1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Dikkat ve Algılama Nedir?

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve Suskun tarafından 13 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Dikkat Nedir? (Attention)
    Algısal İşlevleri, düşünceleri, duyusal girdileri, bilişsel süreçleri, çevresel uyarıcıların bazılarını görmezden gelip bazılarını seçerek onların odaklaştırabilme, böylece seçilen uyarıcıları daha net algılayabilme ve bu süreçlerin tamamını iradi olarak kontrol edip yönlendirebilme yetisidir.



    Derste olan bir öğrenci için dikkatin tanımı

    Sınıftaki veya sınıfın dışındaki gürültüye rağmen öğretmeni dinleyebilme, duyduklarını anlamlandırabilme, tahtaya yazılanları izleyebilme, dersle ilgili olmayan ancak zihnini meşgul edecek düşünceleri, çevreden gelen ve dersle ilgisiz ses ve görüntüleri zihinsel olarak bertaraf edip, derste anlatılanları anlamlandırmayı ve öğrenmeyi devam ettirme becerisidir.


    Ders çalışan bir öğrenci için dikkatin tanımı

    Ders çalışma ortamında veya dışarıdaki gürültüye rağmen veya dersiyle ilgili olmayan ancak zihnini meşgul edecek düşünceleri, hayalleri bertaraf edip, çalıştığı dersi anlamlandırmayı ve öğrenmeyi devam ettirme becerisidir.


    Sınavda olan bir öğrenci için dikkatin tanımı

    Sınav ortamında veya dışarıdaki gürültüye rağmen veya sınavla ilgili olmayan ancak zihnini meşgul edecek düşünceleri, hayalleri bertaraf edip, soruları anlamayı ve çözümlemeyi devam ettirme becerisidir.



    Algılama Nedir?
    Beş duyu organı aracılığıyla çevreden gelen uyaranların (ses, görüntü, tat, koku, his) farkına varmaktır. Ayrıca bedenimizde ve zihnimizde olup bitenlerin farkına varmayı da kapsamaktadır.


    Derste olan bir öğrenci için algılamanın tanımı
    Derste öğretmenin, öğretmenin sunduğu bilginin farkında olmaktır.


    Ders çalışan bir öğrenci için algılamanın tanımı
    Çalıştığı ders kitabının, ders defterinin, konunun ve bilginin farkında olmaktır.



    Sınavda olan bir öğrenci için algılamanın tanımı

    Sınavda olduğunun, sınav kitapçığının, soruların, hangi soruda olduğunun, sorulardaki detayların ve geçen zamanın farkında olmaktır.
     

Sayfayı Paylaş