1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Demir emilimini artırmanın yolları

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve arz-ı hal tarafından 20 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. arz-ı hal

    arz-ı hal Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesajlar:
    9.017
    Beğenileri:
    539
    Ödül Puanları:
    5.980
    Meslek:
    İşe başlamadan tatile giren hakime
    Yer:
    yüreğinden uzaklar da...
    Banka:
    199 ÇTL
    Demir, büyümeye yardım eder. Demir minerali, bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklardan korunmaya yardımcı olur. Özellikle gelişme çağındaki çocuklar için önemlidir.

    Demir ilaçlarının ve demir ihtiva eden gıdaların süt ve süt ürünleri ile birlikte alınmaması gerekir. Süt ürünleri vücudun demir ihtiyacını engeller. Demir, vücudun büyümesine de yardım eder. Bu nedenle, özellikle gelişme çağındaki çocuklar için vücut ve beyin gelişimi açısından çok önemlidir. Ancak yapılan birtakım hatalar, demirden tam olarak faydalanmayı engelliyor. Demir ihtiva eden ilaçlarla birlikte süt ve süt ürünlerinin tüketilmesi, demirin bağırsaklardan emilmesini azaltıyor. Bu nedenle demir ilaçlarının bu tür gıda maddelerinden en az 1,5 saat önce veya sonra alınması gerekiyor.

    C vitamini demir emilimini artırıyor

    Öte yandan C vitamini demirin emilimini artırıyor. Demirden zengin olan besinlerle C vitamininin birlikte tüketilmesi gerekir. Çocukların yumurtanın yanında portakal suyu veya domates, köfteyle de salata tüketmeleri daha iyi olur. Demirden zengin besinlerle C vitaminin birlikte tüketilmesi gerekir. Gıdalarla ilgili çok fazla yanlış bilgi vardır. En büyük yanlış ise ıspanak ve pekmezin demir yönünden zengin olduğu bilgisidir.
    Ispanak Demir Kaynağı Değil

    Ispanak ve pekmezde yüksek demir içeriği mevcut değildir. Tüm yeşil yapraklı sebzelerde demir vardır ama ıspanak ve pekmez demir deposudur, en yüksek içeriğe sahiptir diyemeyiz. Pekmezin içinde karbonhidrat dışında çok sayıda mineral bulunur. İki tatlı kaşığı pekmez içinde günlük manganez, bakır, demir, kalsiyum ve potasyum ihtiyacımızın yüzde 10'u bulunur. Daha az miktarda da magnezyum, vitamin B6 ve selenyum vardır. Bu nedenle pekmezin önemi zengin demir kaynağı olmasından kaynaklanmamaktadır.

    Sütü kalsiyumdan zenginleştirmek amacıyla sütün içine bir iki kaşık pekmez ilave edilebilir. Hem de süt basit şeker yerine çok daha değerli ve mineral içeriği zengin bir tatlandırıcı ile tatlandırılmış olur.

    Çocuklara kepek ekmeği yedirmeyin!

    Kepekli ekmek tüketen bir çocuk yeterince demirden fayda sağlayamıyor. Kepekli ekmek, içeriğindeki kepek nedeniyle bağırsak hareketlerini hızlandırır. Hızlanan bağırsaklar nedeniyle demirin emilmesi için gerekli ve yeterli süre oluşmaz.

    Kafeinli içecekler yemekle içilmemeliKonserve kutusu açıldıktan sonra besinler içinde bekletilmemeli.Etler kavrularak ve fırında fazla pişirilmemeli.Kuru baklagillerin iyi pişirilmemesi, çay ve kahvenin yemeklerle birlikte içilmesi alınan demir miktarını düşürüyor.Kafeinli içecekler, mutlaka yemekten 45 dakika sonra tüketilmeli.Kırmızı et, dalak, karaciğer gibi sakatatlar, yumurta sarısı, mercimek ve yeşil sebzeler demir içeriği en yüksek gıdalar.
     

Sayfayı Paylaş