1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Devlet Bütçesi

Konusu 'Açıköğretim' forumundadır ve Mc_ÖRGE tarafından 12 Ekim 2009 başlatılmıştır.

  1. Mc_ÖRGE

    Mc_ÖRGE HalaMadrid

    Katılım:
    15 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.648
    Beğenileri:
    83
    Ödül Puanları:
    1.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kaptan
    Yer:
    İzmir
    Banka:
    714 ÇTL
    Devlet Bütçesi


     1927 yılında yürürlüğe giren Muhasebe-i Umumiye
    Kanununda yer alan bütçe tanımının özellikleri:
    Devlet müesseselerince hazırlanmasıGelir gider
    tahmini olmasıUygulanmasına önceden izin
    verilmesi
     Bütçeleme, siyasal sistemlerden iktisat teorilerinden
    hukuksal yapılardan muhasebe ilkelerinden
    etkilenir.
     Bütçe, kamu kesiminin ekonomi üzerindeki etkisi
    Kamu yöneticilerinin hizmet programlarıöncelik
    sıralamasıSatın alınacak mal ve hizmetlerin
    değerlendirilmesi Yönetim kararlarının analizciler
    tarafından değerlendirilmesi hakkında bilgi verir.
     Kamu gelirleri ve giderleri üzerinde parlamentoya
    yetki tanınmasınıifade eden kavram Bütçe hakkıdır.
     Fransa'da ilk çağdaşbütçe Restorasyon döneminde
    ortaya çıkmıştır.
     Türkiye'de bütçe hakkınıilk kez kabul eden ve
    düzenleyen belge 1924 Anayasasıdır.
     Bir önceki mali yıla ait kesin hesap kanun
    tasarısının, yeni yıl bütçe kanun tasarısıile birlikte
    karara bağlanacağıilk kez 1982 anayasasında yer
    almıştır.
     Klasik bütçe işlevleri: Ekonomik ve mali işlev, Siyasi
    işlev, Hukuki işlev, Denetim işlevi
     Akaryakıt tüketim vergisinden toplanan paraların,
    karayolu bakım ve onarımıiçin kullanılmasıgenellik
    ilkesine aykırıdır.
     Program ödenek miktarlarının yasama organı
    tarafından kabul edilmesine ve değiştirilmesinin de
    ancak yasama organıtarafından yapılmasına olanak
    sağlayan bütçe ilkesi Bölüm onayıilkesidir.
     Türkiye'de olağanüstü bütçe uygulaması1944-1945
    mali yılından itibaren kaldırılmıştır.
     Bir vatandaşın ilköğretim okulu yapımıiçin 200
    milyar TL bağışının kabul edilmesi bütçe
    ilkelerinden Genellik ilkesi istisnasına bir örnektir.
     Sadece kamu hizmeti üretiminde kullanılan girdilere
    göre sınıflama yapan bütçeleme sistemi Klasik
    bütçedir.
     Borçlanmayı, temel bütçe geliri olarak gören bütçe
    yatırım bütçesidir.
     Programların maliyetlerinin ve her program altında
    gerçekleştirilen işlerin ölçüldüğü bütçe Performans
    bütçedir.
     Gelişmişyatırım bütçesi örneklerinin ilk görüldüğü
    ülke İsveçtir.
     Belirli amaçlara ulaşmak üzere gelecekte yapılması
    istenen faaliyetlerin saptanmasıve izlenecek yolların
    seçilmesine Planlama denir.
     PPBS'nin klasik bütçeden farklıözellikleri:
    Hedeflere ulaşmanın denetlenmesi Siyasal tercihlerin
    ağır basmasıSistem analizi tekniklerinin
    kullanılmasıAkılcıkararların alınmasına yardımcı
    olunması
     PPBS'nin ekonomik ve mali tekniklerden
    yararlanarak, nesnel ve objektif kararlar alınmasına
    yardımcıolmasıSiyasi organa tanıtılma sorununa
    neden olur.
     Türkiye'de program bütçe sistemine 1973 yılında
    geçilmiştir.
     Klasik bütçedeki ekonomik sınıflama, PPBS'nin
    Ödenek türü bütçe sınıflamasıiçinde yer alır.
     Harcama kalemi sınıflamasındaki cari harcamalar:
    Personel giderleri, Yolluklar, Hizmet alımları,
    Tüketim malıve malzeme alımları
     Programın niteliği ve önemi, sorumlu birimler,
    hizmetin gelişimi ve programın amaçlarıgibi bilgiler
    Program gerekçesinde yer alır.
     Harcamacıkuruluşlar, Maliye Bakanlığı'na bağlı
    Bütçe Dairesi Başkanlığıbirimi yardımıyla bütçe
    hazırlıklarınıyürütür.
     Harcamacıkuruluşların bütçe teklifleri, bütçe
    tasarısınıhazırlamak üzere Bütçe ve Mali Kontrol
    Genel Müdürlüğünde toplanır.
     Bütçenin hazırlanmasında Devlet Planlama
    Teşkilatının görevi yatırım ödeneklerinin
    onaylanmasıdır.
     Devlet memurlarına ödenen yollukların gösterildiği
    bütçeye bağlıcetvel H cetvelidir.
     12 Eylül 1980'den sonra Milli Güvenlik Konseyi
    döneminde, Bakanlar Kurulu bütçe yasa tasarısını
    mali yıl başından en az 120 gün önceDanışma
    Meclisine sunmak zorundaydı.
     Bütçe tasarısının TBMM Genel Kurulunda
    görüşülmesinde, politik taleplerle, bütçe denkliğinin
    ve hükümetin mali programının bozulmamasını
    sağlayan kısıtlama Gider arttırıcı, gelir azaltıcı
    önerge verilememesi
     Geçici bütçe uygulamasının sakıncaları: Yeni
    hizmetlere başlanamaması, Yatırımların aksaması,
    Mahsup işlemlerinin karışıklık yaratması,
    Ödeneklerin yerlerine ulaştırılamaması
     Genel Bütçe Kanunu Resmi Gazetede
    yayımlanmasıyla yürürlüğe girer.
     Vergi borcu miktarının, yasalarda belirtilmişmatrah
    ve vergi oranlarına göre saptanmasına Tarh denir.
     Genel Bütçe yasasıile tahsiline izin ve yetki verilen
    gelir tahminleri B cetvelinde bulunur.
     Birinci derece ita amirlerinin, aldığıödenekleri kendi
    kuruluşlarıiçinde dağıtılırken, ödeme emirleri
    Sayıştay tarafından vize edilir.
     Bütçeyle verilen ödeneğin yetmemesi ve aktarma
    yapma olanağının da bulunmamasıhalinde Ek
    ödenek alınmasıişlemine başvurulabilir.
     

Sayfayı Paylaş