1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Cümle varlığın birliği ve kardeşiliği!

Konusu 'Mustafa CİLASUN' forumundadır ve MustafaCİLASUN tarafından 11 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. MustafaCİLASUN

    MustafaCİLASUN Twitter:@mustafacilasun Özel üye

    Katılım:
    20 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    2.164
    Beğenileri:
    729
    Ödül Puanları:
    3.830
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kamuda yönetici- http//www.facebook.com/mcilasun
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    0 ÇTL
    [​IMG]


    Anadoluyumayalayan arifler

    Şuortak duada buluşur:” Yarabbi! Bedenimi o kaar büyüt ki
    Cehennemin hepsini ben doldurayım, bir başka cana yer kalmasın
    “Başkasını yazdırmaktan çok onları cehennemden uzak tutan bir dil




    Anadolu Müslümanlığı; derviş

    Eren,alperen gibi kavramlar üzerinden yaşanmış
    Bu“Cümle varlığın birliği ve kardeşliği” olarak formülleştirilen
    Tevhidi anlayışın nişanesi olan bir toplum tecrübesi olarak anlamalıyız




    Vahdet-ivudud’ un açılımı

    Varlığın birliği anlamına geliyor, tasavvufi ve ontolojik
    Bir temellendirmeden başka içtimai tarafıda bulunan bir tasavvurdur
    Osmanlı’da bu esas alınmış, Müslüman, Hiristiyan, Yahudi, Bektaşi, Alevi, Kürt,
    Çerkez gibi farklılıklara saygı duyulmuş, Birde çok, çokta bir, keserte vahdet,vahdette kesret




    Budil bir tasvvur, bügün içinde
    Çözüm kaynağıdır. Türkiye’nin can yakıcı meseleleri vardır
    Alevi,Kürt ve azınlıklar diye sıralayabiliriz. Peki, vahdet-i vucud anlayışı
    Ve mesnevi niçin bizlere hal çaresi olmasın? Batı’da sorunlar hala Aristoteles’e
    Kadar gidilerek çözüme kavuşturuluyor. Biz niye İbn Arabi ve Mevlanalara gibi kurucu isimlere başvurmayalım




    BugününMüslümanlarının temel sorunu
    Klasik metinlere yaslanmaları, kurucu isimlerden dil edinmemeleridir
    Dolayısıyla ekonomide, siyasette, kültürde, mimaride, sanatta ortalamanın altına düşüyorlar
    Süleymaniye’nin gölgesine nasılsa gecekondu diyebileceğimiz karakterde bir mimari çıkıyor
    Dede Efendi’nin Ferah feza ayin-i şerifine arabesk melodilerle hala eklenmeye çalışıyorlar


    Bugün Uzakdoğu felsefesinin okulları var
    Anaokul,ilkokul, orta, lise ve üniversite düzeyinde mektepleri mevcut
    Mimar Sınanın mimarisine, Dede Efendi’nin musikisine sinen İslam’ın derinliği


    Yeni formlar üzerinden hayata taşınabilir,
    Hz. Peygamber,”İnsanlara akılları derecesinde konuşunuz” diye buyuruyor.
    Kendi ruhumuzu,eğitim yuvalarında karşılığı alınacak halde neden olmasın verebiliriz



    Mustafa CİLASUN
     

Sayfayı Paylaş