1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Diabet Hastaları için 1200 Kalorilik Diyet Listesi

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 13 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Günlük öğünler, üçü ana (kahvaltı, öğle ve akşam yemeği) ve üçü de ara (kuşluk, ikindi kahvaltısı ve gece yatma öncesi) öğün olmak üzere 6 parça halinde olacaktır; aşağıdaki örnek yemek listesinde belirtilen öğün saatlerine azami itina gösterilmelidir.

    Uygulanacak diyete ait örnek yemek listesi (menü)
    • Sabah kahvaltısı (8.00): Bir bardak yağsız süt (şekersiz) (200 mi) Bir kibrit kutusu kadar (30 gr.) az yağlı ve tuzu azaltılmış beyaz peynir.
    • Kuşluk (11.00): 20 gram ekmek ve 5 yeşil zeytin Bir porsiyon meyve (meyve değişim listesinden arzu ettiğinizi seçiniz)
    • Öğle yemeği (13.00): 60 gr ekmek, 1 kase yağsız et suyu çorba (içine pirinç veya şehriye ilave edilecek ise her çorba kaşığında bunlardan 2-3 adet olacak şekilde sulu olacaktır.)
    75 gr kadar yağsız et (genellikle tavuk veya balık eti tercih edilir; etin yanında 3 çorba kaşığında bunlardan 2-3 adet olacak şekilde sulu olacaktır.)
    75 gr kadar yağsız et (genellikle tavuk veya balık eti tercih edilir; etin yanında 3 çorba kaşığı kadar mevsimin yeşil sebzelerinden hazırlanmış sebze haşlaması bulunmalıdır.)
    1 tabak yeşil sebze (zeytin yağı ile pişirilme*lidir) (sebze değişim listesine bakarak sebze çeşidine göre yiyebileceğiniz miktarı seçebilirsiniz).
    I büyük kase yeşil salata, salatalık, domates, marul karışımı (bir kase salata 1 tatlı kaşığı zeytin yağı ve bol limon usaresi ile hazırlanmalı; fazla tuz ekilmemelidir) 1 çay bardağı kadar yoğurt (kaymağı alınmış olmalı) ve 1 porsiyon meyve
    • İkindi (17.00): 20 gr ekmek
    Bir kibrit kutusu kadar (30 gr) beyaz peynir.
    Bir veya iki bardak çay (suni tatlandırıcı kullanılacaktır.)
    • Akşam yemeği: Öğle yemeğinin aynı; diğerine göre protein miktarı düzenlenecektir.
    • Gece öğünü (22.30): 20 gram ekmek ve bir bardak yağsız süt veya bir porsiyon meyve.

    Sebze Değişim Listesi
    Yeşil sebzeler, içerdikleri karbonhidrat miktarına göre aşağıdaki gruplara ayrılmıştır ve belirtilen miktarlarda yenecektir:
    • Her öğünde bir çorba tabağı kadar (çiğ tartısı 300 gr) yenecekler:
    Ispanak, semizotu, pazı, ebegümeci, yeşil kıvırcık salata, marul, salatalık, veya
    • Her öğünde bir yemek tabağı kadar (çiğ tartısı 200 gr) yenecekler:
    Lahana, domates, karnabahar, patlıcan, kırmızı turp veya
    • Her öğünde 2/3 yemek tabağı kadar (çiğ tartısı 150 gr) yenecekler:
    Pırasa, kabak, çalı fasulyesi, bamya veya
    • Her öğünde yarım yemek tabağı kadar (çiğ tartısı 100 gr) yenecekler:
    Havuç, ayşekadın fasulyesi, yeşil bezelye, kereviz, enginar, soğan veya
    • Arada sırada yemek kaydıyla 1/4 yemek tabağı kadar (çiğ tartısı 50 gr) yenecekler:
    Patates ve yer elması (Bu sonuncu grup sebze*nin sık yenmemesi tavsiye edilir.)

    Meyve Değişim Listesi
    Erik (yeşil)…………………..8 adet
    Erik (kırmızı)……………….5 adet
    Portakal……………………….Bir orta boy
    Turunç…………………………Bir iri boy
    Ayva…………………………….Bir orta boy
    Nar………………………………Yarım
    Karpuz…………………………Bir dilim
    Kavun (nadiren)………….Bir dilim
    Çilek……………………………6 adet
    Elma…………………………….Bir orta boy
    Mandalina…………………….Bir orta boy
    Limon………………………….İki orta boy
    Armut………………………….Bir orta boy (ham)
    Kiraz……………………………5 adet
    Vişne……………………………10 adet
    Şeftali (ham)………………..1 adet

    • 1 çay bardağı sıkılmış portakal veya elma suyu, I su bardağı sıkılmış Greyfurt suyuna eşit karbonhidrat içerir.
    En çok tercih edilecek meyve, ekşi elma, portakal ve ayvadır.

    Bir dilim (40 gr) beyaz ekmeğe eşdeğer yiyecek listesi
    Bir dilim (40 gr) ekmek yerine aşağıdakilerden birini seçebilirsiniz:
    • 3 çorba kaşığı kuru fasulye, nohut, mercimek veya bakla (bu takdirde o öğündeki et yarı yarıya azaltılmalıdır.)
    • I kase sulu kıvamda kırmızı mercimek, tarhana veya un çorbası.
    • I ufak porsiyon makarna, kuskus veya erişte.
    • I iri (100 gr) patates ile yapılmış kızartma; haşlama veya pürede bunun yarısı.
    • I dilim tuzsuz peynir veya ıspanakla hazırlanmış börek.

    Yasak yiyecekler
    • Rafine sofra şekeri ve bununla yapılmış tatlılar, bal, reçel, marmelat ve şuruplar.
    • Hamur işleri, mantı, çörek, şekerli kurabiyeler, pastalar, tahin helvası ve çikolata.
    • Üzüm, kayısı, çok tatlı kavun, şeftali, muz, hurma, incir.
    • Alkolün her çeşidi.
    • Kızartma ve kavurmalarla füme etler.
    • Kuru yemişler (fındık, ceviz, badem, çam fıstığı ve kestane)
    • Sucuk ve pastırma gibi bilumum konserveler.
    • Katı yağlar: Mayonez, tereyağı, kaymak ve margarinler.
    • Tuzlu hazır yiyecekler.
     

Sayfayı Paylaş