacı nasıl sağlanır?

    Kalsiyum, çocuğumuzun büyüyen kemiklerinin ve dişlerinin sağlıklı ve güçlü olması için gereken çok önemli bir mineral, vücudumuzun yapıtaşıdır. Kalsiyumdan zengin bir diyetle beslenen çocuk, ömür boyu sağlam kemiklere sahip olacak, ileri yaşta kemik erimesinden korunmuş olacaktır.

    Çocuğun kalsiyum gereksinimi yaşla birlikte farklılık göstermektedir. Her yaş için kalsiyum alımına dikkat etmek gerekir.

    1-3 yaş arası günde 500 mg

    4-8 yaş arası günde 800 mg

    9-18 yaş arası günde 1300 mg kalsiyum alımı sağlanmalıdır.

    Öncelikle, süt ve peynir, yoğurt gibi süt ürünleri zengin kalsiyum kaynaklarıdır. Örneğin 1 su bardağı süt 300 mg kalsiyum içermektedir. Koyu yeşil yapraklı sebzeler, brokoli de iyi birer kalsiyum kaynağıdırlar.

    Günlük gereksinimin alınması için çocuğa yemek ve ara öğünlerde kalsiyumdan zengin gıdalar önermeli, evde bulundurmalıyız. Ona örnek oluşturup bizler de kola, meyve suyu yerine ayran içmeyi denemeliyiz.

    Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı
    Dr. Nilüfer Toprakçı
     

Sayfayı Paylaş